Jo, är typ det jag menar Men köp en "knocklink" så märker du den spikar. Annars är det Apc som gäller, om du vill ha koll. Själv skulle jag inte installera apc. Skulle köra på utan. Men det är bara jag
Jag skulle absolut installera APC om jag hade en Saab, skulle kunna tänka mig att ha det i volvon också. Men känns lite fel.
Spikar motorn med APC sänker den laddtryck till grundladdtryck, sänker även tändning? Man kan justera vidare på apc så man kan få laddtrycket lite hur man vill över hela registret. Trimma vidare med APC är ju heller inga problem. Snarare en fördel.
Spikar motorn med APC sänker den laddtryck till grundladdtryck, sänker även tändning?
Den sänker inte till GLT direkt utan stegvis ner tills knacket upphör men den kan, som du säger, sänka ända ner till GLT om den behöver. Det APC-system som satt på og900 kan bara justera laddtrycket. Senare system som kom på 9000 kan även sänka tändningen samt feta på med soppa.