Tjapp. Hittade en billig 200sx s13 på 200sx.nu, priset ligger runt 6000:-. Det är rost i balkar, trösklar och i skärmkanter vad jag vet nu. Är bilen värd 6000:-? Bilen är komplett och körbar, inga 2or på förra besiktningen vilket var för 3-4 år sedan. Den har rullat 19xxx mil.
Tycker inte det var så farligt, Är du hyffsat kunnig med svetsen så kommer det gå bra Men du får ju räkna med ett X antal timmar till att bara ligga och svetsa men samtidigt kan det ju vara värt det kanske?
Fram med plåt och svets och sätt igång bara, Lycka till!
Tycker inte det var så farligt, Är du hyffsat kunnig med svetsen så kommer det gå bra Men du får ju räkna med ett X antal timmar till att bara ligga och svetsa men samtidigt kan det ju vara värt det kanske?
Fram med plåt och svets och sätt igång bara, Lycka till!
Okej, har gått svets a och b kurs så svetsa kan jag relativt bra. Hur mycket kostar det att trimma bilen med typ 3" avgas, sport filter, steg2 chip, walbro soppapump? Länka schyssta hemsidor med bra och relativt billiga prylar till en s13.
volvo244_rallycross, Tid har jag, är arbetslös och vill ha ngt att göra så
wildboy_87_, som det står ovan så har jag gått svets a och b kurser och kan svetsa ganska bra. har en bit att ta mig också, skall ta mig från gotland till halmstad vilket resulterar i 50 mil fram och tillbaka plus båtresa.
Svårt att säga pris, Beronde på om du nu köper saker beg eller nytt somsagt med Men säg typ 4-5 kanske om du har flyt, Det är väll isåfall röret som kan vara lite dyrare hehe Hade du tänkt bygga den själv isåfall? 3" från turbon typ?
Gjorde en liten lista ovanför du kan se som en bra början. Men först och främst ta en titt på tex 200sx.nu för där finns det ju en del som säljer steg2 chip m.m!
Jag skulle slagit till på den om jag hade plats att svetsa på, har bara 1 garageplats nu och där får jag inte svetsa + att min 200:a har den men annars så .
Då äre ju inga problem, om du ska ha 350 hk i den måste du du ha en z32 (skrev fel) 444skyline spridare o en gt28rs, lr du måste ju inte en damn shit:] men om du först ska nått ur den.
LINGSTROM : köp den s13 så att du kan åka på tvären på Bro rakan i vår / sommar ha ha , om du har tillgång till svets så är de ingen fara tycker jag , 6000 för en S13 de e bra pris med tanke på hur mycket rost de e på den
Då äre ju inga problem, om du ska ha 350 hk i den måste du du ha en z32 (skrev fel) 444skyline spridare o en gt28rs, lr du måste ju inte en damn shit:] men om du först ska nått ur den.
Okej men det skall jag inte, steg2 räcker för mig hehe jo man borde få lite pengar för delar om man nu vill säga den i delar vill säga.
#S12, haha, svets har jag, bara garage plats som krånglar. men det ordnar sig i vilket fall som.
den s13 som du ska köpa är den i från fast landet eller från Gotland ? , btw jag har hittat han som en kamelont färgad S13 som bor Tofta , här på gargaget.org he he
#tecman, hur mkt pengar tror du jag kommer få lägga ungefär på ganska mkt plåtbyte? Trimmet tar jag senare, bara bilen är klar till sommaren ;P
#S12, bilen står i halmstad så det är en bit att åka, annars hade den redan varit i min ägo
Förresten, läste i snubbens annons nu att det som bara behövdes svetsas för besiktningen är underbalkarna + tröskellådorna. Vet inte hur jobbigt det är att svetsa å så. Ngn som gjort det förr på en s13 som kan säga hur svårt osv?