3327
Sök

Vart köpa Uniballs?

12 086 Inlägg
15 januari 2009
Trådstartare
Ska ju köpa alldeles förmånga uniballs snart till Maximans bakvagn och skulle behöva ha tips på prisvärda inköpsställen, gärna utomlands så billigt som möjligt. Framför allt M12 och M14

chassie.nu vet jag redan, och dom är svindyra.

Edit: Har hittat några roliga sidor i England, problemet där är bara att allt är UNF tongue Och de som finns metriskt är fan nästan lika dyrt som i Sverige sad

Aja, jag får väl vänta tills vanliga människor är uppe och kan ge mig massa hemsidor wink
Senast redigerat av JapMax (15 januari 2009)

198 Inlägg
15 januari 2009
Vet inte hur priserna står sig mot vad du har tänkt men det är ett förslag.
http://www.snowball.se/?page=webshop&am … svetsandar

1332 - Överjävlig

139 Inlägg
15 januari 2009
momentum

Överladdning är en kompensation för flödesmisstag

12 086 Inlägg
15 januari 2009
Trådstartare
Ok, tack för svaren!

Nu vill jag veta fler utländska sidor, svensk moms och monsterpålägg klarar ja inte av.
Givetvis har jag använt google, men det är en djungel och då kan man fråga folk om de vet vettiga bra ställen smile

Ingen som vet vad Uniballs/länkhuven heter på tyska? tongue

1 291 Inlägg
15 januari 2009
Tänk på att även skaffa dammskydd till dina uniballs, det är ett minimikrav från sfro för att få använda uniballs. Dom rekomenderar dessutom att inte använda uniballs på gatbilar då dom har tendens att börja glappa. Seriösa racingteam osv som har uniballs på sina bilar brukar få byta med 1-2års intervaller.
Liten påminnelse från mig bara tongue

12 086 Inlägg
15 januari 2009
Trådstartare
Måste de va dammskydd? WTF
Dom ser ju gay ut tongue Bilen kommer inte gå så många mil per år. Men får väl köpa sånna med.

1 291 Inlägg
15 januari 2009
Iaf för att sfro ska godkänna dom.
Ska du ha sån finish på underredet att dammskydd inte passar in designmässigt? lol
form följer funktion, brukar alltid bli bäst i slutändan så och dammskydd förlänger ju livslängden avsevärt på uniballsen

12 086 Inlägg
15 januari 2009
Trådstartare
corsa_m skrev:
Iaf för att sfro ska godkänna dom.
Ska du ha sån finish på underredet att dammskydd inte passar in designmässigt? lol
form följer funktion, brukar alltid bli bäst i slutändan så och dammskydd förlänger ju livslängden avsevärt på uniballsen

Dom där små ballongliknanade sakerna ser ju förjävliga ut, pajjar ju hela looken med uniballs.
Men jag får väl slänga på dom under besiktningen.

Hittat 12st uniballs med svetsände och stoppmutter för 2000kr nu i England, då är de inget skit men givetvis inga dragracingprylar. De klarade 12000 lbs låter de vettigt?

Med lem
1 127 Inlägg
15 januari 2009
JapMax skrev:
Dom där små ballongliknanade sakerna ser ju förjävliga ut, pajjar ju hela looken med uniballs.

Fast vem fan kör uniballs för utseendets skull? tongue

Överladdad!
530 Inlägg
15 januari 2009
Du får vell borra i fett nipplar då? Om de ska hålla (skämt) tongue

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)

12 086 Inlägg
15 januari 2009
Trådstartare
H3dlund skrev:
JapMax skrev:

Fast vem fan kör uniballs för utseendets skull? tongue

Om man nu lägger ner flera tusen på lite leder vore de ju fint om de syns smile De ser ju rally ut:)
Jag ska väl iofs främst ha de för att de är enklast att ha vid customtillverkning, sen så är de ju stumt o bra!

Sök