Hej hej.
Det må hända att vissa av er ser detta som ett inlägg mer lämpat för bloggen. Men jag har lite frågor och
sånt där också, så jag upplever att det gör sig bättre här i forumet. Finns det något elakt monster som tycker
något annat, så ja... då accepterar jag det!
Hur som helst så hämtade jag min helt nya Volvo V50 i förrgår (Tisdags; 2009-01-13). Där efter åkte jag
till Linköping för att hämta min sprillans nya dator. Jag parkerar och går sedan in för att hämta datorn. När
jag sedan kommer ut så har någon jävel slagit upp sin dörr i sidan på min bil. Det har inte gått helt igenom
lacken, men det är en liten buckla och sådär. Och det känns ju jävligt roligt när man har haft bilen i mindre
än tre timmar. Vad är det för jävla folk som inte har någon som helst hänsyn till andras ägodelar? Blir så
jävla förbannad. Hade jag varit där och sett det så hade den personen kunnat räkna med en rak höger. Var
så jävla förbannad i någon dag efter detta. Fick skadan polerad, vilket gjorde en del skillnad. Nu ser man
bara att det är en buckla om man står och tittar så att ljuset speglar sig i lacken. Dom på min bilaffär trodde
dessutom att bucklan var för liten för att slå ut.
Frågan är då om man på något sätt kan få detta på någon försäkring (jag ska ju ha ett tillägg på min
försäkring hos Volvia, som ska täcka mindre sådana skador; med en självrisk på 1.500kr, om jag inte
minns helt fel), genom att göra en polisanmälan (har läst något om det, men är inte säker på något) eller
nåt sånt? Det sista man vill ha på en sprillans ny bil är ju en buckla mitt på ena bakdörren, eller hur?
Sedan får ni gärna lista egna liknande händelser om ni har några!