har bott i lägenhet i hela mitt liv, i samma område tillochmed, första gången jag flyttade från den väg jag bott på i 21 år va förra året, men bara tvärs över, storm trivs, kanske för jag bott här så jag vet ju inget sämre? alla andra som flyttar hit (alla flyttar hit, även om det bara är 1-2 år när man flyttar hemifrån tills man ordnat upp allt)
mina första grannar dom va av utlänsk bakgrund, detta va i början av 90 talet då man inte riktigt förstod att man kanske ska försöka ge invandrare någolunda "bra att veta" innan man bor i lägenhet, så det åkte ut en hel del från deras balkong, minns romerna som hade istortsätt en privat restsopp station på deras balkong där fåglarna häckade, dom flyttade sen...
mina andra grannar jag mins hade 3 stora stbernads hundar och en kackaduva, vet inte vilken som lät högst, hundarna lekte gärna och dom bode ovanför och den dundrade en hel del, och kackaduvan satt på balkongen på somrarna och skrek, sen flyttade det in en gubbe som spelade gitarr, typ country, och han satt på balkongen och lirade, mitt första minne som fick mig att börja lira gitarr, tackar för det.
sen flyttade vi därifrån när farsan och morsan skiljde sig, då fick vi en techno freak som granne, han körde techno 23 timmar om dagen och han hade nog vårat kvarters bästa ljudsystem också, och han spelade för halva kvarteret också, bara skit, om och om igen. kunde vakna på natten av att det vibrerade så datorn startade (budget chassi, med någon tuch grej som start knapp, vid vibrationer så trycktes den imot kanten och gick igång), men jag va inte bättre jag, jag lirar nämnligen i ett punk band, och tänkte att kan han köra på så kan jag köra på också, så trumset och gitarr lirade jag dagarna i ända då.
sen gick farsan bort och då flyttade jag ditt jag bor idag, och det va till en annan slinga av hus, nu är det lungt som fan, här bor bara familjer och tanter, och trumsetet åkte ner i källaren och hörlurar införskaffades till förstärkaren. sen tog det kanske ett halv år så fick jag nya grannar, och dom gillar spela piano, deras pianot står mot min sovrums vägg som är gjord av betong, så ja, jag brukar somna in till deras spelande, och det är inte lika skönt som det låter. och sen nu i jul tror jag att dom fick sourand system, för nu hör jag även när dom kollar på film, med arabisk dubbning. ja, där är jag idag, nu spelar jag förövrigt gitarr utan hörlurar och förvarar riggen inne i sovrummet, mot väggen där mina grannar bor, våld föder våld, och högljuda grannar föder nya högljuda grannar