Står inför ett riktigt jobbigt beslut. Ska jag köpa en lexus is250. Eller en BMW 120d M-sport. Vet att man inte ska mäta skillnaden mellan kanske just dem. (en BMW 3-serie hadde kanske varit mera rätt). Men nu är det just dem jag vill ha.
Vi är bara 2 i familgen och behöver kanske inte större bil än bmw:n men den för ju absolut inte kännas för liten. Kanske den kommer att göra. En chippad BMW 120d går nog riktigt bra, tillskillnad mot en lexus som mera svävar fram. Men en lexus är ju riktigt snygg också. Man möter inte sig själv om man åker och handlar i en lexus till skillnad av en bmw 120 som snart är lika vanlig som en golf.
Har kört 120d, härliga bilar härlig tryck. Men jag skulle ändå valt Lexusen, som nån annan skrivit: lyx-toyota. O toyota e ju kända för att hålla MKT bra, visst är bmw de oxå men du får räkna med att bmwn kostar mkt mera i drift.
Lexusen är riktigt snygg och driftsäkerheten är antagligen ganska svårslagen! Däremot så är ju inte inredningen den roligaste, fortfarande ganska plastig om man jämför med en BMW. BMW:n kan blir riktigt snygg i rätt färg med M-paket och fina fälgar och du får ju bättre prestanda kontra förbrukning
Snyggare kan jag hålla med att Lexusen är, men fan heller överlägsen i kvalitet, och att det kommer från en som kör ford OCH chrysler gör ju inte saken lika trovärdig.