32 får jag. Konstigt att få begära milersättningen själv? Dra till ordentligt, det är ändå din egen bil du kommer slita på och rätt som det är pajar den och så måste du ha pengar till reparationer.
18.50 ligger det på i år. men du kan ju se vad du får. som vanligt vet vi på garaget inte vad du kan tjäna. Är en sådan sak man ´diskuterar fram med bossen.
32 får jag. Konstigt att få begära milersättningen själv? Dra till ordentligt, det är ändå din egen bil du kommer slita på och rätt som det är pajar den och så måste du ha pengar till reparationer.
kom som ett förslag , inna jag gick därifrån så fråga jag en kille då hade han en civic , då sa han att han får 15 och en annan som hade t4 fick 22 . så det är ju olika
18.50 ligger det på i år. men du kan ju se vad du får. som vanligt vet vi på garaget inte vad du kan tjäna. Är en sådan sak man ´diskuterar fram med bossen.
detta är ett forum = man kan diskutera saker och få lite förslag som du kanske vet . sen så har ju du sett att en annan än dig skrivit 18 då behöver du inte heller skriva det , kom med något vettigt
kom som ett förslag , inna jag gick därifrån så fråga jag en kille då hade han en civic , då sa han att han får 15 och en annan som hade t4 fick 22 . så det är ju olika
menar du att din bil gör att du får annan ersättning än någon annan?. så om du har en hummer då? får du mer än dubbelt upp då?
menar du att din bil gör att du får annan ersättning än någon annan?. så om du har en hummer då? får du mer än dubbelt upp då?
det var förför jag skapa tråden och fråga hur mkt jag ska begära !!!
farsan kör i sitt jobb från och till han jobbar ute på byggnadsplatser och han har enligt avtalen, kolla upp vad de säger. När jag fick körersättning när jag jobba i lund fick jag 18.50 iallafall.
"Bilersättning När du reser med egen bil i tjänsten kan arbetsgivaren betala skattefri bilersättning med 18:50 kr per mil. För tjänsteresa med förmånsbil kan du få 6:50 kr per mil om bilen går på diesel och 9:50 kr per mil om den går på annat drivmedel (t.ex. bensin eller etanol). Om du inte har fått ersättning från arbetsgivaren kan du göra avdrag i din deklaration med 18:50 kr per mil för tjänsteresa med egen bil. För tjänsteresa med förmånsbil kan du göra avdrag med 6:50 kr per mil om bilen går på diesel och med 9:50 kr per mil om den går på annat drivmedel (t.ex. bensin eller etanol)."
farsan kör i sitt jobb från och till han jobbar ute på byggnadsplatser och han har enligt avtalen, kolla upp vad de säger. När jag fick körersättning när jag jobba i lund fick jag 18.50 iallafall.
jag menar är det förlust eller vinst för mig 18.kr/mil för min 1.8 motor. vill gärna ha lite vinst för bilen rulla ju o de kostar också om man ska sälja den sedan
Okej, för att vara exakt fick jag 18.50 kronor per mil. Och milersättning är inte till för att du ska tjäna pengar på den. Den är till för att täcka kostnaderna för ditt drivmedel, och slitage på bilen.
jag menar är det förlust eller vinst för mig 18.kr/mil för min 1.8 motor. vill gärna ha lite vinst för bilen rulla ju o de kostar också om man ska sälja den sedan
nej inte om bilen drar 1.8 liter, körersättningen är till slitaget med. så du förlorar inte på det.
Gör konsumentverkets bilkalkyl så ser du hur mkt bilen kostar per mil, enligt dem, min golf ligger la runt 20-25kr milen (svårt å säga exakt) så 18.50 hade varit en förlustaffär... Bensin e inte allt
Okej, för att vara exakt fick jag 18.50 kronor per mil. Och milersättning är inte till för att du ska tjäna pengar på den. Den är till för att täcka kostnaderna för ditt drivmedel, och slitage på bilen.
Jag hade en snål gammal Mercedes utan amorteringar, som höll ihop bra och var bekväm. På ett år tjänade jag enbart på bilkörningen i jobbet ca 50k vilket räckte till en nyare bil och lite därtill så visst ska man tänka "tjäna pengar" om man har chansen att köra mycket bil i jobbet. 18.50 täcker inte in slitage på bromsar och allting enligt min mening.
Att man skulle få ersättning från arbetsgivaren för att ta sig till jobbet ? Har ni inte blandat äpplen och päron nu. Hur man tar sig till jobbet är ju upp till var och en och inget som arbetsgivaren ska betala.... Åker man egenbil till och från jobbet så drar man av 18.50 per mil Bilersättning i tjänst och Tjänsteresor är något helt annat