3568
Sök

dubbla avståndet med mins 50%... med fjärrLÅS! TRICK [bilder]

Pekabow i can see u
644 Inlägg
17 januari 2009
Trådstartare
satt igår vid nätet och kolla runt efter några timmar kom jag fram till saker o ting ,
Alla vet att vanliga fjärrlås fungerar inom 10 m det står så iaf . mitt fungerade inom 10 m .
efter de ja nu gjorde fungerar den inom 70 m och jag är hur glad som helst !
ni som inte bry er va snälla o inte skriv eller klaga på ngt just " varför ska man öppna en bil ifrån 70 m " vill ni inte så gör det inte bara !
Lycka till OBS OBS all risk står jag inte för.
men nu har jag gjort det på min och min sambos och ingen går fel : )

https://www1.garaget.org/gallery/archive/96555/546075_k4idq1.jpg
Öppna boxen så där . nu ser inte alla likadan men de liknar nästan ,,

https://www1.garaget.org/gallery/archive/96555/546077_j4nfuv.jpg
försök få loss själva låset. och vänd på den

https://www1.garaget.org/gallery/archive/96555/546078_b9mokp.jpg
då hittar ni den här vita "sändaren" längst ner ,

https://www1.garaget.org/gallery/archive/96555/546080_mwtw4f.jpg
ta en sladd som du bryter upp på ena sidan och tejpa på den vita saken , !! OBS låt inte sladden ifrån andra änden nudda ngt!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/96555/546082_ijjik1.jpg
sådär. jappp , själv ville jag ha lite exkta kvalliiittee på det så jag tog antenn sladd , går bra med vanlig smal strömsladd men alltid bättre med antenn sladd. så ska det se ut lägg tillbaka allt. och ställ dig långt ifrån bilen och öppna ,

https://www1.garaget.org/gallery/archive/96555/546309_yqfe6m.jpg
här har vi ett annat fjärrlås , alla ser ju inte likada ut , men alla sändare ser så där nästan . vissta stora vissa små
Senast redigerat av Abeed (17 januari 2009)

One Man Clan
4 287 Inlägg
17 januari 2009
går även å fixa bättre antenn i bilen vettu...jag kör inte volvos egna lås utan ett annat märke å de är känsligt vart man lägge antennen....har allt från 10-70 meter på min beroende på vart jag lagt antennen

de där ser ut å vara en X40 kontroll, om de är hur lång blir räckvidden ?
de suger ju orginal med 3 meter typ...

Pekabow i can see u
644 Inlägg
17 januari 2009
Trådstartare
nja visst går det o lägga antenen i bilen men då måste du öppna boxen o allt möjligt. s40 är det och nu kan ja öppna den vid 70 m

One Man Clan
4 287 Inlägg
17 januari 2009
Abeed skrev:
nja visst går det o lägga antenen i bilen men då måste du öppna boxen o allt möjligt. s40 är det och nu kan ja öppna den vid 70 m

nja de sitter väl extern antenn från början så de ska väl inte vara några problem

dock räcker ju 70m ...räcker ju längre om man sätter den mot huvet tongue

212 Inlägg
17 januari 2009
har testat 45 m mot huvet och funkar hur bra som helst, annars e d 15m

Pekabow i can see u
644 Inlägg
17 januari 2009
Trådstartare
70 m  och 45 m är skillnad behöver inte rikta den

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
17 januari 2009
Jag kan då öppna min bil mycket längre bort, trots att jag inte har rört någon antenn. Men annars låter det vettigt! Smidigt och enkelt. Great!

274 Inlägg
17 januari 2009
Tack! Kör med handsfree här så jag klarar mig. Men annars så låser den upp på typ 40m

RS
886 Inlägg
17 januari 2009
Min nådde 70m när den kom från affärn.

Focus RS

757 Inlägg
17 januari 2009
bmw530iA skrev:
har testat 45 m mot huvet och funkar hur bra som helst, annars e d 15m

ha ja det är helt skumt att när man lägger den mot huvudet så förstärks singnalen. vi måste ha en massa skrot där uppe smile

DFFL
9 020 Inlägg
17 januari 2009
Min funkar på bra mycket bättre avstånd än 10 meter, och skulle jag öppna bilen från 70 meters avstånd så hinner den låsa sig själv igen.
Om jag öppnar låset utan att öppna en dörr så låser bilen sig själv igen efter 30 sekunder eller något.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Pekabow i can see u
644 Inlägg
17 januari 2009
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Min funkar på bra mycket bättre avstånd än 10 meter, och skulle jag öppna bilen från 70 meters avstånd så hinner den låsa sig själv igen.
Om jag öppnar låset utan att öppna en dörr så låser bilen sig själv igen efter 30 sekunder eller något.

det gör många bilar min med, men tanken också är om du ha en 14 åring bror som ska hämta en sak ifrån bilen varför ge nycklar till de själv litar ja inte på 14- 17 åringar , bäst o öppna när han är frame o lås efter wink

Pekabow i can see u
644 Inlägg
17 januari 2009
Trådstartare
syncro skrev:
Jag provade detta nyss det tog 10 min och jag dubblade avståndet med 50%...

säger man inte tack smile

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
17 januari 2009
syncro skrev:

roll

One Man Clan
4 287 Inlägg
17 januari 2009
axelj skrev:
syncro skrev:

roll

haha förstår vad du grinar om big_smile

150 Inlägg
17 januari 2009
jag är fortfarande frågande till vilken nytta?

One Man Clan
4 287 Inlägg
17 januari 2009
Volmod skrev:

e ju ett bra tips om man ska skicka upp rutor eller tända bilen osv på lite längre håll

553 Inlägg
17 januari 2009
Tycker de var ett bra tips, kan alltid vara bra att kunna öppna bilen om man är längre ifrån.

Pekabow i can see u
644 Inlägg
17 januari 2009
Trådstartare
Xuri skrev:
Volmod skrev:

e ju ett bra tips om man ska skicka upp rutor eller tända bilen osv på lite längre håll

jaja big_smiletongue

DFFL
9 020 Inlägg
17 januari 2009
Abeed skrev:
FireTraXX skrev:

det gör många bilar min med, men tanken också är om du ha en 14 åring bror som ska hämta en sak ifrån bilen varför ge nycklar till de själv litar ja inte på 14- 17 åringar , bäst o öppna när han är frame o lås efter wink

Mina bröder är 18 och 20, båda har körkort och vill de sno min bil någonstans så får de gör det. tongue
Jag är lika rädd om den som jag är om en flaska vatten. smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Sök