3924
Sök

Någon som har bra erfarenhet av JL Audio?

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
17 januari 2009
Trådstartare
Jag vet själv att det är ett riktigt bra märke. Och dyrt i vissa fall.
Jag hade tänkt att ha JL Audio rakt igenom i polon min. men vill först veta om det är någon som haft nå bekymmer med något eller nå annat!??!

/M

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

Europamästare i Billjud.
186 Inlägg
17 januari 2009
Stabilt märke med väldigt lite strul. Gillar basarna bäst, framsystemen är lätta att bygga med och dom brukar låta bra i vanliga orginalmontage.

Amega!
245 Inlägg
17 januari 2009
Jag kör med JL Audio rakt igenom i en Volvo 940 och jag är mycket nöjd såhär långt måste jag säga.

Hade ganska höga förväntningar på JL Audio innan jag bestämde mig för dom och jag skulle inte kunna förvänta mig något bättre nu efteråt, kanon nöjd med kvaliten på sakerna och än så länge har det inte varit några som helst bekymmer eller tecken på konstigheter på deras produkter.

Har deras XR-serie på högtalarna och jag upplever ljudet som väldigt klart (ej skrikande). Härligt tryck från middarna när man vrider upp volymen och förvånandsvärt bra djupbas, respons från subben som ändå är deras billigaste serie (W1v2) jag kör själv på 1st 10" av den serien.
Detta drivs av deras 300/4 steg som jag är mycket nöjd med, inställningsmöjligheterna är bra och det känns gediget när man håller i att och skruvar på inställningarna. Utseendet på steget är verkligen inte ett minus då jag tycker deras Slash-serie har bland de snyggaste stegen idag.

Har gjort egna bafflar till högtalarna för en stummare montering. Just nu spelar de i hela dörren vilket jag har fått mycket bra resultat med.

Hoppas jag underlättat lite granna, och är det något mer du vill fråga så skicka ett PM så ska jag försöka svara smile

Lycka till!

/Andreas
Senast redigerat av AndreasXPS (17 januari 2009)

Min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=144716
Volvo 940 | JL Audio / Amega

tokfrans
982 Inlägg
17 januari 2009
jag ÄLSKADE min JL audio 12w7 bas som jag hade.. satan vilken bas..

och gillar allt ajg hört med JL.  de e bra bajs!

374 Inlägg
17 januari 2009
Mycket bra grejer! Som vanligt så får man vad man betalar för.

Ta gärna en titt i min projekttråd!
Ricke Ws Volvo 740 projekt

1 534 Inlägg
17 januari 2009
riktigt bra grejer är det big_smile

Sök