3393
Sök

köpa bil runt 50 000kr

No Shame Racing Crew
680 Inlägg
17 januari 2009
Trådstartare
tjena alla glada....jag har ett problem ..... har besluts ångest.....vet inte vilken bil jag vill ha....har tittat på en mondeo st200.......men har nu lite jobbigt att hitta rätt.......... därför vänder jag mig till er här på garaget.....vill få massor med råd oc tips......

MVH Sebbe

No Shame Racing Crew

Random Hero
4 047 Inlägg
17 januari 2009
red,fwd eller 4x4 ? motorvolym ? familjebil eller en bil som går fort ?

Dog food lid. Backwards

54 Inlägg
17 januari 2009
Ingen Ford på min gård. Jag e helt såld på audi så självklart säger jag köp en s2, s4 eller s6. V8 eller turbo spelar ingen roll båda e grymt sköna. Gillar dock turbon lite mer =

No Shame Racing Crew
680 Inlägg
17 januari 2009
Trådstartare
en familje bil som går fort....helst v6a

No Shame Racing Crew

Random Hero
4 047 Inlägg
17 januari 2009
sebbe666 skrev:
en familje bil som går fort....helst v6a

peugeot 406 v6, svart tonade rutor o sänkt o ett par fina fälgar, de g¨r fort o bra smile

sen har du ju audi tongue

Dog food lid. Backwards

90 Inlägg
17 januari 2009
Saab 9-5

Fattig drömmare
123 Inlägg
17 januari 2009
Volvo s60/s80 eller ngn av kombimodellerna?

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
17 januari 2009
Om alla skriver olika bilar så blir det ju som att sitta och bläddra på blocket iallafall. Köp en bil som känns rätt. Även om en bil kostar runt 50 papp i inköp så kan ägandekostnaderna skilja väldigt mycket.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
17 januari 2009
Bmw E39 eller E36. Kvalitetsvagnar som är roliga att köra.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 582 Inlägg
17 januari 2009
Köp någon trevlig Audi kombi smile

71 Inlägg
17 januari 2009
VW Polo - 90 passar nog bra.

Oj såg nu att du har 50 tusen att köpa bil för och inte 5...
Senast redigerat av Finland (17 januari 2009)

En signatur är en liten text som inkluderas i slutet på dina inlägg i forumet.

2 600 Inlägg
17 januari 2009
saab 9-5 kombi om du vill ha plats me mö grejer smile eller som du själv sa mondeo dock vet jag inte hur v6 an är men bra me last möjligheter där me och en trvlig bil likså saab. även 9-3 finns ju i kombi men för 50 k tro jag inte du kan hitta en. kankse nån som har gått långt men nja lite tips har du fått i alla fall. men kom ihåg mondeo välj en 05 då slipper du problem me rost i dörrana. annars så ta ford det på garantin inga problem men kolla sånna fall under dörrana! om du nu ska kolla på nån. lycka till.

gör som jag kör gubba racer=)

1 878 Inlägg
17 januari 2009
det är juh omöjligt att säga vilken modell utav bil, det är juh upp till dig i slutändan iallafall.

V4
218 Inlägg
17 januari 2009
Ford sierra kombi med v6 för runt 10 000kr sen besöker  du skogenracing och kollar inturbo konverteringen av fords v6, där mina vänner har ni en brutal familje racer.

I reject the reality and substitute my own.
//Adam Savage

528 Inlägg
17 januari 2009
*Alla* äldre bilar krånglar i sinom tid.  Köp en nybesiktigad så har du iaf ett år på dig att köra utan att behöva tänka på den biten, för det brukar faktiskt - oavsett vad de säger som är kära i sina bilar och aldrig haft bekymmer med just *sin* pärla, de är i minioritet - alltid kosta pengar att besiktiga en gammal bil.
Sedan köper du inte dyrare bil än att du har pengar över för att kosta på bilen ett par tusen. Det finns alltid en anledning till att bilen säljs, och det är inte allt för sällan med anledning av att den har ngt bekymmer.
Du är säkert mer kunnig än mig, så ta det här som rent försök till vänlighet,  men äldre bilar har ibland svårt för kalla vinterdagar:  finns kvitto på nytt batteri? Gammalt batteri är alltid bekymmer på vintern.

Rent allmämt så kolla upp sido-kostnader så som service (ifall du inte gör det själv) och reservdelskostnader.

Är du händig så finns det faktiskt få bilmodeller som slår äldre Volvobilars reservdelskostnader.  "Nyare" Volvo 940 med modern lyx som AC, ABS och dylikt är riktigt billiga i underhåll. Det vore lögn att påstå att de är bättre än ngn annan modern bil,  men de är enkla i underhåll och billiga i drift.
Till ngn händig som vill åka billigt hade jag själv rekomenderat en av de nyare 940na. De är rätt högt värderade, men ser du rent totalekonomiskt är det gott och väl försvarbart. Det går inte jämföra en Volvoraggares nerkörda 740 med en välservad nyare 940.  De har dessutom väldigt liten benägenhet till att rosta.

Sök