Dags för update!
Som vanligt har både privata saker kommit ivägen såväl som mera problem med bilen. Jag har hunnit flytta sedan sist o bli sambo, o massa tid o nerver hade besparats om man felsökte problem med bilen i rätt ordning..
Men nu börjar det äntligen kännas som att besiktningen inte alls är långt bort, o ju varmare det blir desto mer motiverad blir jag till att göra klart det sista som behövs nu innan den är klar för ett första försök!
Inredningen är sakta men säkert på väg att sättas ihop, började med dörren..Innan det gick att fortsätta med instrumentpanelen var jag tvungen att riva ut allt vad gamla kablar hette.. Det blev en del över, dom här är bara det som gick till larmet en gång i tiden. Massa jobb, men jag har iaf kunnat konstatera att min strömtjuv är borta sedan allt det här slets ut! Frontplåten o rutramen äntligen klara, kanske inte världens bästa jobb, men tanken är att bilen ändå ska lackas om med tiden. Nu är den iaf rostfri där! Rutan är numera på plats också, men den är sprucken tvärs över så en ny ska i snart..Behövde lite motivation så jag satte dit mina svarta sidoblinkers.. Ett skepp kom lastat med godis till gt:n.. Och sista bilden för idag är mina nya 6*9or, inflyttningspresent från min sambo! Tacka vet jag killar som köper vettiga saker istället för blommor.. Förutom allt det där har vi sysselsatt oss med att byta generator till en ngt fräschare, Magnus donerade en bättre begagnad från sitt gamla skepp..
Passade på att byta generator- och servorem i samma veva också, och lacka kamremskåpan när vi är hade fritt med plats där innanför.. Tyvärr fastnade det inte med på bild innan kåpan hamnade på plats igen, men det blev snyggt!
Ett "nytt" batteri inhandlades, då Biltemas splitternya gav upp.. Där lärde vi oss en sak också, vi ska inte köpa skit på Feltema längre..
Nu väntas det en bättre begagnad tomgångsmotor vilken dag som helst, då jag inte lyckas få ordning på tomgången helt. Bilen är fullt körbar men den ska ju helst vara helt felfri..
En tur förbi närmaste VAG blir det också, det ska beställas lite o-ringar till spridarna mm, o så ska vi se när dom kan ha tid för rutbyte.
En liten motivationshöjare är på väg hem från England snart, gt:n ska få riktiga dimljus istället för dummies..