trevligt projekt! ska bli kul att följa!
personligen så tycker jag att 35mm sänknings-sats är för lite för den bilen, speciellt om du kör med 15"-fälgar (eller om det är 14"..?), fast då är jag en person som är sjukt svag för gamla VAG-bilar som ligger och slickar marken
eller som det så fint kallas "tyskstuk"
jag har själv en Audi 90 (B2, Typ 81/85 vad du nu vill kalla karossen), d.v.s. samma bil som du har fast sedan-version och troligtvis 40mm sänkning (har själv inte sänkt den utan köpte den såhär, så jag är inte helt hundra på vad för prylar som sitter på) och jag tycker den är ganska hög nu när man kör 15" hjul och 55-profil på däcken. men det är ju en smaksak. tyskstuk är ju inte riktigt orginal som du verkar sträva efter
men fortsätt uppdatera med ditt bygge!
förresten, när du plockade av tomgångsmotorn och gummi-rören till insuget, såg du möjligtvis någon konformad sak i insuget då? den kan man plocka ut (ibland lätt och ibland sitter dom som f*n). det ger nån hästkraft till, men framförallt en annan respons. ställer man samtidigt fram tändningen några grader så kan man också plocka ut några fler hästar. du kan också ställa upp soppa-trycket lite via någon skruv på bränsle-huvudet (om jag inte minns fel). dessa små modifikationer brukar ge några fler hästar och lite rappare motor eftersom man tar bort "strypningarna" som dom satte dit i europa-bilarna tack vare miljö-kraven.
extraktor-grenrör brukar göra en hel del på dessa motorer också. jag antar att du har HY eller KV-motorn i din också (tror den heter KV..?), och dom brukar vara rätt så lätta att plocka ut några enkla ponnys genom lite små-fix.
förresten, funderar du på turbo så bör du byta motorn till en turbo-motor eftersom dom är betydligt lättare och bättre för just turbo med sina oljekylda kolvar, mm, mm.
jag hoppas att du hänger med i mitt babbel, men jag blir lätt upphetsad när jag ser en äldre VAG-bil som någon verkligen tar hand om!
MVH