3474
Sök

"Renovatio" - Audi Coupe Gt ´86 - I trafik och helt godkänd för första gången sedan ´98! // Update med vinterbilder!

Alltiallo - Styrlapp BE CE
559 Inlägg
30 juli 2009
Kitty skrev:
Volvo_Thomas skrev:
Riktigt kul att den är fullt laglig nu smile Vad blir etapp två nu då? =P

Fullt laglig är väl iofs kanske att ta i just nu, eller ja bilen är det men inte däcken kanske.. wink Jag fick besiktiga med lånade vinterdäck då mina fälgar inte är klara så nu rullar den på ickegodkända sommardäck igen. Det dröjer dock inte länge nu innan dom andra fälgarna är klara med helt nya sommardäck. smile

Nu tänker jag faktiskt ta en paus några veckor och bara köra o njuta! cool

Etapp två börjar efter semestern och då tar vi tag i skönhetsbitarna och lite till. Rostlagning, byte av fjädrar och stötdämpare, uppfräschning av inredningen och alla småsaker som inte fungerar ska fixas, bland annat elspeglarna..

Hehe, har du varit ute å spunnit såå mkt de sista wink Är de dom fälgarna som satt på när du köpte bilen eller e de några andra som inte är klara än? Nya däck e fina grejer de big_smile

Jaja, där ser man.
Ha de gött!

Mvh Thomas

Audifrälst
173 Inlägg
30 juli 2009
Trådstartare
Volvo_Thomas skrev:
Hehe, har du varit ute å spunnit såå mkt de sista wink Är de dom fälgarna som satt på när du köpte bilen eller e de några andra som inte är klara än? Nya däck e fina grejer de big_smile

Jaja, där ser man.
Ha de gött!

Det är faktiskt däcken jag fick med som inte är godkända pga torrprickor. hmm
Fälgar har jag köpt andra, femekrade 15" som ska lackas vita. Dom fälgarna som följde med bilen har en lite oviss framtid just nu. tongue

Försöker iaf
12 819 Inlägg
30 juli 2009
Skönt att den är besiktad nu smile

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Alltiallo - Styrlapp BE CE
559 Inlägg
31 juli 2009
Kitty skrev:
Volvo_Thomas skrev:

Jaja, där ser man.
Ha de gött!

Det är faktiskt däcken jag fick med som inte är godkända pga torrprickor. hmm
Fälgar har jag köpt andra, femekrade 15" som ska lackas vita. Dom fälgarna som följde med bilen har en lite oviss framtid just nu. tongue

Ok, kommer inte ihåg om de var de när jag hade den. Men troligen var däcken torra redan då sad
Ojojoj, hela 15" du slår på stort du wink

Oviss framtid? smile Hehe, snygga till dom å dom blir kalasfina wink

Mvh Thomas

Audifrälst
173 Inlägg
31 juli 2009
Trådstartare
Allra helst hade jag velat ha 16tummare, men ekonomin är lite begränsad, jag hittade inga snygga o sen dök dom här 15tummarna upp till ett riktigt bra pris.. tongue

Funderar mest på att sälja dom gamla fälgarna då tanken ändå är att skaffa 16tummare med tiden, kanske till nästa sommar. Isf skulle jag behålla dom "nya" fälgarna som vinterfälgar om den körs vintertid, vilket inte heller är säkert iofs.

54 Inlägg
8 augusti 2009
15tum is the shit!

Har haft 4, 5, 6 och 8 cylindrar. Föredrar sex...

Med lem
768 Inlägg
11 augusti 2009
Kul projekt! Inte större än 16'' på dessa va? Känner en med en GT i motala, fina bilar!

Singel! Stöt på mig, jag är elektriker!

69 Inlägg
12 augusti 2009
robininfOCUS skrev:
Kul projekt! Inte större än 16'' på dessa va? Känner en med en GT i motala, fina bilar!

17" funkar också, men oftast så brukar det börja ta i på diverse ställen när man kör med 17" på en GT. beror givetvis på hur hög/låg bilen är, vad för sorts fälgar och däck man kör med, mm, mm.

Audifrälst
173 Inlägg
17 augusti 2009
Trådstartare
17" tycker jag sällan gör sig bra på dessa bilar, men jag har sett ett fåtal där det har funkat. 16" tycker jag brukar vara rätt så lagom annars, men 15" får duga för tillfället.

När och i hur stor omfattning det här bygget ska fortsätta är för tillfället väldigt ovisst, risken att jag blir utan mekgarage snart känns väldigt stor just nu. Projektet kommer dock i vilket fall inte läggas ner helt, men kommer iaf gå långsammare än tänkt.

2 373 Inlägg
29 augusti 2009
Har du kanske några färska bilder på bilen som du kan visa smile

Häls. Hervas

Audifrälst
173 Inlägg
29 augusti 2009
Trådstartare
Nej tyvärr inte. sad Det har varit semester o nu är det fullt upp med lägenhetsrenovering o leta jobb/utbildning.
Tänkte ta itu med lite småsaker i veckan som kommer dock, då kan det hända att det kommer en update. smile

2 373 Inlägg
29 augusti 2009
Ok, lycka till med både lägenhetsrenovering och leta jobb/utb.
Sitter i samma sits då jag också letar jobb;), är du ute och kör med bilen nåt?

Häls. Hervas

Audifrälst
173 Inlägg
14 september 2009
Trådstartare
audienergy skrev:
Ok, lycka till med både lägenhetsrenovering och leta jobb/utb.
Sitter i samma sits då jag också letar jobb;), är du ute och kör med bilen nåt?

Missade ditt svar där Hervas, som du har märkt så körs den ja, i stort sett dagligen egentligen. smile

Dags för en liten update här, kände jag. Mkt annat har tagit tid från garaget och att få det här att funka ekonomiskt efter en längre tid som arbetslös börjar bli alldeles för svårt. Dåliga nyheter - garaget har blivit uppsagt så det blir babysteps med bilen i fortsättningen när tillfället ges. Just nu försöker sambon och jag göra det bästa av tiden som finns till månadens slut, 3 bilar ska iaf det viktigaste hinnas göras på. Samtidigt letar jag även plats för att tillfälligt förvara alla mina delar på, iaf dom som inte ska säljas..

Hur som.. helgen som gick har en Skyline tagit upp platsen i garaget, men emellanåt fick jag tid över för att jobba lite på mina fälgar. Här kommer några bilder för er som så gärna vill se! wink

Första fälgen nästan klar! Tre lager grund och 5 lager lack i slutändan. Ett par lager klarlack ska nog också på för lite extra skydd.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/11639/763149_7c75lu.jpg

Jämfört med hur fälgarna såg ut innan..
https://www1.garaget.org/gallery/archive/11639/763150_wnsecu.jpg

Med centrumkåpan på plats, här har fälgen 3 lager lack och jag insåg att det skulle behövas ett par lager till för att den ska täcka jämnt och fint överallt.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/11639/763151_uzdefh.jpg

Helt okej resultat med tanke på att det var min första gång och att det är lackat i ett dammigt garage. roll
https://www1.garaget.org/gallery/archive/11639/763152_bp1gq3.jpg

Nu lägger vi i en lägre växel och kör på, mkt ska hinnas med på dom återstående två veckorna!

2 164 Inlägg
14 september 2009
varför skar du inte bort ventilen innan du lackade?

"Life´s too short to drive a boring car"

2 373 Inlägg
14 september 2009
Det blev kanonsnyggt med vita fälgar!!! smile Ska bli kul att få se dom på bilen:)

Häls. Hervas

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
14 september 2009
Blev ju toksnyggt dedära! smile

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Audifrälst
173 Inlägg
14 september 2009
Trådstartare
Tack för era fina kommentarer, jag hoppas bli klar med dom i veckan så det borde inte dröja för länge innan det kommer upp bilder på bilen med fälgarna på plats.. smile

Anledningen till att jag inte skar bort ventilerna dadde, är för att dom inte ska bytas..
Senast redigerat av Kitty (14 september 2009)

225 Inlägg
15 september 2009
Blir helt underbart med de fälgarna big_smile
Synd med garaget men jobb är inget lätt att hitta i dessa tider tyvärr:( Hoppas det löser sig för dig, Lycka Till! big_smile

Audifrälst
173 Inlägg
15 september 2009
Trådstartare
daNNe_maN skrev:
Blir helt underbart med de fälgarna big_smile
Synd med garaget men jobb är inget lätt att hitta i dessa tider tyvärr:( Hoppas det löser sig för dig, Lycka Till! big_smile

Tackar. smile
Det är sant, o när besparingarna börjar ta slut är det inte så skoj längre. hmm
Nåja, lite på sparlåga med mekandet kanske inte blir helt fel heller, och jag planerar ändå inte att vara utan jobb så länge till! (Hoppet måste man väl ändå hålla uppe..?) tongue

2 Inlägg
20 september 2009
Trevligt att se lite Audi coupe gt smile . Ägde en 86:a i en massa år klart bästa bilen jag haft. Men sedan började man jobba och då blev det annat.

Lycka till med jobbsökandet. (är själv i samma situation)

Sök