3918
Sök

sjukt fel volvo 740

232 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
min 740 som ja har läcker vatten men ja vet ej vart en läcker och ja har bytt kylare vattenpump slangar med mera plus att den går inte som den ska nån kunnig som vet är mkt tacksam för svar:mad:coollol

Saabvilde!
1 708 Inlägg
18 januari 2009
En 740 som är så öppen i moturrummet borde du väl se vart det läcker vatten? tongue

Det kanske läcker i värmepaketet? Är det blött på golvet i bilen? : )

Eller så kanske du har en kass topplockspackning? Är det olja i det vattnet som finns? går den på alla cylindrar? ryker det vitt ur avgasröret?

Mvh Michael

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

439 Inlägg
18 januari 2009
adrez skrev:
min 740 som ja har läcker vatten men ja vet ej vart en läcker och ja har bytt kylare vattenpump slangar med mera plus att den går inte som den ska nån kunnig som vet är mkt tacksam för svar:mad:coollol

kolla kompet på cylindrarna,kan vara där vattnet tar vägen,ev läckande värmepaket,kolla om golvet är blött
el smakar glykol.

old,low and slow....

Med.lem
3 759 Inlägg
18 januari 2009
Frostplugg?

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

40 Inlägg
18 januari 2009
kolla oljan så du inte har bränt topplockspackningen. kolla om de e som brun sörja på oljestickan. isf e de packningen tongue

232 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
de syns inte vart de läcker ifrån och jaa blött har de varit på golvet sen ja köpte den men då när ja köpte den läckte den inget har kommit nu o jaa de e lite vitt i oljan ibland o ibland är den mörk konstigt o jobb o jobbigt fel för mig:S

Sök