2805
Sök

Importera bil från Tyskland..? Tips & råd önskas!!

Egenföretagare
999 Inlägg
22 januari 2009
Med prispressen på bilar i Sverige nu så är det här hemma du kan göra klipp!
En tysk import är mest ifall du är kräsen och vill ha en viss modell med en viss utrustning.

BMW (i Sverige) har ju den senaste veckan sålt ut fabriksnya 3-serie (E90) för strax över 200'
Hedin Bil (MB åf) har ett stort lager nya bilar som dom säljer ut http://hedinbil.se/Mercedes-Benz/Ny%20k … jsida.aspx

Dessa "lagerutförsäljningar" sänker beg-priserna...

OEM <3
6 957 Inlägg
22 januari 2009
Om vi pratar 50 000-klassen som jag fattar det som? Så borde väl en BMW 325 E36 vara ngt?

OEM <3

Entreprenör
1 286 Inlägg
22 januari 2009
Får ju en E46 för 50 000 smile

// Niklas Johansson

35 Inlägg
22 januari 2009
Leta på mobile.de och va inte rädd för att importera den privat. Är du lite händig skulle du satsa på en lite krockskadad för tyskarna brukar tycka småskador i våra ögon är gigantiska nästan i dera ögon... Fundera du på transport kan du alltid höra av dig till Eurotransport eller ngn åkare som du vet kör utlandet. Du behöver inte oroa dig för att bli blåst, risken är nog lika stor här hemma...

1 079 Inlägg
22 januari 2009
littlemissperfect skrev:
Leta på mobile.de och va inte rädd för att importera den privat. Är du lite händig skulle du satsa på en lite krockskadad för tyskarna brukar tycka småskador i våra ögon är gigantiska nästan i dera ögon... Fundera du på transport kan du alltid höra av dig till Eurotransport eller ngn åkare som du vet kör utlandet. Du behöver inte oroa dig för att bli blåst, risken är nog lika stor här hemma...

Min farbror som har firma anlitar alltid Skandiatransport. De tar lite tid på sig om man hämtar enbart 1 bil, men tar man hem fler än 1 så kommer de inom en vecka.

Det är inte svårt att importera en bil om du vågar att inte åka och kolla på den, min farbror kollar nästan aldrig på bilarna innan, om han inte är på affärsresa där. Sen känner han en turk som kollar på en del bilar som är nära han..

Dock brukar tyska bilar rent generellt vara i bättre skick, oftast fullservade och rostfria, än svenska bilar. Tyskarna är rädda om bilarna, svenskarna ser bilen mer som slit och släng. Tyskland har sedan 75 % mindre salt också..

Jag betalar hellre mer för en tysklandsimport än för en svensk bil, så att man sparar in några kronor på import skadar inte heller då man får en mycket finare bil.
Senast redigerat av Syst3m (22 januari 2009)

Norrlänning
1 453 Inlägg
25 januari 2009
Som läget ser ut nu så är det knappt värt att importera. Priserna har rasat i sverige och Euron är dyrare än nånsin... För att göra en vinst idag så är det bilar med värde på ca 200K som lönar sig. Du får räkna ca 10 000 med frakt, reg och exportskyltar osv.   

Så mitt tips är att antingen köpa en i sverige. Eller vänta på bättre tider.

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

212 Inlägg
25 januari 2009
det lönar sig inte att åka till tyskland, inte även om man köper för 400tusen, sveriges bilpriser har rasat som fan, det gäller bara att pruta, många e i behov av pengar, så pruta på det du vill ha

82 Inlägg
19 juli 2009
Även som priset inte skiljer speciellt mycket så är man kräsen kan det vara lättare att hitta en bil i tyskland med rätt utrustning m.m. Funderar också på att hämta en bil i höst, det jag söker efter får jag nog vänta på om jag bara kollar blocket. Därimot i tyskland finns det tillgångar.

Audi A4 2.0TDI Quattro '08 || Arctic Cat M800 SnoPro '13

Professionell amatör
451 Inlägg
22 februari 2010
Lånar tråden lite, är det fortfarande fel läge att importera från Tyskland ? Kikat på audi allroad som finns i ett fåtal i Sverige från 120k SEK och i massvis i Tyskland från 7k EURO, som i 99% av fallen gått betydligt mindre, dessutom är det viktigt med utrustning, färg osv.. Sen är det väl en typiskt vinterbil i sverige = mkt salt ?

AUDI - Four rings to rule them all

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
22 februari 2010
jag tipsar autoscout24.se

där har man det på svenska och kan kolla bilar inom hela EU. Man kan ochså välja land att titta i

Professionell amatör
451 Inlägg
22 februari 2010
eddhedd skrev:
jag tipsar autoscout24.se

där har man det på svenska och kan kolla bilar inom hela EU. Man kan ochså välja land att titta i

Okay, men lönar det sig att importera i dagens läge ?

Egenföretagare
999 Inlägg
22 februari 2010
Det är väl tveksamt om det lönar sig generellt.
Men vissa dyrare lyxbilar verkar det kunna löna sig att importera.

Många fifflare importerar för att dom samtidigt passar på att
backa mätaren och på så sätt kan tjäna pengar på det sad.
Det blir ju mycket svårare att kolla upp en bil från t ex Italien.

Och för att inte starta en OT diskussion skriver jag detta direkt:
Ja det fifflas som f-n med svensksålda bilar med!
Senast redigerat av weeeman (22 februari 2010)

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
23 februari 2010
tänkte precis säga det som weeman sa: dyra bilar lönar sig.

Annars om man söker mindre vanliga exemplar av bilar (toyota mr2 turbo t.e.x.) så finns dom oftast utomlands eftersom Sverige är en fjärt i rymden i bil markads storlek.

Professionell amatör
451 Inlägg
23 februari 2010
eddhedd skrev:
tänkte precis säga det som weeman sa: dyra bilar lönar sig.

Annars om man söker mindre vanliga exemplar av bilar (toyota mr2 turbo t.e.x.) så finns dom oftast utomlands eftersom Sverige är en fjärt i rymden i bil markads storlek.

Hehe jag är ute efter en audi allroad, den måste dock vara svart, diesel och även färg på inredning är viktigt ! Finns några i Sverige, men dessa är dyra som faan, vet dock inte varför för det finns silvriga betydligt billigare !

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
24 februari 2010
jag själv är lite sugen på att importera bilar från Tyskland smile där är nog ett bra ställe att få hem bilar på , men som sagt man ska ju veta vad man håller på med he he cool

Nissan Silvia

Sök