_Zuperior_ skrev:
Janken skrev:
hmm...alltså angående rosten. Är bara o slipa av så du ser var den kommer ifrån. Spackel rostar ju inte som sagt. Helst blästra plåten,svetsningarna. Sen rostskydd (som dom tyvärr uppenbarligen glömde innan de spacklade..
. Sen spackla ojämnheter ,grunda o lacka
. Så blire fint igen ska du se!
Drygt jag vet, men du frågade
.
Hm.. tydligen var de grundfärg, prata farbrodern om idag när jag var upp. Hänner mig snurrig som en jojo nu. NI säger såhär och han säger att de bara är att lämna in den ¨på lack så ska de slipa ner och lägga nytt rostskydd och doningar.
Ska ringa lacknissarna på måndag och bestämma tid när jag kan komma förbi så får de se hur de ser ut och fixa de.
Tvekar inte en sekund över att del lagt grundfärg. Men däremot glömde de rostskydda. Annars hade det inte börjat rosta så snabbt. Även om man inte kapar bort all rutten plåt blir det samma sak.
Saken är den att om dom bara slipar av plåten så kommer rosten komma tillbaka då den ligger i porer i plåten och gömmer sig. Därför vi tjatar
om blästring, då man får det helt rent.
Slipar dom bara bort ytrosten o sen lackar igen så kommer det bli samma sak om några månader igen.
(och du får slipa o lacka igen... o vilka tjänar på det?...precis...
)
MVH Janken
Senast redigerat av Janken (14 mars 2009)
- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"