2181
Sök

Rakställa en b230 ?

12 086 Inlägg
23 januari 2009
#21
Jag tror ingen har sagt de, men du ska ha oljetråg och oljepump från B20...

23 Inlägg
23 januari 2009
#22
JapMax skrev:
Jag tror ingen har sagt de, men du ska ha oljetråg och oljepump från B20...

HAhahah nä ingen har sagt de, bra att vi vet de nu!!!

volvo240

bonntrimmare
655 Inlägg
23 januari 2009
Trådstartare
#23
Wille_240 skrev:
JapMax skrev:
Jag tror ingen har sagt de, men du ska ha oljetråg och oljepump från B20...

HAhahah nä ingen har sagt de, bra att vi vet de nu!!!

^^ du va den första wink

bonntrimmare
655 Inlägg
23 januari 2009
Trådstartare
#24
Volvo__Mannen skrev:
BOLUND skrev:
air_denka skrev:
alla b21/b23/b230 e snedställda. Man använder b20tråg och oljepump vid rakställning pga tråget är gjort för rakställning. Passar bolt in. Dock måste man bygga om motorfästena. OCH växellådan som måste få ny sprängkåpa. Om du kör m45/46/47 så kan man använda m45ans sprängkåpa som kom 76 med b20motor med m45.. Men dom e sällsynta dom sprängkåporna!!!

fanns dom endast på -76:orna?

om du nu ska vinkla upp motorn för att få plats med en stor turbo, så kan du ju lika gärna satsa på en hållbarare låda än volvolåda. och då måste ju sprängkåpan göras om och i vilket fall som helst.

mm de e ju de smile men jag kör tills den rasar så får jag se smile

bonntrimmare
655 Inlägg
23 januari 2009
Trådstartare
#25
Smedhult skrev:
Volvo__Mannen skrev:
BOLUND skrev:

fanns dom endast på -76:orna?

om du nu ska vinkla upp motorn för att få plats med en stor turbo, så kan du ju lika gärna satsa på en hållbarare låda än volvolåda. och då måste ju sprängkåpan göras om och i vilket fall som helst.

Fanns även 75 dom sprängkåporna. på dom senare

ok Tack ! smile

116 Inlägg
23 januari 2009
#26
air_denka skrev:
alla b21/b23/b230 e snedställda. Man använder b20tråg och oljepump vid rakställning pga tråget är gjort för rakställning. Passar bolt in. Dock måste man bygga om motorfästena. OCH växellådan som måste få ny sprängkåpa. Om du kör m45/46/47 så kan man använda m45ans sprängkåpa som kom 76 med b20motor med m45.. Men dom e sällsynta dom sprängkåporna!!!

jag håller med dig helt håll, sprängkåpa har jag såna, det är svårt att ta, lite dyrt om dom visste vad den ska använda till.


235 Inlägg
15 mars 2010
#27
En gammal tråd men jag försöker...
Är det seriöst bara motorfästen, tråg och oljepump som behövs för att rakställa??? Dvs. utöver växellådan.
Hade jag vetat detta tidigare så hade projektet vart klart lika fort:)
Vad pallar en B20 oljepump och var får man tag på en ny?

P o r s c h e
1 700 Inlägg
15 mars 2010
#28
inte tvärsäker nu men har för mej att man kan ta oljeröret/ fästet från en b20 pump och sätta på b23/230 pumpen wink Alltså får man samma pumpkapacitet som innan. Tror att b20:ins pump är liite slöare, med tanke på mindre cylindervolym osv.


Tror de finns nya oljepumpar på skruvat.se

Tråget är bara att sno från b20 ja, passar rakt på. Kanske blir lite pul med oljestickan bara



Sök