jag är väldigt sugen på att lacka listerna på utsidan av bilen, nu är dom svarta och jag vill ha dom röda. jag var på biltema igår å kollade på vanliga sprayburkar, då sa dom att färgen skulle spricka och lossna, eftersom det är plastlister? då antar jag att det blir likadant med inredningen (vill lacka runt fläktarna, mittkonsollen, osv) ..
hur ska jag gå till väga? vore snällt ifall ni kom med tips.
jag provade och lacka mina plstdetaljer på en gammal bil och jag grundade med en grund som hette plasthäftgrund och det funkade sen om det bara var tur eller inte kan jag inte svara på
Ska man vara seriös så ska det vara mjukmedel i färg och lacken för att det inte spricka (Enligt mig chef som är färggrossist). Min inredning e lackad med Hagmans grundfärg/silverfärg/klarlack och det funkar bra.. Har inte spruckit ännu.
Men mjukmedel i färgen håller inte så länge? Inte på skärmarna på hjälmar där man använder mjukmedel i lacken! där lossnart de efter 6mån på nästan alla hjälmar jag har haft.. men jag vet inte om det är annorlunda färg som du har inne i bilen..
ja lacka min ai min 240! de gick skitbra! men nogrann e en stor fördel för de syns jätteväl om man inte är noga just nu är den ute på blocket! En mattsvart 240 sänkt fram å röd teddy inredning
¤¤Tjejen som inte är rädd för att bli smutsig¤¤
*Endast Mercedes ägare
det finns väl nån sorts plastprimer om jag inte minns fel.. men vore det inte enklast att fråga på närmaste färghandell eller lackfirma? dom borde ju kunna..