2337
Sök

240 91a på med turbo?

81 Inlägg
23 januari 2009
Trådstartare
#1
tjabba, kan jag använda sprutet som sitter i min 240 årsm 91 till en fk motor med 405 topp??

Driifter;)
1 630 Inlägg
23 januari 2009
#2
borde de inte va 531 på den? jo de går om du byter boxarna mot turbo boxar

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

Pan
23 januari 2009
#3
Har för mig att man ska kunna löda in ngt motstånd bara sen kan man köra med den kabelhärvan till en FK kolla med Sharky. Är Mod på garaget.

EDIT: tänkte fel trodde du skulle ha fk sprutet tongue

MVH
Senast redigerat av Pan (23 januari 2009)

Volvoskadad
6 017 Inlägg
23 januari 2009
#4
eftersom du har LH 2.4 i bilen behövs "bara" turbons boxar och flytta lmm

Jonas

81 Inlägg
23 januari 2009
Trådstartare
#5
Volvo__Mannen skrev:
eftersom du har LH 2.4 i bilen behövs "bara" turbons boxar och flytta lmm

LH 2.4 va e de?och va e lmm

Driifter;)
1 630 Inlägg
23 januari 2009
#6
lh 2,4 e vad ditt insprut heter och lmm är luftmassetemätare sitter vid batteriet typ på slangen till insuget

men den ska sitta före turbon sen så du frå därför flytta den till andra sidan

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

Volvoskadad
6 017 Inlägg
23 januari 2009
#7
Ges skrev:
Volvo__Mannen skrev:
eftersom du har LH 2.4 i bilen behövs "bara" turbons boxar och flytta lmm

LH 2.4 va e de?och va e lmm

okej då kanske det inte är ett projekt för dej..

Jonas

81 Inlägg
23 januari 2009
Trådstartare
#8
Varför inte, måste man va proffs, provar man inte lär man sig inte, så lär jag mig iaf.
hur du har lärt dig vet jag inte!!
va inte så jävla negativ, man måste la för fan prova nån gång, ursäkta men blir så förbanad på sådant, varför skulle inte jag kunna???????????????????????????????????????????
Du har la åxå lärt di saker å ting nån gång eller..........
Jävla beservisser..
svara åt nån annan istälet,,jag ville ha fakta inte skittttttttttt
Senast redigerat av Ges (23 januari 2009)

81 Inlägg
23 januari 2009
Trådstartare
#9
Amazon_123GT skrev:
lh 2,4 e vad ditt insprut heter och lmm är luftmassetemätare sitter vid batteriet typ på slangen till insuget

men den ska sitta före turbon sen så du frå därför flytta den till andra sidan

Före turbon??
nån som har bilder???

352 Inlägg
23 januari 2009
#10
Ges skrev:
Varför inte, måste man va proffs, provar man inte lär man sig inte, så lär jag mig iaf.
hur du har lärt dig vet jag inte!!
va inte så jävla negativ, man måste la för fan prova nån gång, ursäkta men blir så förbanad på sådant, varför skulle inte jag kunna???????????????????????????????????????????
Du har la åxå lärt di saker å ting nån gång eller..........
Jävla beservisser..
svara åt nån annan istälet,,jag ville ha fakta inte skittttttttttt

Förstår vad du menar.. Som det gammla talesättet, om man inget frågar lär man inget veta!
Man måste ju alltid börja i någon ände och blir det fel... baara o göra om och gör rätt! simpelt smile


teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
444 Inlägg
23 januari 2009
#11
Kanske man skulle börja med att läsa på lite innan man börjar fråga.
Senast redigerat av gregolt (23 januari 2009)

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå

Volvoskadad
6 017 Inlägg
24 januari 2009
#12
gregolt skrev:
Kanske man skulle börja med att läsa på lite innan man börjar fråga.

Håller med till fullo! Innan man drar igång ett projekt bör man läsa på så mycket man bara kan, främst för sin egen skull. Då man enklare kan få ihop projektet. Annars är risken stor att man ger upp halvvägs.

Jonas

Volvoskadad
6 017 Inlägg
24 januari 2009
#13
Ges skrev:
Varför inte, måste man va proffs, provar man inte lär man sig inte, så lär jag mig iaf.
hur du har lärt dig vet jag inte!!
va inte så jävla negativ, man måste la för fan prova nån gång, ursäkta men blir så förbanad på sådant, varför skulle inte jag kunna???????????????????????????????????????????
Du har la åxå lärt di saker å ting nån gång eller..........
Jävla beservisser..
svara åt nån annan istälet,,jag ville ha fakta inte skittttttttttt

Oj! Någon som vaknat på fel sida?

Ta inte illa upp. Men jag skulle aldrig kasta mej in i ett projekt utan att veta mer eller mindre exakt vad jag håller på med.
Senast redigerat av Volvo__Mannen (24 januari 2009)

Jonas

961 Inlägg
24 januari 2009
#14
Ges skrev:
Varför inte, måste man va proffs, provar man inte lär man sig inte, så lär jag mig iaf.
hur du har lärt dig vet jag inte!!
va inte så jävla negativ, man måste la för fan prova nån gång, ursäkta men blir så förbanad på sådant, varför skulle inte jag kunna???????????????????????????????????????????
Du har la åxå lärt di saker å ting nån gång eller..........
Jävla beservisser..
svara åt nån annan istälet,,jag ville ha fakta inte skittttttttttt

tagga ner !! kan va bra o plugga på lite så du fattar va du ska göra .. vet du inte ens vart LMM:en sitter så kan de ju va dags o klura ut de , annars kan du nog pyssla me nå annat .. eller köp en haynes bok o plugga igenom .. behöver inte dampa lös för ingenting , visst du har rätt i att provar man inte så lär man sig inte , men som sagt kan va bra o veta vad de är för grejer som sitter där o va dom gör .. med den attityden du har nu kommer du inte långt iaf

Pure DieselPower

300 Inlägg
24 januari 2009
#15
va de bara 740 91-> som hade regina? kolla först om du har lh 2.4 så fall ska de sitta en svart liten box typ lika stor som en tändstiksask framför eller bakom höger fjädertorn om du står framförbilen å kollar på motorn.. Lmm är luftmassemätaren den känner av hur mycket lyft man ska ha när du gasar å den sitter precis innan luftburken ett svart rör med en aluminium platta på med en kontakt.. om du har reginasystem på bilen tror jag inte ens den sitter där.. men prova söka lite på gorg de brukar ju vara en tråd om dagen typ wink har sj byggt om 2 gl'ar till turbo men de är nyttigt å läsa på innan.. du kan även kolla turboperformanceclub.com, å sök innan, tror tilomed jag har en bild på en lmm om du är osäker. sen måste du ha olja till å från turbon!


Volvoskadad
6 017 Inlägg
24 januari 2009
#16
142R skrev:
va de bara 740 91-> som hade regina? kolla först om du har lh 2.4 så fall ska de sitta en svart liten box typ lika stor som en tändstiksask framför eller bakom höger fjädertorn om du står framförbilen å kollar på motorn.. Lmm är luftmassemätaren den känner av hur mycket lyft man ska ha när du gasar å den sitter precis innan luftburken ett svart rör med en aluminium platta på med en kontakt.. om du har reginasystem på bilen tror jag inte ens den sitter där.. men prova söka lite på gorg de brukar ju vara en tråd om dagen typ wink har sj byggt om 2 gl'ar till turbo men de är nyttigt å läsa på innan.. du kan även kolla turboperformanceclub.com, å sök innan, tror tilomed jag har en bild på en lmm om du är osäker. sen måste du ha olja till å från turbon!

Jopp, de var bara 740n som fick de systemet.

Jonas

356 Inlägg
24 januari 2009
#17
Ges skrev:
Varför inte, måste man va proffs, provar man inte lär man sig inte, så lär jag mig iaf.
hur du har lärt dig vet jag inte!!
va inte så jävla negativ, man måste la för fan prova nån gång, ursäkta men blir så förbanad på sådant, varför skulle inte jag kunna???????????????????????????????????????????
Du har la åxå lärt di saker å ting nån gång eller..........
Jävla beservisser..
svara åt nån annan istälet,,jag ville ha fakta inte skittttttttttt

Tagga ner nu grabben.. Med den inställningen får du inte mycket hjälp på forumet.

81 Inlägg
24 januari 2009
Trådstartare
#18
talibangran skrev:
Ges skrev:
Varför inte, måste man va proffs, provar man inte lär man sig inte, så lär jag mig iaf.
hur du har lärt dig vet jag inte!!
va inte så jävla negativ, man måste la för fan prova nån gång, ursäkta men blir så förbanad på sådant, varför skulle inte jag kunna???????????????????????????????????????????
Du har la åxå lärt di saker å ting nån gång eller..........
Jävla beservisser..
svara åt nån annan istälet,,jag ville ha fakta inte skittttttttttt

tagga ner !! kan va bra o plugga på lite så du fattar va du ska göra .. vet du inte ens vart LMM:en sitter så kan de ju va dags o klura ut de , annars kan du nog pyssla me nå annat .. eller köp en haynes bok o plugga igenom .. behöver inte dampa lös för ingenting , visst du har rätt i att provar man inte så lär man sig inte , men som sagt kan va bra o veta vad de är för grejer som sitter där o va dom gör .. med den attityden du har nu kommer du inte långt iaf

jag vet va lmm sitter och va den gör,det va förkortningen jag inte viste om!!
Jag kan inte va allt heter, men hur det mesta fungerar..

Japp nu har jag taggat ner, nån som ligger och ruvar på bra info om detta??
Jag ska alltså inte turbokonvetera utan jag har en B230fk motor med en 405 topp och mekaniska sprutet, så min fråga är om jag kan skita i det mekaniska sprutet och köra med det oginal sprut som sitter i bilen nu(240 91a)tror det sitter en 530 topp i nu och den vill jag inte ha!!
Senast redigerat av Ges (24 januari 2009)

Livsnjutare (ibland å på helgerna)
228 Inlägg
24 januari 2009
#19
kolla på tpc där finns det många projekt trådar om sånt här: http://forum.turboperformanceclub.com/v … m.php?f=56

4x4 is tha shit!

979 Inlägg
24 januari 2009
#20
Jag håller med volvo__mannen där lite faktiskt. Sprutet kan ja förstå, men vet du inte ens vad en Lmm är så bör du läsa lite & skruva lite enklare varrianter innan du ger dig på att byta motor. Men har du nån som kan till hjälpandes hand då e det lugnt. Men i dina skor skulle jag aldrig ge mig på det helt själv utan lite kunskap. Blir lätt att projektet stannar. Mvh / Emil

Hpc


Sök