2993
Sök

Vi "gamlingar" :)

Styling och biljud Audi A4 "WooDMaN Style :)
1 835 Inlägg
24 januari 2009
Trådstartare
Hej allihop.

Tänkte se hur många vi är som tillhör det äldre gardet som typ började för ungefär sådär en 20 år sedan.
Själv var man där. Det började med amazon på den tiden 2 st knutsson 3 vägare och en mittbas hängandes i hatthyllan och ett knutsson steg. det var tuffa grejjor då smile sen klämde man in ett par 6,5 i dörrarna. Det var ju populärt att även köra med EQ på den tiden med. Inte lät det väll allt för bra men man var först på plan och det rockade tillräckligt.

det dög ju inte så det blev nytt. Ny bil med lite nya grejjor i sagt och gjort 2x12" Coustic inkastade i en bandpasslåda och till det ett par 6,5" dörrarna allt detta drevs av ett Rockford på 2x20W om jag kommer ihåg rätt blev det väl en 125dB. Bra för att vara då.

Så där en liten start på det hela. Jag har säker mer att berätta men nu vill jag ha lite respons och säkert enn massa kul från er som har varit med ett tag.
Tänkte att denna lilla tråd kan rikta sig till oss som har varit med ett tag och varit ungdomar skaffat familj men nu så har familjen och kanske barnen vuxit upp och det har börjat klia i byggfingrarna igen.

Tack för ordet och hoppas på massor med rolig läsning framöver.

/WooDMaN

Bilder från träffar. WooDMaN? foto
Sponsorer |MDS ||Bollnäs bilvård |

Magister Mundi Sum
177 Inlägg
24 januari 2009
lol fan nästan samma som jag höll på med utom Rockford steget då smile

Började med Knutsson o Power Aucustic basar....

Idrott luktar svett Sport Luktar Bensin =)

blacken
24 januari 2009
Inte ens det/dom fanns då det "begav sig" för en, utan det var ganska primitiva bandspelare som i princip bara var ett verk för kassetten och hade väl ett par watt högst i effekt. Och tvetydig pålitlighet, bandsallad var vardag, ljudkvalitèn var inte heller så mycket att hänga i granen. Skivspottarna var "vanligare" men ganska dyra för en fattigt "motorhead"..

1 835 Inlägg
24 januari 2009
Trådstartare
Denna tråd kommer att bli kanoooon!!!.
Ribban e satt (ligger här på golvet i skrattkramper) big_smile

Sant det var en del bandsalld på den tiden. Mycke att sitta och spänna banden så det inte skulle trassla. Sen har vi det sköna svajjet som som var oblikatoriskt av band.
å allt kanske inte var bättre för men bra mycke roligare tongue

blacken
24 januari 2009
WooDMaN skrev:
Denna tråd kommer att bli kanoooon!!!.
Ribban e satt (ligger här på golvet i skrattkramper) big_smile

Sant det var en del bandsalld på den tiden. Mycke att sitta och spänna banden så det inte skulle trassla. Sen har vi det sköna svajjet som som var oblikatoriskt av band.
å allt kanske inte var bättre för men bra mycke roligare tongue

Ja köra på en gropig väg var alltid en musikalisk "upplevelse".tongue När man skulle vända på kassetten så satt bandet kvar i kapstanaxeln, och det skedde oftast när man hadde det trixigast i trafiken..smile. Gud vad man kunde svära över skiten, men, men det var bara fram med den obligatoriska pennan och börja snurra upp skiten igen:D

1 835 Inlägg
24 januari 2009
Trådstartare
lollollol

Vad ska man med tv till...
Att läsa detta väcker gamla roliga minnen.
"Pennan" var ju ett nödvändigt ont.

Hoppas fler hittar in hit med fler roliga saker kanske lite infon om sina "gamla" prylar och hur man åkte runt på byn och poppade och gjorde livet surt för omgivningen.

Nu på äldre dar har det ju bara blivit värre. Man poppar så rutorna skakar och öronen sitter som ett par maneter i vindrutan. Mina vänner brukar säga (Du e för gammal för sånt där) Man gör sig inte äldre än vad man är... tongue

Putsnisse
265 Inlägg
24 januari 2009
Ja herregud..vilka minnen som kommer genom skallen..:)jag hade stereo 8 i min bil,stereokassetten rymdes knappt i handsfacket,så stora var dom..smile

Här kan vi snacka om att storleken hade betydelse..smile
http://img204.imageshack.us/img204/9627/761387761zi2.jpg
Senast redigerat av P-O (24 januari 2009)

88 Inlägg
24 januari 2009
Jag kommer i håg polarens amazon.. en vit 65.a med 2 tums system och tonade rutor.. Man tyckte den va såååå grym. ett par 6*9or i hatthyllan och en tolva hade han. Men man va kung när man åkte med honom.. Det va tider det.

21 761 Inlägg
24 januari 2009
Ja, det var väl en av anledningarna till att man hade en penna liggandes i bilen. wink

Stoppade själv inte in en massa saker i min bil, en gammal handmålad 140-71, men polarna köpte tex CW "stora"/"lilla" basdunken och andra prylar. Var omkring -87. smile

Alla skulle stoppa in 6x9" i hatthyllan och flera basar i ryggstödet (utan låda), ljudet blev....nja. wink
Senast redigerat av Drönirettab (24 januari 2009)

blacken
24 januari 2009
AC fanns knappast utan man fick köpa en fläkt som man satte antingen i bakrutan för att hålla imman borta, eller satte den på instrumentbrädan så att man fick sval luft i fejan när det var varmt ute. Eller antistatikbandet som man skulle sätta under bilen så att man slapp få stötar när man gick ur bilen smile..

1 835 Inlägg
24 januari 2009
Trådstartare
Evo-lappen skrev:
Jag kommer i håg polarens amazon.. en vit 65.a med 2 tums system och tonade rutor.. Man tyckte den va såååå grym. ett par 6*9or i hatthyllan och en tolva hade han. Men man va kung när man åkte med honom.. Det va tider det.

Själv hade jag en -69 den var så grann. Senare omlackad blå färg upp till listen sen röd resten handmålad med pensel (vart riktigt bra)

Bortplockade kofångare ingen grill fast ett par Bosch bigknick 180 instoppade i grillen.

Presis man var kung på den tiden -85 det var ju inte så många som höll på

Allmänt envis
12 512 Inlägg
24 januari 2009
Kassetband, vad är det för nått? Spelar den upp mp3? wink
Senast redigerat av Rquired (7 augusti 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Masterworks
24 januari 2009
Man började banan med en grym Knutsson 7000 med autoreverse och låtsökning.

http://www.masterworks.se/bilder/forum/knutsson_7000.jpg

Sen skulle man ju ha component i bilen.

http://www.masterworks.se/bilder/forum/pioneer_comp1.jpg

Och när man var värst på den tiden så vart det till att inhandla en sådan häringa anläggning.  lol

http://www.masterworks.se/bilder/forum/pioneer_comp2.jpg
Senast redigerat av Masterworks (24 januari 2009)

Körv
3 535 Inlägg
24 januari 2009
Masterworks that looks AWSOME!

Truckdriving Man

Hundägare,mc-åkare,fartgalning
272 Inlägg
24 januari 2009
När jag övningskörde med min morfar så hade han en bordsradio som han köpte en konsoll till som ersatte batterierna så man kunde ha radion i bilen ! Imponerande 2w hade vi i mono !

Schipperke rules !

12 086 Inlägg
24 januari 2009
Gamlingar tongue Vadå är ni 70talister lr? wink

1 835 Inlägg
24 januari 2009
Trådstartare
JapMax skrev:

Eftersom det var jag som startade det hela får jag väl bekänna att jag tillhör årgång -67.

Masterworks. var har du hittat dessa godingar (det var tider det) smile

Ingen ålder på en gammal häst. men glina på 18-25 tycker man e gubbe big_smile
Senast redigerat av WooDMaN (24 januari 2009)

Masterworks
24 januari 2009
WooDMaN skrev:
JapMax skrev:

Eftersom det var jag som startade det hela får jag väl bekänna att jag tillhör årgång -67.

Masterworks. var har du hittat dessa godingar (det var tider det) smile

Ingen ålder på en gammal häst. men glina på 18-25 tycker man e gubbe big_smile

Hehehe... Oxå 67a!

Bilderna hittatde jag via google, du väckte minnen till liv så
vart man ju tvungen o kika runt lite!  lol

Japan Quality
670 Inlägg
24 januari 2009
Trevlig tråd grabbar. Minns de gamla knutsson också.

P.Sköld
Honda il potere dei sogni

Sök