1723
Sök

Vi "gamlingar" :)

plankan
7 augusti 2010
Hehe,ja det var tider det.
Är själv en 67:a från tiden då man hade pioneer 3 vägs 200 watt "blylådor" i hatthyllan tongue

Var även mycket från saab tiden "clarion made for saab"

Någon som minns dom första "stöldsäkra" varianterna där man plockade ur hela stereon lol

Styling och biljud Audi A4 "WooDMaN Style :)
1 835 Inlägg
7 augusti 2010
Trådstartare
plankan skrev:
Hehe,ja det var tider det.
Är själv en 67:a från tiden då man hade pioneer 3 vägs 200 watt "blylådor" i hatthyllan tongue

Var även mycket från saab tiden "clarion made for saab"

Någon som minns dom första "stöldsäkra" varianterna där man plockade ur hela stereon lol

Usch på dig...tongue nu börjar man ju minnas massa dumheter så som "stöldsäkra". Den fick man ju ha en vagn för att få med sig... lol

Själv körde man Knutsson 3 vägare och kompletterade med en 8" som centerbas i hatthyllan på Amazonen smile smile

Bilder från träffar. WooDMaN? foto
Sponsorer |MDS ||Bollnäs bilvård |

121 Inlägg
7 augusti 2010
Kommer ihåg när man satte in en booster på 4x20 watt. Som blinkade ikapp med musiken!! Dörrsidorna var klädda med krossade plysch!! Smala framdäck med fläskiga bakdäck och upphöjt fram!

Att komma två är att förlora!

1 339 Inlägg
7 augusti 2010
Rquired skrev:
Kassetband, vad är det för nått? Spelar den upp mp3? wink

Ja faktiskt tongue Det går numera att köpa kassetband som går att koppla till Ipoden tex smile

1 298 Inlägg
7 augusti 2010
Min farsa är i er ålder och man har fått höra många historier om Ford Granada 2.6 och annat fint som stereoapparater, blyklumpar och liknande. Masterworks inlägg med bilder på huvudenheter är ju underbart. Får en vag känsla om att det kanske var bättre förr. wink Jag är född 1991 förövrigt.

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

1 212 Inlägg
7 augusti 2010
vilken härlig tråd!  44 bast men lika tokig i allt med bilar. min sjukdom smittade nog ner min son..
uppgraderade alltid med det nyaste, från kassett till md osv..
kenth66

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

Allmänt envis
12 512 Inlägg
7 augusti 2010
Remiss skrev:
Rquired skrev:

Ja faktiskt tongue Det går numera att köpa kassetband som går att koppla till Ipoden tex smile

Just det ja, sådana har jag sett. Så rent teoretiskt hänger Kassetbandet även med in på 2010-talet wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 298 Inlägg
7 augusti 2010
Rquired skrev:
Remiss skrev:
Rquired skrev:

Just det ja, sådana har jag sett. Så rent teoretiskt hänger Kassetbandet även med in på 2010-talet wink

Absolut gör dem det, åtminstone in på 2000-talet. Farsan hade en Cheva med bandare installerad som standard så sent som 2001. wink

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

plankan
7 augusti 2010
WooDMaN skrev:
Usch på dig...tongue nu börjar man ju minnas massa dumheter så som "stöldsäkra". Den fick man ju ha en vagn för att få med sig... lol

Ja ofta hamnade den under passagerstolen -
och hur "nyttigt" var det lol

Var nyss och kolla -
och visst sitter det ett par i en av bilarna där ute big_smile

http://www.geting.se/image.php/256835-bly_002.JPG
http://www.geting.se/image.php/256836-bly_004.JPG

Handledare
1 481 Inlägg
7 augusti 2010
Få se nu..... Första bilen. En Saab Monte Carlo V4 inköpt Feb. 1975 lagom till Svenska rallyt. Körde runt i Värmlandsskogen och jagade rallysträckor hela helgen. Ljudanläggning? En Clarionbandare som hängde under panelen. Och så två fyrtums Clarion ovanpå hatthyllan. Kommer ni ihåg dom?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 288 Inlägg
8 augusti 2010
JapMax skrev:
Gamlingar tongue Vadå är ni 70talister lr? wink

Haha, en rolig tråd. Är 50-talist som fick körkort 1974 och kommer ihåg mycket av vad som skrivits här som t.ex. bandare med 2x5 watt, stereo8:a, dessa sköna låtar från slutet av sextiotalet och frammåt! Underbart!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Sök