Kommer ihåg när man satte in en booster på 4x20 watt. Som blinkade ikapp med musiken!! Dörrsidorna var klädda med krossade plysch!! Smala framdäck med fläskiga bakdäck och upphöjt fram!
Min farsa är i er ålder och man har fått höra många historier om Ford Granada 2.6 och annat fint som stereoapparater, blyklumpar och liknande. Masterworks inlägg med bilder på huvudenheter är ju underbart. Får en vag känsla om att det kanske var bättre förr. Jag är född 1991 förövrigt.
För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.
vilken härlig tråd! 44 bast men lika tokig i allt med bilar. min sjukdom smittade nog ner min son.. uppgraderade alltid med det nyaste, från kassett till md osv.. kenth66
vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....
Få se nu..... Första bilen. En Saab Monte Carlo V4 inköpt Feb. 1975 lagom till Svenska rallyt. Körde runt i Värmlandsskogen och jagade rallysträckor hela helgen. Ljudanläggning? En Clarionbandare som hängde under panelen. Och så två fyrtums Clarion ovanpå hatthyllan. Kommer ni ihåg dom?
Haha, en rolig tråd. Är 50-talist som fick körkort 1974 och kommer ihåg mycket av vad som skrivits här som t.ex. bandare med 2x5 watt, stereo8:a, dessa sköna låtar från slutet av sextiotalet och frammåt! Underbart!
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!