1953
Sök

Angående: Karavan från "Mjölby" till Elmia!! (11/4-Påskafton)

Inläggskritiker
990 Inlägg
9 mars 2009
sik skrev:
Hammarslag skrev:
RiNka skrev:

Funkar din bil tills elmia då?

1 april är deadline, annars kommer det anmälas 1st försvunnen bilmekaniker i borås området! cool

Ännu inte helt färdig med min röda och den kommer troligtvis aldrig få se vanlig väg big_smile

Kärring tongue

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

79 Inlägg
9 mars 2009
Hej! En fråga, om jag fattat det hela rätt så kommer det även en karavan från katrineholm till Mantorp? Så är det 140 Minst från mantorp plus alla från katrineholm:P? Fatta att det kommer bli fetingkaravan isåfall smile

1 779 Inlägg
9 mars 2009
måste ju säga att detta ser ut att vara något med sjukt bra planering, riktit nice synd att man inte bor på den sidan av jönköping bara..

Jag har inte otur när jag tänker. Jag är bara dum

Bil rekondare
173 Inlägg
9 mars 2009
Kommer bli nice det här ! hoppas vi klarar oss från serie krock och alla kan hålla vettigt avstånd till varandra smile

www.maniacracing.se
494 Inlägg
9 mars 2009
Klart man är på !!!!!!!

Garaget.org onTour 2008 [X]
lackerare
www.maniacracing.se

1 503 Inlägg
9 mars 2009
Trådstartare
Ekjavel skrev:
Hej! En fråga, om jag fattat det hela rätt så kommer det även en karavan från katrineholm till Mantorp? Så är det 140 Minst från mantorp plus alla från katrineholm:P? Fatta att det kommer bli fetingkaravan isåfall smile

Det är 140 anmälda inklusive dom från Kholm.

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

296 Inlägg
9 mars 2009
Mx_larsson skrev:
Kommer bli nice det här ! hoppas vi klarar oss från serie krock och alla kan hålla vettigt avstånd till varandra smile

kan inte mer än hålla med vad kan ett vettigt avstånd vara? ingen vill väl krocka:)

1 503 Inlägg
9 mars 2009
Trådstartare
kvarna_21 skrev:
Mx_larsson skrev:

kan inte mer än hålla med vad kan ett vettigt avstånd vara? ingen vill väl krocka:)

Här får man ju använda sitt sunda förnuft. På trafikskolan lär man ju ut 3-sekundersregeln. 3 sekunder på E4:an i 120 km / h = 100 m. Tycker vi håller oss till den.

www.maniacracing.se
494 Inlägg
9 mars 2009
Ok jag kommer att åka med er från mantorp!!!! ska jag anmäla mig här eller vad ??!!

Golf vr6
Senast redigerat av ToBe (9 mars 2009)

lackerare
www.maniacracing.se

41 Inlägg
9 mars 2009
ToBe skrev:
Ok jag kommer att åka med er från mantorp!!!! ska jag anmäla mig här eller vad ??!!

Golf vr6

Ja det ska du... men får du inte ihop några bensinpengar tills dess så kan du ju åka med mej ner...

947 Inlägg
9 mars 2009
Oboy6 skrev:
kvarna_21 skrev:
Mx_larsson skrev:

Här får man ju använda sitt sunda förnuft. På trafikskolan lär man ju ut 3-sekundersregeln. 3 sekunder på E4:an i 120 km / h = 100 m. Tycker vi håller oss till den.

Kanske låter dumt detta.. men borde vi verkligen hålla 100 m mellan varje bil? tänk dig att det är ca 140 bilar.. det blir ju ca 1.5 km med bara oss.. plus att det säkert kommer andra bilar som vill skynda sig ner till elmia å och dom kommer ju bryta våran karavan då. 25m mellan kanske är lagomt. Eftersom ni ändå ligger först så vet ju ni att ingen framför er kommer att tvärnita. Fast det ska nog inte behövas eftersom det är viltsstängsel efter motorvägen smile.. rätta mig om jag har fel lr tänker dumt.

Bil rekondare
173 Inlägg
9 mars 2009
850_GLT skrev:
Oboy6 skrev:
kvarna_21 skrev:

Kanske låter dumt detta.. men borde vi verkligen hålla 100 m mellan varje bil? tänk dig att det är ca 140 bilar.. det blir ju ca 1.5 km med bara oss.. plus att det säkert kommer andra bilar som vill skynda sig ner till elmia å och dom kommer ju bryta våran karavan då. 25m mellan kanske är lagomt. Eftersom ni ändå ligger först så vet ju ni att ingen framför er kommer att tvärnita. Fast det ska nog inte behövas eftersom det är viltsstängsel efter motorvägen smile.. rätta mig om jag har fel lr tänker dumt.

Låter bara håller med dig !

JimmyF
4 Inlägg
10 mars 2009
850_GLT skrev:
Oboy6 skrev:
kvarna_21 skrev:

Håller med, 100m blir väl lite långt avstånd, karavanen borde väl bli ca 1,4mil då. tongue

Pys är Mys!

89 Inlägg
10 mars 2009
Inte hållbart med 100m till bilen framför. Sunt förnuft bara så blir det ingen krock eller något annat.

Steker som aldrig förr
503 Inlägg
10 mars 2009
Vi kommer ungefär 35 stycken bilar från västerås och möter upp er smile vi åker ju ändå förbi där så varför inte liksom smile

8-)

947 Inlägg
10 mars 2009
Alex_M skrev:
Vi kommer ungefär 35 stycken bilar från västerås och möter upp er smile vi åker ju ändå förbi där så varför inte liksom smile

Snart 200 bilar då big_smile

1 503 Inlägg
10 mars 2009
Trådstartare
Ok 100m kanske var lite väl tilltaget. MEN tänk på att i 120 km/h färdas man 33 m/s. Skulle vi då hålla 25 m som  850_GLT föreslog kommer vi bli tvungna att ha en reaktionstid på under 1 sekund ifall olyckan skulle vara framme. 25 m på E4:an är ingenting! Jag föreslår 60 m i alla fall. Cirka 2 sekunder. Åsikter?
Senast redigerat av Oboy6 (10 mars 2009)

www.maniacracing.se
494 Inlägg
10 mars 2009
Cyruc skrev:
ToBe skrev:

Golf vr6

Ja det ska du... men får du inte ihop några bensinpengar tills dess så kan du ju åka med mej ner...

micke allt löser sig nog mamma har ju ett jetkort ju

lackerare
www.maniacracing.se

www.maniacracing.se
494 Inlägg
10 mars 2009
Oboy6 skrev:
Ok 100m kanske var lite väl tilltaget. MEN tänk på att i 120 km/h färdas man 33 m/s. Skulle vi då hålla 25 m som  850_GLT föreslog kommer vi bli tvungna att ha en reaktionstid på under 1 sekund ifall olyckan skulle vara framme. 25 m på E4:an är ingenting! Jag föreslår 60 m i alla fall. Cirka 2 sekunder. Åsikter?

ja 50 - 60 meter är nog det minsta man kan hålla.. Är ju nästan 200hundra bilar och det kan ju vara dumt att dra till sig polisens uppmärksamhet men en onödigt dom är ju ganska så hårda under Elmia veckan med och åka dit på att inte hålla avståndet är ju jävligt onödigt tycker jag!!!

lackerare
www.maniacracing.se

947 Inlägg
10 mars 2009
ToBe skrev:
Oboy6 skrev:

ja 50 - 60 meter är nog det minsta man kan hålla.. Är ju nästan 200hundra bilar och det kan ju vara dumt att dra till sig polisens uppmärksamhet men en onödigt dom är ju ganska så hårda under Elmia veckan med och åka dit på att inte hålla avståndet är ju jävligt onödigt tycker jag!!!

Kan hålla med om att man måste ha en kort reaktionstid isåfall. Men karavanen kommer bli sjukt lång då. Vi kanske inte måste köra i 120? kanske bättre att sänka hastighet och kunna köra mer tätt som en karavan smile. bättre långsamt och säkert än snabb o osäkert.

Sök