Fram till för 3-4år sedan så var det gällande WR, för den mätningen som är över mig var det diskution om i många år pågrund av mätarens nogranhet just vid den tävlingen. Men det var väl för många klagemål från jänkana så de la upp resultaten. Vad vet jag? Efter det så har jag inte ändrat min bild o text på sidan.......ursäkta mig.
Vi spelade på Finska finalen 2000 över det gällande världsrekordet i EX 1-2 men då WR ENDAST kunde sättas på amerikansk mark vid den tiden så "slapp" vi titulera oss WR hållare vi med Surt sa räven men bara att acceptera det som varit.
Som tur är det skillnad idag då man kan sätta WR över hela planeten bara det är en multipoängs tävling, och förhoppningsvis kan vi få fram ett par världklass bilar i Sverige igen som kanske gör Richard sällskap i WR statistiken med Svensk flagga å allt
Jag besökte som åskådare både World finals 2001 samt NR Oslo 2002 och.... i mina ögon var Oslo tävlingens instrument mer "off" än WF, men som tur är är gamla TL historia och dagens TL sjuuuukt stabilt.