2673
Sök

Vilken yrkes dröm hade ni när ni var småtingar

956 Inlägg
26 januari 2009
ville bli snickare som farsgubben,och så blev det oxå.

eldus veldus

Svetsare
3 150 Inlägg
26 januari 2009
När jag var ca 8 år eller nåt ville jag bli stuntman  x)  Den tanken försvann dock när jag blev äldre och pga knäskadan.  Ville sen bli kock eller gå fordon på högstadiet, när man sen fick moppe stod det klart att det va fordons-programmet som gällde, ville gå personbil men kom in på maskin och lastbilsteknik istället, hade inte bytt mot personbil nu om jag fick välja.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

86 Inlägg
26 januari 2009
Jag vill bli Racing förarare big_smile kanske går är ju "bara" 17 big_smile

Bly fot? Nej bara tung på gasen

"Just a little 4 cylinder"
581 Inlägg
26 januari 2009
När jag var liten skulle jag bli en traktor... hur nu det skulle gå till. big_smile

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."

906 Inlägg
26 januari 2009
Stuntman först, sen när jag fick se min första nascar tävling på tv så ville jag köra sånt istället, men nu är man bara en sleten ställningsbyggare^^

=)

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
26 januari 2009
Racerförare ville man bli tongue

Ace Ventura
1 240 Inlägg
27 januari 2009
Legosoldat.. Och sen gjorde jag inte ens lumpen tongue Nu vill jag bli väktare och har sökt i Sthlm, GBG Kiruna och Enköping dock utan resultat på Securitas sad
Senast redigerat av Aruzo (27 januari 2009)

Kanon..
1 473 Inlägg
27 januari 2009
Aruzo skrev:
Legosoldat.. Och sen gjorde jag inte ens lumpen tongue Nu vill jag bli väktare och har sökt i Sthlm, GBG Kiruna och Enköping dock utan resultat på Securitas sad

Har du godkänd gymnasieutb osv?
Det finns gott om jobb på seccen så det är bara fortsätta söka, om du plockar med dig dina papper o knatar ner på nåt av kontoren o ber att få prata med personalansvarig om ev. sommarjobb eller så så kan jag nästan lova dig att du har ett jobb där direkt.
Sen efter sommaren så finns det nästan alltid jobb för att fortsätta.

Ace Ventura
1 240 Inlägg
27 januari 2009
leksak skrev:
Aruzo skrev:

Det finns gott om jobb på seccen så det är bara fortsätta söka, om du plockar med dig dina papper o knatar ner på nåt av kontoren o ber att få prata med personalansvarig om ev. sommarjobb eller så så kan jag nästan lova dig att du har ett jobb där direkt.

Jag har allt dom vill ha utom just gymnasieutbildningen..sad Har ju jobbat som husbyggare 1 par år men har ju inte alla timmarna som behövs och en hel del ritningsläsning kvar innan jag e fulllärd sad Sen så vill jag gärna jobba ute bland folk och väktare är ju 1 sådant jobb och  om jag får utbildningen då har jag ju nått att luta mig mot, Jag kan säjja att jag är utbildad väktare.. Nu är jag utbildad ingenting med lite arbetserfarenhet bara..hmm
Senast redigerat av Aruzo (27 januari 2009)

Kanon..
1 473 Inlägg
27 januari 2009
Aruzo skrev:
leksak skrev:
Aruzo skrev:

Jag har allt dom vill ha utom just gymnasieutbildningen..sad Har ju jobbat som husbyggare 1 par år men har ju inte alla timmarna som behövs och en hel del ritningsläsning kvar innan jag e fulllärd sad Sen så vill jag gärna jobba ute bland folk och väktare är ju 1 sådant jobb och  om jag får utbildningen då har jag ju nått att luta mig mot, Jag kan säjja att jag är utbildad väktare.. Nu är jag utbildad ingenting med lite arbetserfarenhet bara..hmm

Okey, då är det där det skiter sig helt enkelt.
Ända chansen för dig är isf att gå ner personligen och försöka.
www.securitas.se och www.vaktare.nu är 2 sidor du kan läsa lite mer på.

Lagerhjon
178 Inlägg
27 januari 2009
När jag var riktigt liten ville jag bli Indian eller Robin Hood!! I tonåren ville jag bli arkeolog, men eftersom jag inte orkade plugga så vart jag kock....Å nu jobbar man på lager smile Inte mycket som blev rätt. Arkeologoi är fortfarande en dröm.

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
27 januari 2009
Först ville jag bli det alla små ungjävlar ville bli: Doktor, Polis eller Brandman. Varför
vet jag inte, för tråkigare jobb får man väl leta efter... eller?

När jag blev några år äldre ville jag bli Hockeyproffs. Och det höll väl i sig ett litet tag.
Där efter ville jag bli porrstjärna (fråga inte...).

Och idag då... ja, inget av ovanstående är väl nära. Sitter som webmaster/delvis
fotograf på jobbet, samt att man lirar trummor på heltid privat. Men men. Så kan det då.
Man är ju inte så klipsk som unge! big_smile

Dieselgypsy
538 Inlägg
27 januari 2009
Pilot eller sjökapten.

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
27 januari 2009
Hade ingen dröm när jag var liten och har ingen nu... Enda drömmen jag har är att få ett jobb över huvudtaget oavsett vad det är för slitgöra..
Senast redigerat av _Glenne_ (27 januari 2009)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

56 Inlägg
27 januari 2009
Ville bli polis som liten ^^

Nu blev det ju Natur på gymnasiet så lär väl bli någonting vidarestudier inom något område där efter studenten.

876 Inlägg
27 januari 2009
Pilot stod överst och har gjort fram tills för ett par månader sen. Sjukt höga studielån och sen vetifan hur arbetsmarknaden ser ut sen.

Annars ville jag bli racerförare, köra polisbil, ambulans (dock endast köra big_smile ) och lite annat fordonsrelaterat smile

343 Inlägg
27 januari 2009
Grävmaskinist var det absolut coolaste som fanns när jag var i 6-7 års åldern.. xD

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
27 januari 2009
När man var riktigt liten så var det polis som gällde för det var ju skittufft då roll , sen runt tonåren var det stridspilot eller yrkesmilitär man ville bli, pilot sket sig pga att då var man ju tvungen att plugga och vara ganska smart lol .
Militär rann ut i sanden och idag lockar inget av ovanstående jobb alls.

Jobbar nu som bilmek men skulle gärna göra nått annat, frågan är bara vad?

- Time Attack -

12 086 Inlägg
28 januari 2009
Mitt första yrke jag kan komma på att jag ville bli va sopgubbe. Va rätt farcinerad av sopbilarna och dess mekanik när jag gick låg o mellanstadiet. Men minns att intresset avtog tongue Sen ville jag bli designer och sökte in på teknikprogrammet, efter 1 år där kom jag på att jag ville bli maskinoperatör ist och gick produktionsinriktingen.. sen vart jag maskinoperatör.

Egen företagare & Flockare
314 Inlägg
28 januari 2009
När jag va liten ville jag jobba som min farsa. Dvs Televerket som tekniker. Gick gymnasiets el-tele men när jag gick ut så blev televerket telia och anställningstopp och många fick sparken. Dock fick jag chansen på telia 1998 och jobbade där fram tills 2003 när det var flextronics. Då skulle dom sparka folk men man fick chansen att säga upp sig själv och få 9 månadslöner + ett antal tusen för varje anställningsår eller så kunde man vara kvar o chansa att man inte blev varslad. Jag tog dock chansen och gå o fick närmare 200 000 kr för den mödan o sa upp mig , började sedan efter 2 månader hos en entrepenör till flex och eltel och fick 5000 kr mer i månadslön. Idag så är jag ansvarig för alla larm åt SL på deras pendeltågstationer i Sthlms län.

Volvo 240 turbo 4 life

Sök