2506
Sök

BMW 325 E36 Coupé -93, Alpina-motor och SÅLD =(

"Unloaded"
1 557 Inlägg
28 januari 2009
Trådstartare
Bilen är såld, kommer ut i lite nyare tappning av nya ägaren till våren, hoppas den bevaras väl och med racing i åtanke smile

Hej och välkomna allihopa till min projektråd. Mitt mål med projektet är att få en bil som ser clean ut, med vägegenskaper från himlen big_smile Det är EJ fokus på trimning. Det blir till hösten eller kanske till och med nästa år. Vill dessutom få till ett cleant och snyggt stuk på bilen. Eller jo jag vill trimma, och lätta lite!

Jag tar MER än gärna emot konstruktiv kritik samt tips och hjälp! Säg vad ni tycker och ifall ni ser/läser något som verkar galet så säg till tongue

Kan ge er en buzzkill på en gång och säga att arbetet med bilen inte kommer börja förräns om ett par månader, pga. avsaknad av delar som behövs. Men här kommer en fin lista med det som ska göras/införskaffas! Jag reserverar mig för ändring i listan samt felsäganden tongue NU PÅBÖRJAT! Woohoo!

Lathund:
[-] = Ej införskaffat än. [/]Införskaffat men ej monterat än. [X]Införskaffat och monterat.

Drivlina:
- M3-växellåda [X]
- M3-diffspärr [X]
- M3-koppling [-] <-- Skrotad idé, kör nu istället på: - Sachs 618 Tryckplatta, M20 Svänghjul + Startmotor samt 6-puckad ofjädrad sinterlamell [X]
- M3-kardan [X]

Väghållning:
- Coilovers eller Sportstötdämpare [X] XYZ Coilovers, fullt ställbara fram.
- Powerflexbussningar [X] I bakvagnen än så länge, kommer i framvagnen senare.
- Värre bromsar [-X] Har fixat M3-bromsar bak redan
- M3-bakvagn [X]
- Vassa gatdäck [-] Framtill blir det de som sitter tills de tar slut, baktill blir det antingen Nitto Invo eller Toyo T1-R, av dimensioner mellan 225-245 beroende på hur brett som går på mina fälgar. 30-35 i profil. Får se ifall nya fälgar med RÄTT ET måste införskaffas då nuvarande är ET15 ;D

Kosmetika:
- Rostlaga [-] Hjulhus samt baklucka och något undertill, lite vattenskada
- M3-front med GT-läpp [-] <-- Skrotar detta for now.
- M3-diffuser [-] <-- Skrotar detta for now.
- Nya oneblock angeleyes samt Xenon [-]
- Nya baklampor av diod-typ i svart/grått utförande [-]
- Kolfiber-look njurar, Kolfiber-emblem på huv och baklucka samt Ventilhattar á la M [X]

Interiör:
- Plasma-mätare [/] <-- Skrotar nog detta.
- Blå belysning [-] Ni får hata mig hur mycket ni vill, allting kommer lysa blått och vitt(original: röd) <-- Också skrot, fan vad dryg jag är =P
- Riva ur baksäte och hatthylla samt bygga stag, eventuellt bur [-] Det ska bli riktig helbur i svartstål till 2011.

Senaste update:14/7-2009

Det var allt för tillfället, givetvis kommer jag att uppdatera med bilder och information och tillvägagångssätt i bästa mån, jag är ej så haj på att meka själv, så jag kommer att ta hjälp av ett par goda vänner. Ett kul och bra sätt att lära sig på smile

Utgångsobjektet:
https://www1.garaget.org/archive/36/35871/111650/111650-1124082.jpg
Ett stycke BMW 325 av årsmodell 93, i tvådörrars-variant. Min bil på garaget
Senast redigerat av Mechanimal (18 oktober 2010)

"When innovation meets passion!"

"Unloaded"
1 557 Inlägg
28 januari 2009
Trådstartare
Kan lägga ett första inlägg i tråden och säga att alla M3-delar jag har är från en M3 3.0 -94, så ni vet. Tyvärr inte grejer från en 3.2, men då får man lägga mer kosing, och med en näst-intill standard effekt så räcker nog 3.0ans grejer smile

756 Inlägg
28 januari 2009
kul projekt hoppas du inte sätter m på baklukan tongue

kimsern
saab 90 aero t16 "kruttvogna"
projekt tråd

"Unloaded"
1 557 Inlägg
28 januari 2009
Trådstartare
saabgutten skrev:
kul projekt hoppas du inte sätter m på baklukan tongue

Det blir inget M-emblem på bakluckan, sitter dock redan på M3-listerna som är på, men det tycker jag är förlåtligt, mycket snyggare lister än original smile Om jag skulle smälla på ett sådant emblem bakpå så blir det ett svartvitt sådant, efter en ORDENTLIG trimning. Så nej, inget M-emblem bakpå smile

3 059 Inlägg
28 januari 2009
Bara jobba på så vi kan få litta uppdateringar o bilder..

Allmänt envis
12 512 Inlägg
28 januari 2009
Ska bli skoj att följa, alltid skoj med E36 projekt

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

forklift expert
88 Inlägg
28 januari 2009
najs ska försöka följas

"Unloaded"
1 557 Inlägg
28 januari 2009
Trådstartare
Den primära bromsen för arbetet att starta är pengar, det ska införskaffas Powerflex samt dämpare innan vi kan montera nya bakaxeln, kardan och låda samt koppling. Men så fort löningen kommer igen så blir det shopping! Ebay for the win smile Och bilder blir det också, ska ta bilder på M3-grejerna och lite annat snart smile

569 Inlägg
2 februari 2009
sådär, nu är det prenumeration här också smile måste ta mig in till stan och kika lite närmre på din vagn smile

Björn J - Projekttråd V40

3 059 Inlägg
2 februari 2009
Mechanimal skrev:
Den primära bromsen för arbetet att starta är pengar, det ska införskaffas Powerflex samt dämpare innan vi kan montera nya bakaxeln, kardan och låda samt koppling. Men så fort löningen kommer igen så blir det shopping! Ebay for the win smile Och bilder blir det också, ska ta bilder på M3-grejerna och lite annat snart smile

Ja ut o jobba.. fram med bilder smile

opelmtx
18 mars 2009
Jaaa sluta jiddra och börja trolla lol

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
13 juli 2009
Dålig uppdatering på den här tråden tycker jag, har ju hänt en massa wink

"Unloaded"
1 557 Inlägg
13 juli 2009
Trådstartare
Det kommer bilder och info, eventuellt ikväll/inatt med lite tur och ifall jag ej däckar =P

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
"Unloaded"
1 557 Inlägg
15 juli 2009
Trådstartare
Lite bilder då! big_smile Random grejer så håll till godo =P

https://www1.garaget.org/gallery/archive/35871/709141_n4k422.jpg
Sexpuckad sinterlamell, Sachs 618 tryckplatta samt M3 urtrampningslager.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/35871/709142_di30t2.jpg
ZF-M3 låda.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/35871/709148_f4alul.jpg
Bromsok från M3, samt resten av bakvagnen likaså. Dessa M-markeringar satt lite varstans, tyckte det vart lite kul med bild, och lite rost =P

https://www1.garaget.org/gallery/archive/35871/709137_tce746.jpg
Några utav de orangea polyuretanbussningarna som sitter i hela bakvagnen smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/35871/709146_xxrxeg.jpg
Från när vi mekade i J-P-R-mikkes garage, han gjorde för övrigt det mesta av jobbet =P Vi böt till coilovers runtom, med lite motvind ibland =P men till slut så löste det sig smile

Det var allt för nu mein friends, håll till godo, mer kommer! big_smile

"Unloaded"
1 557 Inlägg
14 augusti 2009
Trådstartare
Nu är ni väldigt få som glor i denna tråd men jag funderar faktiskt på M3-front/bakdel, vad tror ni om detta? Kan nämligen få från Tyskland för fantastiskt låga priser..

"Unloaded"
1 557 Inlägg
21 augusti 2009
Trådstartare
https://www1.garaget.org/archive/36/35871/111650/111650-1555227.jpg

Såhär rullar jag just nu, utan kjolpaket, vilket tattarjobb det var av de som satt dit det =/ Så skrotar hela det kitet och det blir förmodligen ett nytt M3-kit efter rostlagningen smile Fixar fram en bild på fronten också!

https://www1.garaget.org/archive/36/35871/111650/111650-1555230.jpg

Sådärja. Ser ut som en riktig offroad-streetfighter-mix typ big_smile

157 Inlägg
21 augusti 2009
Ser bra ut smile

"Unloaded"
1 557 Inlägg
21 augusti 2009
Trådstartare
Jag tackar så mkt, även om det inte ser bra ut just NU, men det kommer det absolut göra lite senare, om ett par veckor =P

473 Inlägg
21 augusti 2009
Grymt projekt.. Gillar färgen på bilen smile

www.SCHMIEDMANN.se - Styling, tuning, reservdelar och tillbehöver till BMW
Projekttråd BMW M4

Sök