3772
Sök

Vad tycker du om Wire Räcke!?

577 Inlägg
28 januari 2009
Trådstartare
Vad tycker du om Wire Räcke!?
Själv tycker jag att det borde tas bort för hadde inte det funnits hadde min bil varit hel & såld idag!mad

https://www1.garaget.org/archive/19/18878/111586/large_111586-1212072.jpg

/Hedman

3 059 Inlägg
28 januari 2009
Samma sak hade säkert hänt om det varit ett vanligt räcke där..
Tar vi bort räcke helt hade istället fler bilar krockat med varandra.

Synd på din bil iallafall. Fick du sladd i halkan eller???

Ang. just wire-räcke som dom sa skulle vara så bra tycker jagborde bytas till vanliga räcke igen.
Läser mer o mer att dessa bara gör större skada än nytta, bilar åker in i dom och slungas tillbaka med en än värre olycka till följd. Sen att dom ger vika för enkelt och man plöjer över stolparna istället verkar ju vara en stor konstruktionsmiss.
Senast redigerat av Smajly (28 januari 2009)

583 Inlägg
28 januari 2009
dom finns ju där av en anledning. De är att man inte ska komma över på fel sida av vägen vid fel tillfälle. De är en bra sak tycker jag.

Hur uppkom skadan?

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"

Miklen
28 januari 2009
Bara för att dom finns där så ska man ju inte köra in i dom det är ju inget liftsystem lixom big_smile wink .. Men synd på bilen iaf. Ja har ingen särskild åsikt om dom har aldrig upplevt en wire.. Den dagen den sorgen :S

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
28 januari 2009
Det är jävligt bra med vajerräcken, för utan det hade jag kanske inte suttit här idag..

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

577 Inlägg
28 januari 2009
Trådstartare
Som där jag bor va det inge räcke alls & det hände sällan olyckor! nu är det olyckor där ofta & vem betalar för stolparna jo vi skattebetalare en stolpe kostar 1500kr + arbete. tur det går på försäkringen för mig men tänk dom som ej är förskrad dom måste betala stora pengar!
som volvo v40 t4 som jag hadde va det en gubbe som körde i i mig från sidan när jag höll på att köra om & hadde jag inte orkat styra imot så hadde bilen & jag varit väldigt skadad eller död pga wire räcke.
så i mina ögon tycker jag det är dumt skulle häre glida längre på stålräcke än tvärstopp i wire räcke + att man sett många olyckor där bilen glider över på andra sidan iallafall så bojkotta wire räcken....

/Hedman

VW-nörd?
4 332 Inlägg
28 januari 2009
bygg riktiga motorvägar å hugg ner dom där 200 tallarna som ändå är av så dålig kvalitet så de blir pizzakartonger

583 Inlägg
28 januari 2009
"Krockad BMW 318IS Touring!
Jag fick sladd på E4:an träffa wireräcket!"

om du får sladd på E4an så får du nog skylla dig själv. För du bryter mot den mest grundliga lag man har till körkortet. Anpassa hastigheten efter underlaget. Har du inte gjort de får du sladd. Har själv gjort de felet, men inte fan skyller jag på räcket. Tänk om du hade mött en lastbil då?
räcket är bra, de räddar mer liv än utan räcke. Thats it...

Team dBakuten
3 453 Inlägg
28 januari 2009
Liner skrev:

om du får sladd på E4an så får du nog skylla dig själv. För du bryter mot den mest grundliga lag man har till körkortet. Anpassa hastigheten efter underlaget. Har du inte gjort de får du sladd. Har själv gjort de felet, men inte fan skyller jag på räcket. Tänk om du hade mött en lastbil då?

Smart kommentar om man tänker på din avatar.. big_smile

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

998 Inlägg
28 januari 2009
Bra för bilar men skit för MC förare.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

DFFL
9 020 Inlägg
28 januari 2009
Hedman82 skrev:
...hadde inte det funnits hadde min bil varit hel & såld idag!mad
...

Det är ju inte p.g.a. räcket som bilen är trasig, det är ditt fel.
Du sladdade in i räcket, inte tvärtom.

Så, då var det avklarat.
Vajerräcken (Inte Wire Räcke) skadar otroligt mycket på bilen.
Min farbror körde in i ett förra veckan, skar upp hela vänstra sidan av bilen.
Så istället för lite plåtarbete så löste försäkringsbolaget in hans Passat från 2004-2005.

Men som sagt så är det DITT fel att bilen är trasig, inte räckets.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

583 Inlägg
28 januari 2009
Tokken skrev:
Liner skrev:

Smart kommentar om man tänker på din avatar.. big_smile

haha... tagen på sommaren med bilen på pallbockar... man måste ju se vad den klarar! wink

Muttley
28 januari 2009
Bättre man lär sig köra ordentligt. Du får väl va glad att du inte åkte över på andra sidan och kollidera med en bil.

Räckena är ingen fara heller för mc förare som någon skrev. Man kör i mitten om man är rädd för att köra på nått.
De räddar helt enkelt liv.

Kanon..
1 473 Inlägg
28 januari 2009
Jag tycker inte om dom nej.

Kanon..
1 473 Inlägg
28 januari 2009
tkd_rille skrev:
Bättre man lär sig köra ordentligt. Du får väl va glad att du inte åkte över på andra sidan och kollidera med en bil.

Räckena är ingen fara heller för mc förare som någon skrev. Man kör i mitten om man är rädd för att köra på nått.

Otippad kommentar av dig.

Det finns bättre o dessutom billigare alternativ än vajerräcken som räddar liv på både bilförare OCH MC-förare, varför välja ett dyrt alternativ som med största sannolikhet dödar en MC-förare om nåt går fel?

"Man kör i mitten om man är rädd för att köra på nåt" Konstigt att inte alla bara kör rakt fram o ger fan i att köra på saker o ting, fint argument hörru.

Muttley
28 januari 2009
leksak skrev:
tkd_rille skrev:

Otippad kommentar av dig.

Det finns bättre o dessutom billigare alternativ än vajerräcken som räddar liv på både bilförare OCH MC-förare, varför välja ett dyrt alternativ som med största sannolikhet dödar en MC-förare om nåt går fel?

"Man kör i mitten om man är rädd för att köra på nåt" Konstigt att inte alla bara kör rakt fram o ger fan i att köra på saker o ting, fint argument hörru.

De är ju bevisat att de räddat massor med liv iallafall. Hur många mc förare har plockat mitträcken?. Jag gillar att de är där iallafall. Vad är andra alternativ? Det är ju sant, om man anpassar sig enligt trafik och underlag kör man heller inte på nått.

Mannen myten legenden
179 Inlägg
28 januari 2009
räddar liv men bilen blir skrot..

wooooommm, pschii, wooooommmm

577 Inlägg
28 januari 2009
Trådstartare
Ja vägen va underbart fin stort sett torr men just i svackan va en bro & den bron va underkyld vatten under & vattnat åker upp & lägger sig på vägen så att anpassa efter väglaget gjorde jag men nu vet jag att så fort en bro kommer så saktar man ner...... & så länge man kör efter hastighetsbergränsningen så har inte jag gjort nått fel...Jag är fortfarande imot VAJERRÄCKE som det heter! sedan om nån som påpekar fler stav fel mm så skiter jag i det för jag är som Kungen & Albert Einstein mfl har DYSELEXI......

/Hedman

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
28 januari 2009
Fick den sjukaste kommentaren någonsin när jag diskuterade detta med en representant från NTF.

Jag frågade vad de tyckte om att det skivar en motorcyklist som krashar.
Svaret: "Några får vi offra..."

Personligen ser jag hellre stela räcken som dessutom kan klara att stoppa en lastbil, vilket dessa räcken har problem med.
Sen att de sätter vajerräcken på båda sidor stör jag mig på, jag vill kunna krasha i skogen om jag vill slippa räckena. sad Jag vill kunna välja min död. tongue

3 354 Inlägg
28 januari 2009
jag är inte förtjust i vajerräcken när det finns bättre o säkrare.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Sök