3365
Sök

940 Turbo Hackar och går illa

40 Inlägg
28 januari 2009
Trådstartare
Har ett problem med min bil, hoppas det finns någon kunnig här som kan hjälpa mig.

Bilen är en 940 turbo 93:a med en B230FT motor.

Problemet är att den går illa när den är kall (är nervös kortfattat) samt när man laddar (oavsett om bilen är kall eller ej) vid 3000-4000 varv så hackar/rycker den till.

Har bytt bränslefilter och rengjort gasspjället än så länge.

Är mycket tacksam för svar!

Har fått förslag om tänddelar såsom byta tändkablar, kolla stiften mm vilket ska göras.

Någon som har samma problem här kanske?

Tack på förhand!

mvh Christoffer Jönköping

12 Inlägg
28 januari 2009
de sitter ett stag under turbon som går in i ett klockhus tästa att skruva den ett varv åt vänster för de kan vara för mycke laddtryck  mvh
Senast redigerat av blaxta (28 januari 2009)

40 Inlägg
28 januari 2009
Trådstartare
KK24, ca 1000 mil sedan ny, så den är i bra skick. Mvh Christoffer

Asshultarn skrev:
Hur är turbon på din bil ?

mvh/Kim

40 Inlägg
28 januari 2009
Trådstartare
Laddar ca 1 bar nu, men det går ju ej mer än ca 500 varv innan motorn slår ifrån, har laddat ca 1,3 bar innan utan problem.

Mvh Christoffer

blaxta skrev:
de sitter ett stag under turbon som går in i ett klockhus tästa att skruva den ett varv åt vänster för de kan vara för mycke laddtryck  mvh

224 Inlägg
28 januari 2009
kör du med pys trimm oxså? dvs att du har typ fullt ladd alltså 1bar vid ca 2000rpm?

hade samma shit på min när jag körde org agg o ladda 1.6 med pys ventil så jag fick ladd vid 2000 den hackade bara men på höga varv gick den kalas..

blev till o ta bort pys ventilen så laddet *gick med varven*
sedan bytta agg

224 Inlägg
28 januari 2009
fast den gick bra med det laddet men utan pys trimmet

40 Inlägg
28 januari 2009
Trådstartare
softmuppen skrev:
kör du med pys trimm oxså? dvs att du har typ fullt ladd alltså 1bar vid ca 2000rpm?

hade samma shit på min när jag körde org agg o ladda 1.6 med pys ventil så jag fick ladd vid 2000 den hackade bara men på höga varv gick den kalas..

blev till o ta bort pys ventilen så laddet *gick med varven*
sedan bytta agg

Nej, laddet kommer med varvtalet, hade ju dock varit trevligt med fullt ladd vid 2000;-)

Nu kommer det mesta efter ca 4000 varv.

Du menar lösningen är att ta bort pysventilen...?

Någon sa det kunde vara vajsing med bränslechipset, mer tips ngn?

Sök