Snackade med lite folk på mässan i dag och några sa att det vad du som hade gjort delarna till fiestan men detta kan väl andå inte stämma????? Med tanke på att det inte var någon passform eller finish alls på dom delarna. Jag hörde att de som du gjort till TT va skit bra men de kan man ju inte kalla detta. Om jag fattade de rätt så skulle han vatt på mässan men han hade inte fått alla delar?? Som de stod i tråden så va de den ju klar innan elmia mässan.
Hej.
Jag har gjutit huven och draperat taket och vingen på fiestan. De har själva ordnat med lack på alla delarna. Resten av kolfiberdelarna har de gjort själva. Vilka delar var det som inte såg bra ut på fiestan?
Emil med TT-n fick tyvärr förhinder att närvara på yllan med sin bil. Vi håller på att gjuta om mittbiten till fronten då formarna som han och Oskar gjutit inte var symmetriska, så när han monterade ihop delarna som jag gjutit så stämde inte skarven på ena sidan. Så nu måste vi gjuta fronten ca 8mm högre på ena sidan så det blir rätt när det sitter ihop på bilen.
Jag fick inte låshylsan till fälgarna förrän igår så jag kunde komma åt ramen och ta upp hål i karossen till infästningen för bakåtsträvorna.
Närbild, ska tas upp lite till
Där har vi ett hål minsann
Dessa ska ner i hålen, så blir det en platta som de går igenom och på ovansidan av plattan så sticker röret upp en bit så bakåtsträvan kan ansluta till det, ja ni får se imorgon vad jag menar om ni inte fattar :p
Tight like a tiger, ni som har sett austin powers filmerna vet vad jag menar xD
Grejat vidare med bågen idag, har gått en massa dötid idag till att hämta grejor i vinslöv och svarva distanshylsor m.m. Ska bli jävligt skönt att flytta dit. Om två veckor ska vi vara ute ur de nuvarande lokalerna, när denna bågen är klar så åker jag och fortsätter snickra i nya lokalerna.. Lite bilder från dagens insatser:
Rören som bakåtsträvorna ska svetsas i fastskruvade i ramen.
Notchar rören i fräsen såklart
Bakåtsträvor på plats
Bakre infästning
Bra passning mellan rören är viktigt när man ska tiga ihop det.
Får fortsätta imorgon med fästena för huvudbågen, diagonalsträva och ett stag som ska sitta där nere mellan bakre infästningarna. Sen ska den på pulverlack.
Snackade med lite folk på mässan i dag och några sa att det vad du som hade gjort delarna till fiestan men detta kan väl andå inte stämma????? Med tanke på att det inte var någon passform eller finish alls på dom delarna. Jag hörde att de som du gjort till TT va skit bra men de kan man ju inte kalla detta. Om jag fattade de rätt så skulle han vatt på mässan men han hade inte fått alla delar?? Som de stod i tråden så va de den ju klar innan elmia mässan.
Första inlägget från dig som medlem på garaget.org...hmm...verkar arrangerat... Men till mitt försvar på din åsikt kan jag ändå nämna att jag är amatör, INTE profesionell vilket Krille är. Det som jag gjort på bilen är det första jag gjort i kolfiber nånsin och då ser det ändå 500 ggr bättre ut än de flesta kolfiberbilarna som stod på Elmia=/ förutom Mercan förstås=) Huvudsaken är att jag är nöjd och har lärt mig något och det är & har jag verkligen...ska bara klarlacka alla delarna några gånger till innan jag kan kalla det färdigt=) Skulle hemskt gärna vilja veta vem du är & vad du själv åstadkommit i bilväg om du nu inte är en bluff vilket mycket visar på...hehe.
Krille är världsmästare på kolfiber & jag kommer alltid att vända mig till honom för hjälp av kolfiberdelar!