Hade tänkt tjötat lite med dig på Elmia men såg inte till dig, har inte vart någon panik med mitt heller så jag har inte velat ringa å tjöta. Du har väl jobb ändå med flytt och allt.
Hör av dig någon dag när tiden kommer ikapp ^ /Lars
Hade tänkt tjötat lite med dig på Elmia men såg inte till dig, har inte vart någon panik med mitt heller så jag har inte velat ringa å tjöta. Du har väl jobb ändå med flytt och allt.
Hör av dig någon dag när tiden kommer ikapp ^ /Lars
Tjenare, jamen det är lugnt. Det är lite jobb just nu ja haha fy fan
Bra jobbat! Ser bra ut, men vadå det är väl inge jobbigt att hålla på medisolering i bar överkropp? prova "simma" genom lösull, usch inget vidare trodde jag skulle hosta upp lungan
Bra jobbat! Ser bra ut, men vadå det är väl inge jobbigt att hålla på medisolering i bar överkropp? prova "simma" genom lösull, usch inget vidare trodde jag skulle hosta upp lungan
Haha fy fan, varför gör man något sådant egentligen? Hoppas du fick bra betalt i alla fall haha
Igår vart det en hel del spacklat, väggarna ska målas vita. Sen så fick vi upp gips på den höga innersta väggen också Dock hade jag inte kameran med mig igår.
Men det kommer bilder ikväll och då har det nog hänt en hel del
Lite mer bilder från gårdagens arbete som jag inte hann lägga upp igår kväll:
Daniel kom såklart i Maseratin
Sen byggde vi entresolplan över kontoret och gjutrummet
Reglat upp mot ytterväggen som stöd för golvreglarna, ska passa på att isolera och gipsa där också -det skadar ju aldrig Det är ju trots allt jag själv som bestämmer hur mycket energi det ska gå åt till värmen, så kan man lägga en timmes jobb på att sänka värmekostnaderna så lönar det sig nog i längden
Idag började vi inte förrän på eftermiddan, men det vart en del gjort ändå. Det är mest slipande och spacklande nu, men det börjar bli bra nu. Men lite har vi ju byggt också
Isolerat och gipsat i gjutrummet mot ytterväggen
Färdigt!
Tre hål i väggen..
Tadaa
Utifrån
Dörr på plats
Och den går att stänga också haha
Det var allt för idag gott folk, imorgon kommer Stefan och då ska vi bygga klart entresolplanet och sätta in porten som är mellan min lokal och resten av bygget. Sen kommer Tony och Sassa på eftermiddan så då ska det börja målas också
Idag kom Stefan och vi åkte iväg och handlade det som fattades till entresolplanet, sen byggde vi klart det
Tadaa!
Tony och Gicke kom framåt kvällen och satte igång och spackla klart. Gick är målare till yrket, så det gick ju rätt fort
Stefan och jag byggde klart gjutrummet under tiden.
Dörrarna till gjutrummet på plats, vi fick kapa ner dem 300mm och ta bort de nedre av tre gångjärn, vi får utvärdera lite hur det funkar. Annars får man väl ta ur och montera i gångjärn där nere också.
Vilket lyx haha är plåten på volvon photoshoppad ?
Ja vafan, lika bra att bygga det ordentligt när man ändå håller på Tack vare att jag bygger allt själv med hjälp av jävligt schyssta kompisar som ställer upp så får jag ner hyreskostnaden
Och Volvon är import från España, så det är inte photoshoppat