2487
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
16 juni 2012
Ett vi iaf kan enas om, kvalitén är jävligt varierande. Vissa bromsgrejor är bra, så byter man modell & då är det kört. Jag har bara blivit missnöjd med bromsgrejor tvån gånger, till MB W123 & till BMW E28.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

588 Inlägg
17 juni 2012
ingen som vet något om biltemas vinylfärg? den gråa..

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
17 juni 2012
RD_87 skrev:
Ett vi iaf kan enas om, kvalitén är jävligt varierande. Vissa bromsgrejor är bra, så byter man modell & då är det kört. Jag har bara blivit missnöjd med bromsgrejor tvån gånger, till MB W123 & till BMW E28.

Jepp, det kan vi enas om!

Volvo 850 -95: Nya bromskivor, bromsklossar, monteringsdetaljer fram, och nya skivor, bromsklossar, handbromsbackar och monteringsdetaljer bak var toppenbra, verkligen!

Bromsade som aldrig förr. wink

210 Inlägg
17 juni 2012
*massa text*

Här i stan har dom börjat anställa Punkare och invandrare. Detta istället för folk som faktiskt kan någonting om bilar.

just de, tur att du påminde oss!

finns ju absolut inte nån varken punkare eller invandrare som kan nått om bilar . . .

Förbannade jävla idiotjävel!

392 Inlägg
17 juni 2012
Noxxer skrev:
Själv kör snart 3e året med biltema skivor och belägg ifram på seaten. Har väll kört runt 4000mil. Mycket gods kvar på skivorna och beläggen är det mycket kvar på. Dammar inte så värst mycket heller.

Har heller inga dåliga erfarenheter av deras soppafilter, fungerar bra.

okej tack för svar smile

grön aktivist
846 Inlägg
17 juni 2012
andreasliljemark skrev:
*massa text*

Här i stan har dom börjat anställa Punkare och invandrare. Detta istället för folk som faktiskt kan någonting om bilar.

finns ju absolut inte nån varken punkare eller invandrare som kan nått om bilar . . .

+1 på det, bara för att man inte har svensson / johansson eller dylikt som efternamn så betyder det inte att man inte kan bilar...
Undrar hur japanerna gör när dom ska fixa bilar, fixar dom svenskar då eller är det fel där då x)?

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
17 juni 2012
Confide skrev:
andreasliljemark skrev:
*massa text*

+1 på det, bara för att man inte har svensson / johansson eller dylikt som efternamn så betyder det inte att man inte kan bilar...
Undrar hur japanerna gör när dom ska fixa bilar, fixar dom svenskar då eller är det fel där då x)?

Hahahah +1

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

76 Inlägg
17 juni 2012
___ skrev:

denna är målad med biltemas gråa plastfärg...

https://www1.garaget.org/gallery/images/36/35242/35242-3e7b294f378753c57acfb75dc03981bd.jpg

588 Inlägg
17 juni 2012
Norrland_quattro skrev:
___ skrev:

denna är målad med biltemas gråa plastfärg...

http://www1.garaget.org/gallery/images/36/35242/35242-3e7b294f378753c57acfb75dc03981bd.jpg

det är inte den jag menade!  ska leta fram den, den är väl tydligen för inredning den jag mena

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
17 juni 2012
Bebben skrev:
RD_87 skrev:

Jepp, det kan vi enas om!

Volvo 850 -95: Nya bromskivor, bromsklossar, monteringsdetaljer fram, och nya skivor, bromsklossar, handbromsbackar och monteringsdetaljer bak var toppenbra, verkligen!

Bromsade som aldrig förr. wink

850 96a. Bromsskivor och belägg kan jag säga är bra. dammar lite iofs  dock handbromsbackarna är under all kritik! Höll i 2 dar sen var de slut.  Ska ge mig på och byta de igen och se så att det bara inte är vajern som inte går tillbaka redigt. Känns som att beläggen har släppt.

1 365 Inlägg
17 juni 2012
Biltemas borrmaskin, 710 wattaren är riktigt bra att blanda betong med och med bra menar jag att den klarar av jobbet utan att gå sönder. Däremot är den helt värdelös att borra med

7 432 Inlägg
17 juni 2012
nu har jag inte läst HELA tråden,, men deras tunna kapskivor är ingen höjdare,, idag slaktade jag en bil å kapade lite plåt,, jag kapade på 3 ställen,, hundbenet hö, å vä, samt ett avgassystem,, det gick en kapskiva per grej,, så jag tror jag köper mina kapskivor på jula i stället,, lite dyrare ja,, men håller bättre

7 432 Inlägg
17 juni 2012
M_icke_ skrev:
Tryck_o_pys skrev:
M_icke_ skrev:
Vad hade världen varit utan biltema?

Kan berätta om påskhelgen förra året, Jag skulle upp med min 9000 till Elmia och tävla. Körde natten innan fredag för att komma i god tid. Någon mil innan jönköping smäller ena drivknuten mitt på motorvägen och jag lyckas genom att köra riktigt försiktigt ta mig in till hotellparkeringen innan den går helt av och jag blev av med drivningen helt. Där stod jag, natten till långfredagen med en trasig drivknut 25 mil hemmifrån. Tack och lov så hade biltema samma underbara öppettider som vanligt och låg tvärs över vägen. Farsan körde hemmifrån vid 5 tiden med domkraft och verktyg och var framme vid 8, perfekt o knöka av den trasiga knuten och kl 9 när biltema öppnade köpa en ny, montera på den och hinna ner till Mässan innan incheckningen slutade kl.10.
DÅ är man fan glad att biltema finns och att dom håller ett sånt stort lager på alla reservdelar tongue Fanns inte någon annan butik som hade öppet på hela påskhelgen heller så annars hade de varit kört.

haha. det där hade fan varit klockrent o haft på film och bevisat att biltema är bra smile

Haha jag har det på bild om inget annat när vi byter drivknut på hotellparkeringen tongue

hahaha jag hart lackat på ett hotellrum en gång smile sorry för ot smile

210 Inlägg
17 juni 2012
Confide skrev:
andreasliljemark skrev:
*massa text*

Ja man kan fan undra wink

Vilka idioter de finns smile

1 071 Inlägg
18 juni 2012
granadadr skrev:
nu har jag inte läst HELA tråden,, men deras tunna kapskivor är ingen höjdare,, idag slaktade jag en bil å kapade lite plåt,, jag kapade på 3 ställen,, hundbenet hö, å vä, samt ett avgassystem,, det gick en kapskiva per grej,, så jag tror jag köper mina kapskivor på jula i stället,, lite dyrare ja,, men håller bättre

Jag har aldrig haft problem med 1mm rostfritt skivorna men är som med alla andra tunna att man inte får trycka så hårt

Onödigt inlägg^^

1 365 Inlägg
18 juni 2012
+1 Julas alla dagar i veckan. De håller ju riktigt bra standard.

granadadr skrev:

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
18 juni 2012
Det handllar om lite teknik när man använder kapskivor. man ska få ginisterna att flyga baklänges så att säga. sliter minst på skivan då har jag fått förklarat med mig. sen om det verkligen gör det vet de tusan.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
18 juni 2012
Det är inte många kronor dyrare med Tyrolitskivor. Det blir billigare iaf...

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Voodoo
1 444 Inlägg
20 juni 2012
Biltemas 2,5T låglyftande domkraft är verkligen skit... har denhära månaden lämnat in 2 st pga att dom skjutit ur oljan.. sen ringnycklarna med spärr är inte heller nått att hurra om låsersig bara.. rekomenderar bahco och ironside lite dyrare men.mkt bättre

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
20 juni 2012
Stripz skrev:
Biltemas 2,5T låglyftande domkraft är verkligen skit... har denhära månaden lämnat in 2 st pga att dom skjutit ur oljan.. sen ringnycklarna med spärr är inte heller nått att hurra om låsersig bara.. rekomenderar bahco och ironside lite dyrare men.mkt bättre

även kamasas spärrnycklar låser sig och jävlas efter ett tag. men eftersom där är livstids garanti på dom så är det bara att lämna in och få en ny smile

Sök