3016
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

16 197 Inlägg
20 juni 2012
Stripz skrev:
Biltemas 2,5T låglyftande domkraft är verkligen skit... har denhära månaden lämnat in 2 st pga att dom skjutit ur oljan.. sen ringnycklarna med spärr är inte heller nått att hurra om låsersig bara.. rekomenderar bahco och ironside lite dyrare men.mkt bättre

jasså?    jag har säkert dragit sönder 4-5st bacho 13mm spärrnyckel.. mina biltemas har funkat felfritt.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Gött mos
1 096 Inlägg
20 juni 2012
Biltemas verktyg är riktigt bra, så är det bara. Det är nog snarare en fråga om handhavande fel..

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck

BMW Fanatiker
191 Inlägg
20 juni 2012
Nitrometanskada skrev:
Biltemas verktyg är riktigt bra, så är det bara. Det är nog snarare en fråga om handhavande fel..

Visst är dom helt okej för det priset, men dyrare märken är ju självklart bättre..

Så oss vanliga dödliga hobbymekare klarar sig bra med biltema verktyg.. i min mening iafl. smile

7 432 Inlägg
20 juni 2012
jag tycker deras verktyg med 10 års garanti funkar fin fint,, å jag plågar mina verktyg smile

VW-driver
291 Inlägg
22 juni 2012
partyvan skrev:
biltemaanstalld skrev:
hej är det någon här som fått en 2a på bes på grund av biltemas h7 lampor anl var att den var för bländande samt difus som dom sa

Glödlampor ska man inte köpa på biltema utan orsam eller http://www.thornermaskin.se/epages/thor … 72%20PR%22

Har aldrig haft problem med dom. Känns inte som större kvalitetsmärken är mkt bättre. Men du känner ju vad du upplever bäst, Biltema eller dyrare lampor. Då tycker jag Julas lampor är värre.

Avstängd
10 388 Inlägg
22 juni 2012
Biltemas lampor har väl verkligen varierande rykte om sig. Allt från" helt ok" till "sämsta j*vla skit som går att köpa"

Diffus ljusbild verkar vara det vanligaste problemet.

Nåja, glad midsommar alles, och kör lugnt under helgen

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

grön aktivist
846 Inlägg
22 juni 2012
Biltemas budget-lampor kontra philips/osrams budget-lampor så är det ingen större skillnad, det är lika dåligt med ljus i alla nämnda.
Det är när man kliver upp på nightbreakers och liknande hög-presterande ljus som det blir en STOR skillnad!
Och det är helt klart värt 50-lappen extra för säkerheten!

Volvotrimmare
323 Inlägg
24 juni 2012
Köpte biltemas 3" v-bands kit och lambda mutter och jag anser att dom va väldigt bra för det priset, lite negativt på att v-bands klamman endast har m6 bult och inte m8 men funkar utmärkt ändå.

Volvo som fin bil, Volvo som vinterbil & Volvo som Racebil!

Föredrar MoPar,GM och Ford
1 004 Inlägg
27 juni 2012
Minns när jag köpte biltemas gula H4-lampor för x antal år sen, satte i dom och uppspelt som man var och drog på ljuset så POFF !, lampan exploderade. resulterade i att man fick byta hela insatsen då det blev en grå-blå hinna i reflektor och glas..
Men det var då. Just nu är jag inte så nöjd med deras garagehora 38-876, Har haft den sen i fjol höst, och i dag så sprack ski.. brädan i plasten ute i hörnet, så nu är den 5-hjulig och vill inte alls rulla dit jag vill.. Tycker det är ganska kasst faktiskt. Har heller inte använt den speciellt mycket. http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verkt … agn-38876/

"My drinkingteam has a racingproblem"

820 Inlägg
27 juni 2012
REG-SKYLTEN skrev:
Minns när jag köpte biltemas gula H4-lampor för x antal år sen, satte i dom och uppspelt som man var och drog på ljuset så POFF !, lampan exploderade. resulterade i att man fick byta hela insatsen då det blev en grå-blå hinna i reflektor och glas..
Men det var då. Just nu är jag inte så nöjd med deras garagehora 38-876, Har haft den sen i fjol höst, och i dag så sprack ski.. brädan i plasten ute i hörnet, så nu är den 5-hjulig och vill inte alls rulla dit jag vill.. Tycker det är ganska kasst faktiskt. Har heller inte använt den speciellt mycket. http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verkt … agn-38876/

åk in och byt den..dom har nån anna slags garanti på sakerna som gäller oxå..funkade för mig med en motorlyft..åk dit om du har kvittot kvar..fråga dom.

Föredrar MoPar,GM och Ford
1 004 Inlägg
27 juni 2012
masseT5R skrev:
REG-SKYLTEN skrev:

åk in och byt den..dom har nån anna slags garanti på sakerna som gäller oxå..funkade för mig med en motorlyft..åk dit om du har kvittot kvar..fråga dom.

Ja, tanken slog mig förut, har nog kvittot nånstans, dock har jag 7 mil till närmsta butik men garantin borde gälla 1 år tycker jag.. hmm

"My drinkingteam has a racingproblem"

820 Inlägg
27 juni 2012
REG-SKYLTEN skrev:
masseT5R skrev:
REG-SKYLTEN skrev:

Ja, tanken slog mig förut, har nog kvittot nånstans, dock har jag 7 mil till närmsta butik men garantin borde gälla 1 år tycker jag.. hmm

jo fan kan ju vara värt det..leta rätt på lappen å ta det samtidigt som nåt annat ärende..

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
27 juni 2012
jag har lämnat tillbaka saker som jag sagt jag köpte där förre veckan eller i en annan butik häromdan men så var de fel. oftast får man tillgodokvitton men det duger ju iofs om man bara kommer på att man ska lösa in de sen xD

820 Inlägg
27 juni 2012
jo har sabbat sååå många saker från den dära lilla butiken hehe..aldrig haft nåt problem att få pengarna tillbaka..dom verka inte ens bry sig efter en förklaring. smile

733 Inlägg
8 juli 2012
Tja! är det någon som testat biltemas cykelhållare för bilar utan drag på en sedanbil?
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Lasta … are-34293/

Tänkte om den fungerar bra och ifall man vågar hänga på en ny cykel för 10k på den eller om det vore rent idioti? lol

956 Inlägg
8 juli 2012
Har någon provat biltemas T10 Wedge Lampor?
Artnr: 421940.

Om de är bra, eller kass?

VW-driver
291 Inlägg
8 juli 2012
masseT5R skrev:
REG-SKYLTEN skrev:
masseT5R skrev:

jo fan kan ju vara värt det..leta rätt på lappen å ta det samtidigt som nåt annat ärende..

Precis! Dom brukar ta tillbaka det mesta. Dock lyckades jag pilla bort artikelnumret på en batteriladdare en gång, och den tog de inte emot, logiskt. Men man ville ju pröva om de kunde. Hade kvitto och förpackning, men de kunde inte sätta på en ny artikeletikett på den, tydligen.

1 679 Inlägg
11 juli 2012
Vad tror ni om biltemas kompressor på 2hp, kostar 1199kr smile
Är den nå duglig?
Är väl tänkt att använda den nångång ibland, typ fylla på luft i däcken, blåsa rent saker, tror inte den skulle orka tex mutterdragare, men kanske senare nångång pröva göra lacka lite med den smile
men främst till små saker som kan vara bra att ha!
Nån som använt den och tycker den är bra!
köpte den idag men har inte prövat den nåt än, tänkte pröva den imorgon smile

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
11 juli 2012
den funkar jättebra till småsaker! farsan har haft sin i några år nu

Sök