2414
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

5 725 Inlägg
25 januari 2013
masterbitt skrev:
simlar skrev:
masterbitt skrev:

okay men det lät ju som de funkar bra big_smile

Jo riktigt nöjd med flatbladen, fryser så gott som aldrig fast på rutan. Dem är helt klart värda 109kr/blad eller vad nu priset var på dem. (Sålänge man kommer ihåg att ta bort skyddsplasten på bladet så funkar dem riktigt bra, annars så torkar dem knappt tongue)

Den billigaste för 39,90kr är jag inte lika nöjd med, men fungerar bra sålänge de är nya.
Lite varierande kvalitet på dessa, köpte 2st till min förr bil och en av dem två började torka skitdåligt redan efter 3mån.

okay men då är de nog bäst att satsa på dom lite dyrare då smile

Jo, det är helt klart värt de extra kronorna smile

Voodoo
1 444 Inlägg
25 januari 2013
masterbitt skrev:
Vad tycker ni om biltemas vindrutetorkare? nått att ha eller bara skit typ? har hört massa olika

Skit dom är utformade så de lyfter i vissa hastigheter.. å pilarna seat lyfte de i 110 min i 130

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

633 Inlägg
25 januari 2013
Jag kör med julas torkablad för 30kr st ca funkar klockrent haft dem nu i ca 1år fungera fortfarande lika bra

Avstängd
10 388 Inlägg
25 januari 2013
masterbitt skrev:
Vad tycker ni om biltemas vindrutetorkare? nått att ha eller bara skit typ? har hört massa olika

Kör alltid på deras budgetvariant (ja, förutsatt att det passar på bilen givetvis). Och jag har faktiskt bara gott att säga. Fått 2 blad av kanske...50(?) som börjat skrika o hoppa o ha sig "väldigt fort". På A4:an (då den är kvar i familjen) har de suttit 1 år nu o fungerar fortfarande lika bra.

Visst, sen finns det ställen där man springer på BOSCHs budgetblad för nästan samma pengar. Men för blad som alltid är "tillgängliga" och till det priset tycker jag dom är mer än ok

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

79 Inlägg
25 januari 2013
Brukar byta torkarblad varje vår, köper de för cirka 60kr styck tror jag det är, funkar finfint smile

BASS GLAD
1 381 Inlägg
25 januari 2013
masterbitt skrev:

funkat kanon dom jag köpt åt både mej och min sambo övriga famlijen big_smile

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

Fri fart för ett fritt folk!
14 254 Inlägg
25 januari 2013
brukar alltid köra temas torkarblad. på Arosan har jag bytt 2gånger sen i maj. men då har den rullat 2500mil under den tiden på motorväg

Kör fort så hinner inget hända...

Snäll liten biltjej
880 Inlägg
26 januari 2013
Jag kör på Julas torkarblad (2st för 59kr) "Hameron" eller va dom nu heter, funkar klockrent smile

Men är det någon som vet hur säkringshållarna (dom med transparent lock för 6st säkringar) är?
Och hur bra är universal reflektorerna? Funkar på köpa dom sakerna men vill veta om dom är bra först smile

¤¤Tjejen som inte är rädd för att bli smutsig¤¤
*Endast Mercedes ägare

Avstängd
10 388 Inlägg
26 januari 2013
Race_Chick skrev:
Jag kör på Julas torkarblad (2st för 59kr) "Hameron" eller va dom nu heter, funkar klockrent smile

Men är det någon som vet hur säkringshållarna (dom med transparent lock för 6st säkringar) är?
Och hur bra är universal reflektorerna? Funkar på köpa dom sakerna men vill veta om dom är bra först smile

Kört med den "lilla" säkringshållaren (4 säkringar, men "samma typ") i iaf 5-6 månader. Inte gett upp än

Snäll liten biltjej
880 Inlägg
26 januari 2013
it_mutt skrev:
Race_Chick skrev:

Kört med den "lilla" säkringshållaren (4 säkringar, men "samma typ") i iaf 5-6 månader. Inte gett upp än

Okej, tanken är ju att ersätta min original som sitter åt h*lvete konstigt och så börjar skicket på den säga annat också

*Endast Mercedes ägare

Avstängd
10 388 Inlägg
26 januari 2013
Race_Chick skrev:
it_mutt skrev:
Race_Chick skrev:

Okej, tanken är ju att ersätta min original som sitter åt h*lvete konstigt och så börjar skicket på den säga annat också

Ja, som sagt, inga tendenser på att den skulle vara påväg att ge upp än iaf smile

Turbobonde
277 Inlägg
26 januari 2013
Race_Chick skrev:

Har den som säkringsbank till min takramp på 745:an och den har hållit sedan höstas. Lite plastig kanske, men vafaen. cool

In rust we trust!

Snäll liten biltjej
880 Inlägg
26 januari 2013
Huvudsaken den håller wink

*Endast Mercedes ägare

Turbobonde
277 Inlägg
26 januari 2013
Race_Chick skrev:

Jag matar den med 500w sammanlagt genom 4 säkringsplatser med 20A säkringar i varje, så verkar så! wink

In rust we trust!

Snäll liten biltjej
880 Inlägg
26 januari 2013
Lopphunden skrev:
Race_Chick skrev:

Jag matar den med 500w sammanlagt genom 4 säkringsplatser med 20A säkringar i varje, så verkar så! wink

Härligt tongue då håller den nog för orginalsäkringar + kablage tongue

*Endast Mercedes ägare

1 863 Inlägg
28 januari 2013
Hur är kvaliten på deras bilbatterier? Måste ha ett nytt till en 9-5a.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

Avstängd
10 388 Inlägg
28 januari 2013
666_Beast skrev:

Verkar vara väldigt blandad respons på det. Vet inte om det är jag som haft tur eller andra otur; de jag köpt (o som köpts inom familjen) har funkat som det är tänkt iaf

1 863 Inlägg
28 januari 2013
it_mutt skrev:
666_Beast skrev:

Verkar vara väldigt blandad respons på det. Vet inte om det är jag som haft tur eller andra otur; de jag köpt (o som köpts inom familjen) har funkat som det är tänkt iaf

Dom är ju betydligt billigare än typ Mekonomen och Autoexperten, så det kanske kan vara värt att chansa och köpa hos Biltema.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
28 januari 2013
666_Beast skrev:
it_mutt skrev:
666_Beast skrev:

Dom är ju betydligt billigare än typ Mekonomen och Autoexperten, så det kanske kan vara värt att chansa och köpa hos Biltema.

Biltemas batterier har väl 4 års garanti? Har själv ett biltema i min bil. Satt där när jag köpte den 2010. Funkat bra såhär långt (Peppar peppar... smile)

Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk

1 365 Inlägg
29 januari 2013
Det finns ganska många tester på biltemas vanliga batterier och dom är alltid sämst i test vid kyla, men i övrigt verkar de fungera helt ok. Kanske inte att rekommendera om man bor i Norrland alltså. 

666_Beast skrev:
it_mutt skrev:
666_Beast skrev:

Sök