2360
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

1 863 Inlägg
29 januari 2013
Richtenb skrev:
Det finns ganska många tester på biltemas vanliga batterier och dom är alltid sämst i test vid kyla, men i övrigt verkar de fungera helt ok. Kanske inte att rekommendera om man bor i Norrland alltså. 

666_Beast skrev:
it_mutt skrev:

Verkar vara väldigt blandad respons på det. Vet inte om det är jag som haft tur eller andra otur; de jag köpt (o som köpts inom familjen) har funkat som det är tänkt iaf

Dom är ju betydligt billigare än typ Mekonomen och Autoexperten, så det kanske kan vara värt att chansa och köpa hos Biltema.

Bor ju i Uppsala så det borde alltså vara lugnt? Även om vi har några kalla dagar emellanåt.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

1 365 Inlägg
29 januari 2013
Det tror jag absolut, Om du inte har vägarna förbi Swedol, för de har kampanj på sina bilbatterier, b.la. Global som mekonomen säljer

666_Beast skrev:
Richtenb skrev:
Det finns ganska många tester på biltemas vanliga batterier och dom är alltid sämst i test vid kyla, men i övrigt verkar de fungera helt ok. Kanske inte att rekommendera om man bor i Norrland alltså. 

666_Beast skrev:

Dom är ju betydligt billigare än typ Mekonomen och Autoexperten, så det kanske kan vara värt att chansa och köpa hos Biltema.

Bor ju i Uppsala så det borde alltså vara lugnt? Även om vi har några kalla dagar emellanåt.

1 863 Inlägg
29 januari 2013
Richtenb skrev:
Det tror jag absolut, Om du inte har vägarna förbi Swedol, för de har kampanj på sina bilbatterier, b.la. Global som mekonomen säljer

666_Beast skrev:
Richtenb skrev:

Kollar nu på Swedol, men hur vet jag vilket batteri jag ska ha isåfall?

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

1 365 Inlägg
29 januari 2013
Slå en signal till dem, de brukar ha koll på vad som passar till vilken bil

Annars kanske du kan surfa in på mekonomen och se vilket global batteri som passar smile

666_Beast skrev:
Richtenb skrev:

666_Beast skrev:

Kollar nu på Swedol, men hur vet jag vilket batteri jag ska ha isåfall?

59 Inlägg
2 februari 2013
Köper mest krims-krams på Biltema! Typ som tejp, elkablar, sportluftfilter och spolarvätska tongue

Whiskey lullaby!

1 364 Inlägg
2 februari 2013
Någon som testat deras vinkel slip som kan betyg sätta den?smile

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
2 februari 2013
Beangt skrev:

Ja har varit jävligt nöjd med min .skulle säga 4/5

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

1 938 Inlägg
2 februari 2013
Beangt skrev:

Den för 199 kr brände ihop för mig när jag skulle kapa isär ett insug i ~4mm aluminium.
Men för enklare saker funkar den nog bra, tycker den e lite svag bara, dippar en del i varv även när man skär 1 mm stålplåt med kapskiva.

Snäll pöjk
703 Inlägg
4 februari 2013
Skulle aldrig köptsportluftfilter på biltema!
Ska också varna för bromsok, brukar ge sig efter 1 år. samma med bromsklossar, fungerar som det ska men blir ett jävla oljud när man använder dom..

Ack vet jag förgasarmotorer!

2 405 Inlägg
4 februari 2013
Har aldrig haft problem med oljud efter att ha satt dit biltemas bromsklossar/skivor men därimot så håller dem inte allt för många tusen mil

BASS GLAD
1 381 Inlägg
4 februari 2013
mangedif skrev:
Ska också varna för bromsok, brukar ge sig efter 1 år. samma med bromsklossar, fungerar som det ska men blir ett jävla oljud när man använder dom..

har hafft bromsok från biltema på miinna bilar jag hafft dom har hållt mer en 1 år big_smilebig_smile
klossarna kan börja skrika allså men då dags byta ju lollol

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
4 februari 2013
mangedif skrev:

Bromsok på 940 gick felfritt i 3 år tills den skrotades, så ska inte klaga
Senast redigerat av _Performance_ (4 februari 2013)

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

1 319 Inlägg
4 februari 2013
Startmotorerna är rena skämtet!! dåligt byggda med klena grejer,tål inte kyla. har monterat dit 2 st på olika bilar vid olika tifällen ,gick ungefär en månad, sedan var det dax att plocka ur dom igen.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

Avstängd
10 388 Inlägg
4 februari 2013
Får sålla mig till de som "försvarar" biltemas bromspryttlar. Inte heller haft några problem med varesig ok eller skrikiga belägg. Men, som någon påpekade, de håller inte "lika länge"

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

2 174 Inlägg
4 februari 2013
Köpt belägg och skivor till ca 20 bilar där, senaste va de gjutfel på skivorna. Som stora brända porer borta.

Alla belägg jag använt har skrikit och på lite vässade bilar spruckit av värmen. Men värt och testa då dom kostar en 3e del mot mekokomen.

Slipa bort den blanka lacken, fasa ner in kanten på belägget i en bra slip maskin och koppar pasta på anläggningsytorna funkar. Så är lite dyrare belägg så tanken slog mig och funka kanon och fasa ner kanten några mm, då försvinner all vibration och ljudet går inte upp i fjäderbenen som i sin tur tjuter.

Monterar man bara dit belägg utan göra ett skit skriker dom galet!!

Några skivor har vart vinda från början,

Men inget tjafs och byta.

Föredrar MoPar,GM och Ford
1 004 Inlägg
4 februari 2013
Volvofarfar skrev:
Startmotorerna är rena skämtet!! dåligt byggda med klena grejer,tål inte kyla. har monterat dit 2 st på olika bilar vid olika tifällen ,gick ungefär en månad, sedan var det dax att plocka ur dom igen.

Det var då verkligen dåligt! yikes

"My drinkingteam has a racingproblem"

Voodoo
1 444 Inlägg
5 februari 2013
hangman skrev:
Köpt belägg och skivor till ca 20 bilar där, senaste va de gjutfel på skivorna. Som stora brända porer borta.

Alla belägg jag använt har skrikit och på lite vässade bilar spruckit av värmen. Men värt och testa då dom kostar en 3e del mot mekokomen.

Slipa bort den blanka lacken, fasa ner in kanten på belägget i en bra slip maskin och koppar pasta på anläggningsytorna funkar. Så är lite dyrare belägg så tanken slog mig och funka kanon och fasa ner kanten några mm, då försvinner all vibration och ljudet går inte upp i fjäderbenen som i sin tur tjuter.

Monterar man bara dit belägg utan göra ett skit skriker dom galet!!

Några skivor har vart vinda från början,

Men inget tjafs och byta.

Kört biltemas tills hela slitage ytan loss ä från plattan efter de så har jag börja köra på ferodo klossar på min bil:)

Btw länkarmar till Audi c3 c4 suger extremt... håller max ett halvår.. bussningarna är skit och spindelleden glappa ordentligt..

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

Leg. Bilplågare.
218 Inlägg
5 februari 2013
Kört mycke Biltema saker och mycket bromsdelar har man ju köpt.
Beläggen skriker väl om man inte ser till att "putsa" av dom lite och så smörjer jag alltid med kopparpasta på ytan där kolvarna pressar. Inget skrik eller nåt att klaga på.
Ett bakok till S/V 40 som handbroms armen släppte på i splinesen annars no problemas.
Battreierna är väl lite lotteri.
Men har haft rätt bra tur där.
Köpt en tio tal kke sensate åren o ett eller två var lite klena men måste säga helt okej.

1 298 Inlägg
5 februari 2013
Kört biltemas belägg på samtliga vinterbilar, däribland Opel Omegan jag har nu. Smällde på dem som dem var och de slet in sig snabbt till den rejält begagnade skivan. Hade bromsjudder tidigare, men efter ca 200-300 mil försvann det, mycket tack vare biltemas belägg. smile

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

Gött mos
1 096 Inlägg
5 februari 2013
Varning för Biltemas karosserikitt. Det tar mycket mycket lång tid på sig att torka. Min bror har byggt om i sitt motorrum med detta, väntade över en månad på att det skulle torka. Nu är inte det garaget snustorrt eller håller 20 grader men när Biltemas hade skrapats av så åkte Hagmans på och då torkade det ordentligt på två dygn i samma garage med samma förhållande.

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck

Sök