Första bilen, Volvo 850glt-92
Först pajade soppa pumpen, köpte en ny orginal inge mer med det. Handbromsen kärvade, bytte och fixade den, inge mer med det...
Sen kom det roliga, under en sommar så dog bara bilen.
Var då på norra Öland och ingen riktig verkstad på erhm ja... långt...
Ringde div. mekaniker i hemstaden de sa luftmassemätaren. Bytte men inget, sen sa de lambdan inget hände där heller...
Bytte soppa filter, kollade packningar och div. andra filter.
Sedan sa någon att det kunde ha med någon temp. givare eller något att göra (jag hade nu get upp på bilen).
Inget där heller, bogserade den 4 mil till närmsta verkstad. Det är ett hål i grenröret sa de och de ville inte byta det för det kunde bli besvärligt på sånna äldre bilar fick jag till svar. Köpte ett nytt (hålet hade varit där sen jag köpte bilen, men men) och bytte men inget...
Fixade ett släp och tog bilen hem ca. 40mil... Körde på ett vildsvin på vägen hem och krossade då extraljusen på bilen jag lånat...
Väl hemma så dumpar jag bilen hos min far, medans jag lånar hans bil. Senare samma dag tar jag 850;n hem.
Då hade den sprillans nya soppa pumpen (3månader gamla) Slutat att fungera.... Men ingen sa något om den när jag ringde runt.
Tyvärr så hade min far blivit så frustrerad så han hade kört över den gamla (nya) i frustration. Så jag kunde inte ta de jag köpt den av på detta!
Det var väl den bilen jag har haft mest otur med.