3214
Sök

Bilar kan få maxfart på 150 km/h

typ..eh..va?
582 Inlägg
31 januari 2009
Trådstartare
http://www.metro.se/se/article/2009/01/ … /index.xml

Bara jag som missat denna nyhet? Hittade inget om det i forumet.

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!

Fd bilmek. Numera båtmek..
129 Inlägg
31 januari 2009
Ur säkerhetssynpunkt så låter detta väldigt vettigt.

Vet ett flertal som skulle ha leva idag om det vore såhär.hmm

1 853 Inlägg
31 januari 2009
Det skulle förstöra mycket för oss med bil intresse... det är ju liksom inte det att vi ligger i 200km/h+ hela tiden.. utan det är ju för mig i alla fall att jag vet att jag kan om jag vill smile

sen är det ju acceleration man är ute efter inte topp hastigheten och skulle dom nu införa nya bilar som bara får gå 150km/h så kommer du ju inte sätta kraftiga motorer i dom för det är ju rätt så bortkastat... hmm

så visst det är kanon ur säkerhets synpunkt men a hmm

631 Inlägg
31 januari 2009
Nyhet?

Naturskyddsföreningen vill " kolla på " om man kan göra det till verklighet..

man ska inte tro på allt man läser. Inte en chans att det går igenom.

Chaufför
418 Inlägg
31 januari 2009
Kommer säkert finnas programvaror att köpa skulle jag kunna tänka mig ifall det skulle bli så. Skulle vara rätt surt om bilen ströps vid 150. Då har man ju 3 växlar kvar ju big_smile Å andra sidan förstår jag resonemanget med folk som inte har omdöme... Det är ju farten som dödar..

Kör Scania!!

2 230 Inlägg
31 januari 2009
kommer ju ladrig att gå heller.. å spec itne förbjuda andra bilar.. hur fan ska folk kunna ha bil då om man ska måsta köpa ny bil å skrota sin bil för 10mille typ.. komemr ju alldrig att gå heller.. å vad ska dom då göra åt motorsporten osv.. dom vill verkligen inte ha kvar den tror jag..

så kan det vara då det inte blev som det skulle

631 Inlägg
31 januari 2009
Hur många olyckor sker ÖVER 150 Km/h ? Inte singel olyckor då .

Äh.

4 586 Inlägg
31 januari 2009
Min mors 50 hästars skoda går fortare än 150 med lite vilja hur små motorer ska dom sätta i bilarna nu då

Bättre att köra med en elspärr. Istället för mindre motorer

Jag tror knappast det finns så många som kör fortare i sverige varje dag
Senast redigerat av jorre83 (31 januari 2009)

vorsprung durch teknik
886 Inlägg
31 januari 2009
Sålänge det går jävligt fort upp till dom där 150km/h så klagar jag inte tongue

Sen tycker jag det låter som en jävligt dum idé, bättre att ta dom pengarna som det skulle kosta att få igenom en sådan lag(eller vad man nu ska kalla det) som iof aldrig kommer bli verklig, och lägga dom på att förbättra vägarna.

Forummoderator
9 299 Inlägg
31 januari 2009
Jag skulle inte våga köra min bil i 150 ändå (om den gick så fort)...

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

1 570 Inlägg
31 januari 2009
Förbjud alla tåg också, det finns de som blir påkörda. Förbjud flygplan för de störtar ibland, förbjud cyklar för man kan ramla omkull....

3 235 Inlägg
31 januari 2009
En liten bit ur artikeln:
"– Det är ju bara ett antal mil i Tyskland där det över huvud taget är möjligt att köra snabbare, säger Magnus Nilsson som är ansvarig för fordonsfrågor på Svenska Naturskyddsföreningen, SNF."

Är den idioten från en annan planet?! Körde Göteborg-Norrköping och höll 200-210 kmh i stort sett hela vägen. ( Det var en riktig emergency-situation, så kom inte med moraliska föreläsningar).

7 120 Inlägg
31 januari 2009
Spela roll? Bilarna blir väl bara strypta via ECUn och ett chip/mappning fixar ju det. tongue

V10
31 januari 2009
Åh nej, inte dessa papegojor igen!!!

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
31 januari 2009
så de ska bli 4takts kines moped motorer i nya bilarna om de där går igenom haha;) vissa har för lustiga jobb och behöva bry sig om de minst betydliga nånsin folk har inget liv nu mera undrar när de får för sig iden och dela ut självmords piller till alla i detta land???

Weber frälst!
223 Inlägg
31 januari 2009
jorre83 skrev:
Min mors 50 hästars skoda går fortare än 150 med lite vilja hur små motorer ska dom sätta i bilarna nu då

Bättre att köra med en elspärr. Istället för mindre motorer

Jag tror knappast det finns så många som kör fortare i sverige varje dag

el-spärr=säkring, ryck säkringen o koppla förbi den o den går lika fort igen så ngt bättre än el-spärr lär dom få komma på isånafall...Sen tar d säkert max 1 vecka innan d kmr ut en grej så man kan kortsluta den boxen lr koppla förbi den...

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
31 januari 2009
Man kan fråga sig hur dom kan hitta såna dumheter.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

V10
31 januari 2009
alain skrev:
Man kan fråga sig hur dom kan hitta såna dumheter.

Det blir väl skatt snart på allt över 150 km/h roll Sverige dock, samvetets land kommer väl vilja blockera bilarna till 60 km/h, då dör "ingen" i trafiken!

Idioter!!!!! mad
Senast redigerat av V10 (31 januari 2009)

Gödseldräng
4 529 Inlägg
31 januari 2009
haha min merca toppar 140 lol
bmwn gör dock 260 smile

89 Inlägg
31 januari 2009
st220hgv skrev:
Kommer säkert finnas programvaror att köpa skulle jag kunna tänka mig ifall det skulle bli så. Skulle vara rätt surt om bilen ströps vid 150. Då har man ju 3 växlar kvar ju big_smile Å andra sidan förstår jag resonemanget med folk som inte har omdöme... Det är ju farten som dödar..

Det är ju inte farten som dödar... big_smile

Sök