4545
Sök

Jaha nu har man fått idraget körkort då.

319 Inlägg
3 februari 2009
Snyfttråd!

Ordning är till för idioter, genier behärskar även kaos.

Leg. Spådam
816 Inlägg
3 februari 2009
lixer skrev:
blacken skrev:
FireTraXX skrev:

Det är hastigheten de tar ditt kort för, inte för att du sminkar dig medans du kör.

I och med att man kör för fort, så är man en "dålig" förare just på grund av att man inte kör som man ska..

med andra ord så är varenda person här på gorg dåliga förare? Låter som det iaf.

Inte jag inte, det finns faktiskt många som inte kör för fort. Men som man känner sig själv känner man andra, eller hur?

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

151 Inlägg
3 februari 2009
Off topic: vissa har svårt att släppa saker.
On topic: Tråkigt med ditt körkort hoppas att du lärde dej. inget elakt menat. Jag har åkt fast för att kört olagligt med ett släp. Jag lärde mej och gör fan inte om det. Se det som en erfarenhet. Tror inte att dom kommer vara noggrannare vid din nästa uppkörning.
Lycka till

Norrlänning
1 453 Inlägg
4 februari 2009
FireTraXX skrev:
sand3rs skrev:
FireTraXX skrev:

Det är hastigheten de tar ditt kort för, inte för att du sminkar dig medans du kör.

Ja, DET var ju ungefär poängen med mitt inlägg. Ville bara att du skulle förklara skillnaden mellan att köra för fort och dåligt då du påpekade att man inte behöver vara en dålig förare bara för att man kör, just, för fort..

Faktum kvarstår dock att en som kör för fort inte nödvändigtvis behöver vara en undermålig förare.
Förstår du vad jag menar NU?

Eller ska jag komma hem till dig med ritblock och färgkritor?

Hahahahaha... skönaste kommentaren hittills big_smile

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
4 februari 2009
Varför startar man en tråd när man blivit av med körkortet? vad hjälper det?
Och trådskaparen undrar om uppkörningekontrollanten är hårdare om man ska ta om det, det enda jag kan säga är att: Jag hoppas det, för det hade jag varit om jag var kontrollant.

135 Inlägg
4 februari 2009
off topic.  Herre jössös vilket dravel !!!!!!!!

on topic:  När jag tog om mitt kort så var de iaf ingen större skillnad på uppkörningen men de är ju 11 årsen så visst de kan ha ändrats .......

Off topic :  Undra hur många av "er" som hänger här på forumet skulle gå in och skriva en rad om ämnet var :  ( Hur fort har ni kört som snabbast ?? )   roll

Allmänt envis
12 512 Inlägg
4 februari 2009
sanhoj skrev:

on topic:  När jag tog om mitt kort så var de iaf ingen större skillnad på uppkörningen men de är ju 11 årsen så visst de kan ha ändrats .......

Off topic :  Undra hur många av "er" som hänger här på forumet skulle gå in och skriva en rad om ämnet var :  ( Hur fort har ni kört som snabbast ?? )   roll

På den frågan kommer överdrifterna fram, "jag körde i 280 med min trimmade 240, med sletna s-däck på vintern riktigt obehagligt tongue"

Men när någon förlorat körkortet efter att ha kört för fort, då är han en oansvarig förare och "såna personer borde inte ha körkort ändå"

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 814 Inlägg
4 februari 2009
Rquired skrev:
sanhoj skrev:

På den frågan kommer överdrifterna fram, "jag körde i 280 med min trimmade 240, med sletna s-däck på vintern riktigt obehagligt tongue"

Men när någon förlorat körkortet efter att ha kört för fort, då är han en oansvarig förare och "såna personer borde inte ha körkort ändå"

Lite nyfiken: om han kört fort men inte förlorat kortet, är han då en bättre förare? neutral

Egenföretagare
2 496 Inlägg
4 februari 2009
Roundcube skrev:
Firetraxx... jag fattar vad du menar iaf.

Sedan handlar det ju om hur mkt man har kört. detta mäter man väl lättast i antal mil? har haft mitt kort i snart tre år nu, och kört nånstans runt 15-17 000 mil sen jag vart 16 bast och började övningsköra, om man ska gå efter trippmätarna i bilarna, och jag anser inte mig själv vara duktig i trafiken. jag vet inte hur TS situation ser ut..  han måste dock inte vara en dålig bilförare bara för han har kört för fort.
Det har ALLA gjort nångång, och moralkärringar som gnäller i tråden över att ts kör dåligt för att han har kört för fort ska bara hålla käften.

Det är hyckleri på hög nivå.

Håller med 100% !

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

Avstängd
962 Inlägg
4 februari 2009
expect1991 skrev:
Lite nyfiken: om han kört fort men inte förlorat kortet, är han då en bättre förare? neutral

Nej, däremot har man haft turen på sin sida.

Sök