Meckade lite o kollade allt.Sen provade vi o starta bilen o de gick galant.Hoppade i gång på en gång. Bilder o en liten film kommer.Lite lekage men de får man räckna med på en ny byggd motor.Men bilen går.
Tyvärr hörs tomgångsventilen och avgasläckaget vid lambdasonden lite väl mycket som stör skön sången.. Oroa er inte över att AFR värdet ligger som det ligger på datorn, det låg stabilt på 14.2 hela tiden princip:) http://www.youtube.com/watch?v=6__ZJHqaXbg
Idag monterades an10 stålomspunnen slang till vevhusventilationen.Kastade bort o pluggade lamda sonden.Ska dra klart kabel till elfläktarna imorron.Så nu börjar monteringen av allt.stolar ,billjud,kort o gott allt.
Lite problem nu då.. Tomgångsventilen är tvärdöd, fick justera tomgången manuellt hehe Är ett styggt ljud från bakre delen av avgaskammen, justera ventilspel antagligen.. Läcker från övre vatten röret till kylaren, jävla skit slangklammer! Positiva då, tagit bort orginal lambdan och pluggat där så nu är det tätt iaf och alla kablar är dragna så nu behöver bara jag skruva ihop inredningen .
I går monterades all kabel snyggt i hjulhuset fram monterade även hks dlin där. Ska dölja mer kabel i motorutrymmet.Ska rulla ut bilen i solen o spola ur kylsystemet riktigt innan ny glykol ska i.
Massa skit i kylaren .så i dag togs den bort o spolades ur.Till veckan ska de ställas täning o fixa så den går rent.Änen gång stort tack till Ante ,fredde o wallin för all hjälp o bolla ide´r med.
I helgen vart de lite gjort i alla fall.Kylare o motor är urtvättat o fint nu. Så vart de lite uppstädning av elsystemet o funderingar på röret mellan intercooler o turbo fortsätter.Ska se om RWHP har tid att hjälpa till med att ställa täningen.Om ca en månad är de tid för mappning o bromsning hos ppf.
Åker ner till Avesta den 25 Maj och mappar bilen hos PPF Nu finns det bra med tid att åtgärda en del kosmetiska detaljer, maskinellt ska det inte vara något strul efter att tändningen är ställd helt rätt.