Ett projekt som spårat ur mer och mer för varje år som gått... Köpte bilen för ca 5 år sedan och tanken var att göra lite småfix på den och besikta den, men nu är tanken att bygga bilen så den går kapa fina varvtider på bana och... Visa mer
fick hem ett roligt paket idag så imorgon blir det förhoppningsvis lackning av toppen och av växelllådan:) Det blir dock ingen monterning förren jag har fått tag i en ny kam(K-kam) och en ny kuggaxel eller vad de nu heter, den som går upp i fördelaren.
Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
Blir tyvärr inte speciellt mycke mekning på volvon nu för tiden i och med att jag håller på att ta traktorkortet och sen går jag ju faktiskt i skolan(gymnasiet) så de finns inte speciellt mycke tid över
Ingen som har en K-kam och drevet som går upp till fördelaren som kanske vill sälja/skänka? jag står självklart för frakten Kanske man kan få satt ihopa motorn
kom precis på en idé:D i och med att min växelspaksknopp är kass så funderar jag på att sätta dit en biljartkula hur fungerar de att gänga och borra i en sådan??
Aldrig provat, men uppenbarligen har folk lyckats Det blev ju bra med lacken, även lackat min motor nu
Eller så svarvar du en cool knopp i trä, kanske med lång hals? Bara det håller så att säga
Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
haha de ska nog funka hitta en mutter som passar på ''skapen'' och sen borra ur ur kulan ocg limma fast muttern på insidan tänkte ta en gamal moppe kolv men jag råka klyva den på mitten (A) haha ser gött mos ut=)
JaJa, har blivit glest med updates på det senaste tyvärr. Men snart kommer jag få hem 142:an och nu när jag har klarat traktorkortet blir det mer mekning om plånboken tillåter
nu till dagens tillkomma:)
En b230ft motor, denna kommer förmodligen trimmas till en si sådär 350-400hk.
fler updates kommer efter att jag fått ihop B20 motorn. ingen som har något tips på hur man kan få ur kamaxellagrena?
tackar:D kul att sådana här projekt uppskattas:) detta är dock ett långtids projekt:/
alltid roligt när de gäller volvo .. jo jag har en projekt tråd uppe ja me på min GLT. titta på den:) det e oxå ett långtids projekt. men just nu händer de inte så mkt på den för den ska snart besiktas men sen ska de rivas o göras nytt:).
tackar:D kul att sådana här projekt uppskattas:) detta är dock ett långtids projekt:/
alltid roligt när de gäller volvo .. jo jag har en projekt tråd uppe ja me på min GLT. titta på den:) det e oxå ett långtids projekt. men just nu händer de inte så mkt på den för den ska snart besiktas men sen ska de rivas o göras nytt:).
härligt det:) det ända kruxet jag kan komma på under bygget är nog besiktningen:P men det skall nog bli bil av detta med:D
härligt det:) det ända kruxet jag kan komma på under bygget är nog besiktningen:P men det skall nog bli bil av detta med:D
kamaxellagrena kan du ta något långt och knacka ur gjorde jag med mina dok så lämnade jag in motorn för att dom skulle kanacka dit nya Jobba på nu
japp, försöker så gott de går. att lämna in motorn för att dom skall knacka dit lagrena blir nog inte av pga att jag just nu lever på 1050kr i månaden;)