3630
Sök

Hej min instrumentbelysning lyser inte samt att bilen dör när gasar upp den och släpper gasen Volvo 945 turbo 1992

Lysekil
90 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
ja som sagt min instrumentbelysning funkar inte och inte värme reglage belysningen heller vad kan felet vara. allt annat ljus funkar i bilen samt all elktronik. volvo 945 turbo 1992. bilen dör även nät jag varvar och släper gasen och kopplar då givetvis.
Senast redigerat av cagiva_mannen (3 februari 2009)

925 Inlägg
2 februari 2009
jag har samma problem me ljusreglage och värmereglage på 740......

cad menar du me positionsljuset

Feel The Difference

Lysekil
90 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
okej du har ingen hum om vad det kan vara eller. blir tokig på detta

Lysekil
90 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
jo jag har ju usa blinkers på min 940 och det finns ju bara ett utag för en lampa i usa blinkerserna sa min polare och dom funkar inte heller så

925 Inlägg
2 februari 2009
har sökt efter det men inget svar.....

behöver du hjälp me positonsljuset om det bara lyser så har du koppla fel:)

Feel The Difference

Lysekil
90 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
okej köpte nämligen bilen idag men hyr ska jag koppla för att få blinkers i mina USa blinkers. ska det gå att blinka på samma lampa då lr? fattar nada:P

925 Inlägg
2 februari 2009
JOO nu ska jag tala om för dig:) 

till blinkers USA blinkers SKA det gå 3 kablar 1minus 1plus 1brytare 2polig lamphållare samt 2 polig orange lampa sen kopplar du

Feel The Difference

925 Inlägg
2 februari 2009
förstår du

Feel The Difference

Lysekil
90 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
ja jag tror jag förstår men asså blinkar den då när jag trycker ått ett hål och var skarvar jag kabblarna typ?

925 Inlägg
2 februari 2009
men du tar ju kablarna från gamla blinkersen sen snor du +kabeln från gamla position sen e de bara att sätta i dom;)

Feel The Difference

Lysekil
90 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
okej bååde plus och minus då asså. och skarvar dom med posetionsljuset då asså plus och minus där med
är jag rätt ute nu

925 Inlägg
2 februari 2009
nej Blinkersen har en minus och en blink kabel. 3pinnar finns på lamp hållaren 2 e upptagna  .  Position har en pluskabel och en minus . Ta pluskabeln från position till den sista pinnen på lamphållaren . då e alla 3 upptagna och då ska det fungera . den andra minus från positon kan du tejpa över med eltejp för den behövs inte  Förstår du nu;)

Feel The Difference

59 Inlägg
10 februari 2009
fått ording på det. vet ej felet lämmna i det på verkstad. ni kan nu stänga tråden . mvh Christopher

Sök