Inte blivit något vidare med updatering med min "dagbok" för bilen . dröjer väl inte länge till innan man rullar in 200an i garaget igen för vinterns modds
Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a
Då har man börjat och håller på med ljudbyggeriet i 200an .
Är ingen bra introduktionstalare men tanken är nått schysst i bagaget som är genomtänkt och höjer Göttmos nivån för bilens ljudvolym .
Påbörjat svetsning av hjälpramen för golvet. Använt Vkr profil 15x15x1.5mm, tillräckligt starkt och litet för att hålla grejerna på plats. ramen är ihopsvetsad medans alla infästningar mot bilen är Ditsatta med plåtskruv för att kunna montera av om ja nu skulle känna för det.
Lite Hagmans rostskydd för den goda sakens skull.
Bakre hjälpramen måttad lackad och monterad för servicelucka/förvaring där reservdäcket har vart.
Infästning 1.
Infästning 2.
Golvet är moddat och luckan till reservhjulsbaljan är gjord och åtkomlig - perfa Plåtskruv går försänkt igenom plywooden och ner i Vkr profilerna så att grejerna hålls på plats när de börjar svänga lite med bilen.
Lådan är måttanpassad efter bagage, största problemet jag haft är gångjärnen till bakluckan som är hyffsat ivägen, även torsionfjädrarna som ligger under hatthyllan krymper lådan på höjden.
Åkte iväg med lådan ner till CDR i göteborg och fick hjälp utav Hasse att räkna storlek och längder på portarna så avstämningen skulle bli bra, blev nöjd med resultatet och tackar Herr Hasse för godvillig hjälp .
Portar och bas tillfälligt i för att mätta ögat lite haha.
Så ser de ut änsålänge.
Vinklade sidor. stegen kommer sitta Bakom dessa väggar. på väggarna kommer de komma rostfria plåtar med vattenskuren text, plexi och nån icke bestämd färg på bakgrundsbelysning.
Ytterligare en bildupdatering, dock e man i norge nu och kan inte fortsätta men de är nära nu:D ska på lite vattenskuret rostfritt och skruvas ihop o kläs sen så kör vi.