4514
Sök

Akta er för denne skojare.

518 Inlägg
3 februari 2009
Trådstartare
http://hoglandsnytt.se/?n=12614

Dan är runt 25-30 år , normallängd och lite "satt" , tatuerad  och har mörkbrun hårfärg. Trevlig kille som kan snacka för sej så det är väl därför han lyckas.

Jag har inte själv blivit utsatt för honom men känner några som har.

Han börjar bli rätt duktig på att formulera köpedokument som i slutänden inte ger dej som säljare många tusen kronor.

Mannen, som enligt vad polisen uppger, heter Dan Johansson, är anhållen i sin frånvaro. Han har satt i system att svara på fordonsannonser på Blocket och förklarar för säljaren att han krockat sin bil och nu  behöver en ny bil omgående. Han har dock inga pengar förrän han fått ut vad han ska ha från försäkringsbolaget.

Snälla säljare ger honom kredit i några veckor – han hör aldrig mer av sig.

Det händer också att han ”säljer” olika typer av entreprenadmaskiner i prisklassen upp till 200 000 kronor. Köparen sätter in pengar på Dan Johansson bankkonto – men någon maskin ser man aldrig röken av.

Polisen vill gärna få tag på mannen och tar därför Efterlyst till hjälp.

Onsdag kl 21.00 på tv3.
Senast redigerat av Karl-Bertil (3 februari 2009)

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.

Svindåre
1 433 Inlägg
3 februari 2009
Detta måste jag säga till fachan, han säljer många ilar på blocket, tack för upplysningen smile

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

1 079 Inlägg
3 februari 2009
Vem e så dum så att man släpper iväg sin bil utan att ha fått pengar för den? Skulle ta mig fan aldrig jag göra.

518 Inlägg
3 februari 2009
Trådstartare
Det finns många tydligen som gör det eftersom han har kommit upp i summan på 9hundratusen.

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
3 februari 2009
hoppas att han blir tagen snart , så att fler inte blir lurad av han

Nissan Silvia

Magister Mundi Sum
177 Inlägg
3 februari 2009
Fattar heller inte hur man kan Betala för något man inte fått eller ge bort sin bil i tron att någon kommer om 3 veckor o betalar då ????

Idrott luktar svett Sport Luktar Bensin =)

518 Inlägg
3 februari 2009
Trådstartare
Han är duktig på att övertala folk och verkar reko. Dessutom brukar han skriva nåt kontrakt/ köpedokument med säljaren så säljaren tror att han är skyddad eftersom han har papper på köpet.

319 Inlägg
3 februari 2009
ErskPersk skrev:
Detta måste jag säga till fachan, han säljer många ilar på blocket, tack för upplysningen smile

Fachan?

Ordning är till för idioter, genier behärskar även kaos.

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
3 februari 2009
Haha. Läser man beskrivningen (om hur han ser ut) så låter det nästan som mig. wink
Fast det är det förstås inte. Så roligt ska vi inte ha! big_smile

Hundägare,mc-åkare,fartgalning
272 Inlägg
3 februari 2009
ErskPersk skrev:

ilar ? Har sökt på blocket men hittar inga ! Fanken !
Hittade en annons nu när jag sökte !
Senast redigerat av Schipperke-owner (3 februari 2009)

Schipperke rules !

Ace Ventura
1 240 Inlägg
3 februari 2009
Schipperke-owner skrev:
ErskPersk skrev:

ilar ? Har sökt på blocket men hittar inga !

Men orka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! sad Gör nått vettigare ist för att märka felstavningar

Edit: Är du arbetslös kanske Svenskalärare vore nått för dig!...
Senast redigerat av Aruzo (3 februari 2009)

Avstängd
519 Inlägg
3 februari 2009
Hexenhammer skrev:
Haha. Läser man beskrivningen (om hur han ser ut) så låter det nästan som mig. wink
Fast det är det förstås inte. Så roligt ska vi inte ha! big_smile

haha inte riktigt så roligt big_smile

Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)

Avstängd
519 Inlägg
3 februari 2009
Schipperke-owner skrev:
ErskPersk skrev:

orka bry sig, du vet väl ändå vad han menar??????

Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
4 februari 2009
Tjat, bråk och gnäll från medlemmar som vanligt, vafan han försöker bara varna för en bedragare mad Är lätt att säga att man aaallddrig skulle gå på nått sånt när man sitter tryggt bakom tangentbordet...

Btw, killen heter D*n Jo**nsson. Bara så att du inte åker dit på något PUL skit wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Mästare
2 947 Inlägg
4 februari 2009
Aruzo skrev:
Schipperke-owner skrev:
ErskPersk skrev:

ilar ? Har sökt på blocket men hittar inga !

Men orka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! sad Gör nått vettigare ist för att märka felstavningar

Edit: Är du arbetslös kanske Svenskalärare vore nått för dig!...

Svensklärare är ordet du söker.

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
4 februari 2009
Det känns som att det är en tråd till som håller att spara ur eller?

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

179 Inlägg
4 februari 2009
Tack för tipset! säker många som uppskattar, utom vissa som skrivit i denna tråden som tyvärr blivit förstörd av skitsnack som så många andra rådar här på garaget där någon gjort ett tappert försök att ta upp ett ämne av intresse. Trådskaparen försökte ju bara vara snäll och ge ett tips så färre blir blåsta av denna snubben? kan man inte visa tillräckligt med respekt och ge f*n i att tramsa sönder tråden? brist på intelligens eller?

583 Inlägg
4 februari 2009
Schipperke-owner skrev:
ErskPersk skrev:

trollfaktor på dig?

till tråden då... jag ska hålla ögonen öppna..

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"

319 Inlägg
4 februari 2009
alain skrev:
Det känns som att det är en tråd till som håller att spara ur eller?

Alla, precis alla trådar spårar ur!

Ordning är till för idioter, genier behärskar även kaos.

518 Inlägg
4 februari 2009
Trådstartare
Gomez skrev:
Tack för tipset! säker många som uppskattar, utom vissa som skrivit i denna tråden som tyvärr blivit förstörd av skitsnack som så många andra rådar här på garaget där någon gjort ett tappert försök att ta upp ett ämne av intresse. Trådskaparen försökte ju bara vara snäll och ge ett tips så färre blir blåsta av denna snubben? kan man inte visa tillräckligt med respekt och ge f*n i att tramsa sönder tråden? brist på intelligens eller?

Håller med , Bete er barnsligt nån annanstans tack.

Han var med på bild på Efterlyst som gick ikväll med , går i repris på kanal 8 imorrn, tror jag det var, ifall nån intresserad har missat det.

( hoppas jag inte stavat nåt fel nu så någon ska in och anmärka och spela Allan över det )

Sök