4072
Sök

Toyota Celica Gt4

Avstängd
103 Inlägg
3 februari 2009
Trådstartare
Tja jag har funderingar kring att köpa en celica gt4 men har inte hittat så mycket info om dom, någon som vet om deras kvalitet (självklart bra), driftsäkerhet och om dom är roliga:)??  skulle vara jävligt glad om jag fick svar från någon som vet och inte (tror) tack

649 Inlägg
3 februari 2009
Jag har en Toyota Celica -84 alltså inte många år ifrån. Den är förjävligt rolig att åka smile Speciellt med Bakhjulsdriften big_smile

För att bli gammal och vis, måste man vara ung och dum.

391 Inlägg
3 februari 2009
vilken års modell på celica har du kollat på??

jag har haft ett gäng -88er och alla har varit kanon bilar smile vill ha nu igen

Avstängd
103 Inlägg
3 februari 2009
Trådstartare
Jag hade tänkt mig 92 och uppåt:) jasså:D a dom kan ju inte väga mycke å så iaf:D

Byggare Behm
562 Inlägg
3 februari 2009
Jag har lärt mig allt jag kan om Gt4 från www.Toyotaklubben.se där jag är medlem och har
en projekttråd.
Sök där OBS, Sök i alla kategorier annars funkar det inte, av någon anledning.

Den modellen Du vill ha, Generation 2 av Gt4 kallas ST185, finns en vassare version med lite godis
från fabrik, ST185 CS, Carlos Sainz edition också.
Som vanligt inga större problem , köper du en bil med uppskruvat laddtryck så kolla noga
efter sprickor i toppen men att ladda 0,7- ,0,8 bar ska inte vara ett problem, laddar 0.5 org.
Kolla 4wd´n, drivknutar, bromsar, typ det vanliga när det gäller beg. bil.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

165 Inlägg
4 februari 2009
Lägg hellere mer pengar på en fin bil än att försöka renovera en sliten...En del delar hos toyota är rätt dyra.

Har ägt min i mer än 2 år nu..Jag har inga plander på att byta big_smile

Är det något speciellt du vill veta så fråga bara..
Senast redigerat av amby (4 februari 2009)

649 Inlägg
4 februari 2009
nån som vet vad min heter ? Har fått för mig att den heter Toyota Celica Liftback ? Det äe en -84

För att bli gammal och vis, måste man vara ung och dum.

Avstängd
103 Inlägg
4 februari 2009
Trådstartare
Thx alla gött e de:D ska kolla på Toyotaklubben nu och kommer jag på något så frågar jag:) väghållningen är Greit på den va?

1 703 Inlägg
4 februari 2009
FYeah skrev:
Jag hade tänkt mig 92 och uppåt:) jasså:D a dom kan ju inte väga mycke å så iaf:D

*host*runt 1500kg*host* wink

Jag ångrar lite att jag sålde min sad

Hårdast
143 Inlägg
4 februari 2009
en st165'a går det inte att köpa drixaxlar till längre.    nytt alltså.  och det passar tydligen inte med GTI grejorn på Gt4.

fast nu var det ju st185 ni pratade om.. smile

165 Inlägg
4 februari 2009
Extremt bra väghållning..Men som sagt dom är tunga och det märks.
En orginal ST185 gör 0-100km/h på 7,9sec..Enligt en brittisk biltidning jag läst.

Men det går att fixa lät med mer hk:D

Forummoderator
10 576 Inlägg
5 februari 2009
Tråd låst med hänvisning till rubriksreglerna

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök