låter bra det, låt krille fixa det. va ska ni ha för lack på fronten? hörde ryktas om att det inte skulle bli seriöst,
Det blir nog orginalfärg...Var inne ett tag på lacka hela bilen i nån 2 delad färg..Det oseriösa kan menas sättet jag betalar för lacken eller nått??? Är inte riktigt med på vad du menar..Eller kan det va den oseriösa passformen på fronten???
pk,tyckte krille sa spryaburk. men det får ni inte lacka den i, för då får ni köra den till mig så sponsar ja på jobbet
Nae det behöver du inte oroa dig för..Lite självrespekt har jag..Men om du har lite att göra nån helg så har jag en front som behöver lackas till rätt pris!!!
Nu har det hänt lite o om allt går som det ska så kommer bilen att startas om 1 vecka..
Har fått nya filtret som ska klara 450HK..Monterat avgastemp o fixat med fästen till turbon..Har dessutom bytt alla olje o vattenslangar till stålomspunnet..
Väntar nu på Diagnoskabel, bredbandslambda o ny soppapump..Bilen ska ialla fall fram till 1 Maj.. Har dock av ekonomiska skäl lagt fronten på is till senare i sommar..
Har dock plastat lite...
Nu ska faan bilen igång till helgen!!!
Lekte lite med alternativa placeringar på filtret...
Så här kommer det sitta när det är klart..Men som sagt..Ett annat filter
Har nu också provkört inne i garaget ca 20m för att kolla laddtryck.. Det gick fint.. Ska nu fixa till front o hänga på men det blir orginalfront tills vidare!!!
Kommer inom 2 veckor att fixa avgassystemet.. + att jag måste beställa soppapump..
Det är ingen dumpventil, det är en returventil På min bil kopplas den också till bromsservon, den lilla kopplingen på toppen.
Hoppas att du ALDRIG bygger om din bil!!! Det där är dumpventilen.. Återcirkulerande dock för att mitt system kräver sådan..
Fy fan vad elak man kan vara då, vad får dig att i huvudtaget säga sådana äkliga ord, jag menar väcker jag sådan avsky hos dig för den kommentaren, undra vad du är för människa? Bara för din kunskap här är min tråd, själv kör jag kompressor i bilen. http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=33604
Retur/återcirkulerande ventil eller som det heter på engelska Bypass valve!
Det är ingen dumpventil, det är en returventil På min bil kopplas den också till bromsservon, den lilla kopplingen på toppen.
Hoppas att du ALDRIG bygger om din bil!!! Det där är dumpventilen.. Återcirkulerande dock för att mitt system kräver sådan..
Fy fan vad elak man kan vara då, vad får dig att i huvudtaget säga sådana äkliga ord, jag menar väcker jag sådan avsky hos dig för den kommentaren, undra vad du är för människa? Bara för din kunskap här är min tråd, själv kör jag kompressor i bilen. http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=33604
Retur/återcirkulerande ventil eller som det heter på engelska Bypass valve!
Som sagt du har PM o för alla andra som läser så mena jag inget illa.. Mitt svar blev bara fel då jag inte skrev ut hur jag mena.. Jag tror nog att Skee vet vad han talar om o jag har följt hans projekt så han har nog koll på läget..
Lugnt,,,, Grymmt fint VW bygge svårare att bygga Turbo i en bil än kompressor.
Går det att dra ner filtret från motorrummet till spoilern bakom dimljusen för att få kallare luft??? Typ som detta,. Många av mina kompisar har märkt att dom får mer effekt på vintern när det är kallare i motorrummet, en idé kanske? ser lite illa ut o ha luftfiltret bredvid en varm Turbo.
Har nu fått avgassytemet fixat.. Blev att svetsa i 2 dagar men det blev jävligt bra!! Glömde dock kameran..Får fixa bilder senare...
Fick åka ner till skärgården utan avgassytem på bilen..6 mil o bilen var ju inte testad innan.. Men det gick bra o nu går bilen bra utav helvete.. Har dock lite kvar att göra innan Emmaboda.. Soppapump o bredbandslambda!!
Men ska fixa bilder o film när vi kör bilen.. Faan va coolt det låter om turbon..