steifan skrev:
zemet skrev:
Satan vilken fin 740! Har just läst igenom hela tråden, riktigt roligt hur seriös du är och hur väl du dokumenterar allt:)
Jag är glad att du bestämde dig för att ha kvar dimljusen, det ser mkt snyggare ut så tycker jag:) Jag har dimljus på min med och det gick sönder 4 st förra vintern! MEN man kör ju 740 ffs så betalade 50 kr/st på min lokala skrot och då behövde jag inte ens montera av dom själv:) Man måste ju inte köpa dyrt på volvo till varje pris:)
Något jag tycker du ska föröka är att ta bort handtaget på bagageluckan, kanske lämna den till något proffs som kan spackla igen hålen eller kanske rentav leta efter en ny fin bagagelucka i samma färg och bara byt?
På utsidan så är din bil jättefin verkligen men insidan tycker jag du kan lägga lite mera krut på? Har själv beige inredning original och håller på att fasa ut den mot svart. Har blivit riktigt bra med varje beige detalj som bytts tycker jag så det kan jag tipsa om. Och svart helläder lyfter väldigt mycket jämfört med tygsäten.
Jag gillade verkligen ditt resultat du hade fått på sidolisterna med olivoljan:) Ska prova det på min bil nästa vecka, kan du berätta lite mer saker den fungerar på utom sidolisterna?
Fungerar det på tex kofångare? Vågar man ta det på kylarslangar/tryckrören?
Gillar verkligen din bil, fräsch och clean!
zemet skrev:
Du kan ju även ganska enkelt börja fixa in lite moderniteter billigt i bilen om du tar grejer ifrån skroten som elhissar och elspeglar. Tempmätare/oljetryck/voltmätare är inte heller fel att ha i mätarhuset och det kan man ganska enkelt installera:)
Tack & bock!
Ang dimljus:
Jo men sen kom jag även på att dimljusen hade en viss funktion vintertid tillsammans med helljus på kurviga
skogsvägar så man iaf har något att använda dom till förutom i extremt tät dimma
Jag bytte väl ut ett
dimljus som gick sönder inom ett år och är fortfarande spräckt
haha
Ang handtag på bakluckan:
Det sitter kvar, kanske att själva handtaget behöver ny lack då lacken börjat släppa.
Hur bra som helst med handtag
Särskilt nu när man är van med att BMWn har ett motsvarande handtag
Ang insidan:
Nja, det är väl mest nytt innertak som behövs invändigt. Ju mer plast man demonterar desto sämre sitter det.
Ang olivolja:
Bara testat en gång och det var väl på lister, backspeglar, stötfångare och kåpor under huven. Och det funkade
väl okej då när det nu var. Nu använder jag hellre Turtle ICE Liquid Shine på plastgrejer, som jag tror även jag
testade på bakljusen nångång med bra resultat (
http://www.seab.se/produkter/turtle-wax/ice/turtle-ice/ ).
Ang mätare:
Tempmätare har jag liggandes med givare, men inte orkat installera
Oljetryck hade väl vart intressant
om det fanns nya grejer att köpa men det fanns väl inga givare att köpa nya vad jag minns.
Ang bilen i allmänhet:
Fortfarande varit avställd och orörd i ett år. Men hade väl tänkt ställa på den, göra ett oljebyte, lite bromsmotionering och en del bilvård på den här på sensommaren. Kanske ev besöka Träffpunkt 80 i september
Inte tänkt göra något särskilt med den dvs, dock klurat lite på nya stötdämpare (igen) och ev fjädrar också då
den blev så hög fram med Lesjöfors