För ett antal år sedan köpte jag på mig detta Trike projekt Men av olika anledningar har den blivit stående i garaget. bl.a var bakvagnen helt fel konstruerad Jag har under hösten och vintern byggt om bakvagnen, Monterat sadel och tank.till helgen skall jag hämta skärmar. Även framgaffeln var jag inte helt nöjd med så den kommer att byggas om del. Arbetet med framgaffeln är påbörjat och räcker tiden till skallgaffeln vara klar i februari. under tiden så håller jag på med att bygga om mina "fotsteg" och montera ljuddämpare.
Om allt går som jag tänkt skall den provköras under året
Det har inte hänt så mycket den sista tiden går och vänta på delar till famgaffeln. Men handbromsspak från en PV är monterad alltid något .... Hnadbroms från PV monterad
Jag går fortfarande och väntar på mina gaffel delar. Så länge håller jag på att fixa till ljuddämparna Avgasrören fixade i rostfritt med supertrapp dämpare
Idag har jag fått en del delar till framgaffeln:) Dom 2 järnen till vänster ät bara prototyper till länköronen dom skall skäras ut i 20mm rostfritt. Axlarna till gångjärnen är klara och skall bara svetsas på plats. Dom 2 långa järnen till höger är fixerings järn och skall bara användas under monteringav "gångjärnen"
Nu har jag fått alla delar till gaffel:)Så det är dax för lite uppdatering av projektet. Gaffel är ihopsatt så jag kan flytta triken har haft den ute för första gången i år. Förra ägaren hade en lösning på gaffel huvudet där han satt fast stången bara med en sprint (se bilder) Här har jag nu slipat upp och skall svetsa fast stången.
Gaffel "gångjärnen" innan jag svetsat din dom
Den sprintade "stången"
Förberedd för svetsning
Montering av "gångjärnen"
Monterat och klart träbiten är istället för stötdämpare
Det har hänt lite sen senaste uppdateringen Bromsarna bak med handbroms och rördragning är fixade. Fotstegen är klädda med plåt växelreglaget är fixat. Just nu är framgaffeln på Tig svetsning
B&M shifter til lautomatlådan
Fostegen klädda med plåt lite detaljer kvar att göra