MTR skrev:
Snyggt jobbat
![smile](img/smilies/smile.png)
Det ser ut att bli riktigt bra. Ser verkligen fram mot slutresultatet på ett så fräckt bygge.
Verkar som du har full koll på lackjobbet och du har ju fått en del träning tidigare också
Angående min lilla gula, så är den fortfarande gul, men det gamla kjolpaketet är sålt och sitter nu på en "likadan" 360 som rullar i stan. Återvinning
![wink](img/smilies/wink.png)
Skarpsynt av dig att se att det var mitt gamla paket.
Keep up
Tackar! Ser fram emot slutet jag med, men man får inte ha för brottom heller:)
Lackningen känns jäkligt mycket bättre denna gången än med golfen.. främst är det nog att jag lackar del för del och inga jättestora ytor. Blir det en rinning eller liknande på en del, så är det ju bara att göra om:)
Måste bara utbringa ett stort tack till dig också! Utan dina tips hade lacken på golfen aldrig blivit så bra
som den blev!
Har en liten fråga också angående grunden... Har hört att man måste lägga på slutlack inom ett visst antal dagar? Annars vet jag inte vad som skulle hända, om grunden skulle suga åt fukt eller något annat konstingt?
Eller kan jag vänta en vecka eller två innan jag lägger på lacken?
![neutral](img/smilies/neutral.png)
Sen tänkte jag våtslipa grunden lite innan lack.. finns nåt litet dammkorn som fastnat osv.. Hur grovt papper vågar jag kör med utan att det blir repor i slutresultatet?
Tänkte köra med solid lack denna gången också, men kulören förblir hemlig:)
Angående ditt gamla paket, är det inget man missar i första taget! Än mindre ditt nya:D
lite uppdate då..
Har inte hunnit så långt som jag räknade idag heller.. Har grundat motorluckan och andra bakflygeln.
Underarbetet tar tid och huven och dörrarna räknas vara klara i morgon eller fredag.
Sedan blir det slutruschen på taket och bakpartiet... Kofångarna väntar jag lite med.. måste läsa på lite om vad jag ska använda fär färg, mjukningsmedel osv.. bli lite mera insatt. Dock är dom nästan bara att matta ner, så underarbetet ska inte vara några problem.
nu sticker jag till jobbet.. blä.
Mvh// anton.