2788
Sök

Motorn dör.

212 Inlägg
20 mars 2006
Trådstartare
Hejsan..
Har ett sådant problem att hastighetsmätaren stor på noll och motorn går på så låga varv att ibland dör den helt, så när jag ska stanna i nån korsning eller så så dör den. Och det är just då när hastighetsmätaren står på still, spelar ingen roll hur fort jag kör så står det på noll.. ja ni lär ha fattat det nu wink.

och det händer just när det är blött ute nu på våren smile när det var kallt så var det inte så..

vad kan det vara för fel? nå elektriskt med tändstiften? vad vet jag.. hjälp smile

212 Inlägg
20 mars 2006
Trådstartare
men det är ju bara iblen den är då. och om jag ska ställa upp tomgången så kommer den att vara mkt högre när det inte är så.. och vad har det med hastighets mätaren att göra :S
det är så bara när hastighetsätaren inte fungerar..

460 Inlägg
20 mars 2006
Bilmärke,årmodell,motortyp,insprutning,förgasare,ac??

212 Inlägg
21 mars 2006
Trådstartare
Chrysler Stratus 96a, 2.0L motor, ja ac.. mer vet jag inte. :S

10 287 Inlägg
21 mars 2006
Vänta här nu...

Menar du att du har fel på hastighetsmätaren? Lägger den sig på noll trots att bilen rullar?

Det är närmligen så här att dom flesta sprut behöver veta om bilen rullar för då ställer dom automatiskt upp en s.k tomgångshöjning. Tar man bort hastighetssignalen från sprutet så vill motorn dö om man under belastning kopplar ur och släpper gasen.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

212 Inlägg
21 mars 2006
Trådstartare
jag har ingen aning om vad felet är..

när jag inte har kört med bilen under natten så fungerar den utmärkt i början tills jag har kört ca 10km.. sen helt plötsligt så åker hastighetsmätaren ner till botten och varven ligger på ungefär 4-600 varv och den vill lägga av så fort jag kopplar..
jag vet inte men det känns om det är så när jag har kört i vattenpölar osv. fast å andra sidan så körde jag hela vintern utan att de va nått.

hur ska jag åtgärda det.

Tack.

Sök