2979
Sök

Felaktig parkeringsböter!?

38 Inlägg
9 februari 2009
Trådstartare
#1
Skulle åka iväg häromdagen och när jag kom ner till bilen så hittade jag en p-bot på rutan.

Han/hon som gett böter hade inte brytt sig om att skrapa rutan och kolla om jag hade någon biljett,
utan bara satt boten under torkaren. mad

Har för mig att dom måste skrapa för att kontrollera, dom kan ju inte ge mig böter bara för dom inte ser biljetten!?


1 002 Inlägg
9 februari 2009
#2
Men hade du nån biljett då?

...

38 Inlägg
9 februari 2009
Trådstartare
#3
Ja självklart hade jag en giltig biljett. med det hade dom inte brytt sig om att kolla.


Rally Knatte
179 Inlägg
9 februari 2009
#4
Då är det väll bara att åka och visa upp biljetten så ska det väll lösa sig?

-Axan-

Försöker iaf
12 817 Inlägg
9 februari 2009
#5
Det är nog mera så att det är Din skyldighet att se till så att biljetten syns.
Så har det iallafall stått tidigare på biljetten eller böteslappen. (?)



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

38 Inlägg
9 februari 2009
Trådstartare
#6
så om det snöar så har jag skyldighet att gå ut att och borsta bort snön en gång i timmen för att den ska synas?


Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
9 februari 2009
#7
te_wik skrev:
Det är nog mera så att det är Din skyldighet att se till så att biljetten syns.
Så har det iallafall stått tidigare på biljetten eller böteslappen. (?)



Mvh Tommy
Fast är man på ett viktigt möte med jobbet (t.ex), man har parkerat och betalat ordentligt o.s.v. Och sedan fryser det på under mötet. Inte fasen kan man ha sån koll så att man måste gå ut och skrapa konstant. Det ska dom ju kunna kolla.

Ett annat exempel; Min flickvän och jag har flyttat ifrån varandra, men umgås en del fortfarande. Utanför hennes nya lägenhet finns 4st gästparkeringar. Och man behöver en parkeringsbricka för att få stå där, annars får man böter. Jag sov över där i helgen som var. Ska jag alltså ut och skrapa hela natten, i fall att det skulle komma en lapplisa på morgonen?

Det låter väldigt orimligt, när lapplisan faktiskt kan skrapa bort lite is för att se efter... Så svårt är det inte.


38 Inlägg
9 februari 2009
Trådstartare
#8
Ja, det verkar inte allt rimligt. Måste vara deras skyldighet att skrapa om det behövs.


DFFL
9 020 Inlägg
9 februari 2009
#9
Glöm inte att betala böteslappen bara.
Får du rätt så får du tillbaka pengarna.
Får du inte rätt så får du en betalningsanmärkning om du inte betalar boten.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

38 Inlägg
9 februari 2009
Trådstartare
#10
FireTraXX skrev:
Glöm inte att betala böteslappen bara.
Får du rätt så får du tillbaka pengarna.
Får du inte rätt så får du en betalningsanmärkning om du inte betalar boten.
Klart jag har rätt. tongue
Kan omöjligt ha fel eftersom allt vara som det ska vara.
Dom måste ju skrapa, kan ju inte anta att jag inte har biljett bara för det är snö på rutan.


DFFL
9 020 Inlägg
9 februari 2009
#11
sallstrom skrev:
FireTraXX skrev:
Glöm inte att betala böteslappen bara.
Får du rätt så får du tillbaka pengarna.
Får du inte rätt så får du en betalningsanmärkning om du inte betalar boten.
Klart jag har rätt. tongue
Kan omöjligt ha fel eftersom allt vara som det ska vara.
Dom måste ju skrapa, kan ju inte anta att jag inte har biljett bara för det är snö på rutan.
Att ha rätt och få rätt är inte alltid samma sak.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
9 februari 2009
#12
De bär ju tom runt på isskrapa så de va allt en lat p-vakt de


38 Inlägg
9 februari 2009
Trådstartare
#13
Nej, men jag vet att jag har rätt. Klart dom ska skrapa rutan för att kontrollera.


VW-nörd?
4 332 Inlägg
9 februari 2009
#14
sallstrom skrev:
Nej, men jag vet att jag har rätt. Klart dom ska skrapa rutan för att kontrollera.
Yep.
Hade problem med min gamla bil dock för där frös de på insidan också, så de hade ju inte räckt å skrapa utsidan hehe..hade tur dock o klara mig de gånger de skedde


DFFL
9 020 Inlägg
9 februari 2009
#15
sallstrom skrev:
Nej, men jag vet att jag har rätt. Klart dom ska skrapa rutan för att kontrollera.
Du förstår alltså inte vad jag säger?
Att HA rätt och att FÅ rätt är INTE samma sak.

Hade det inte varit för att jag precis gjort det så hade jag frågat om jag skulle bokstavera det åt dig.

EDIT:
Och glöm fortfarande inte att betala böterna även om du ska överklaga.
Senast redigerat av FireTraXX (9 februari 2009)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

38 Inlägg
9 februari 2009
Trådstartare
#16
Mortalis skrev:
Hade problem med min gamla bil dock för där frös de på insidan också, så de hade ju inte räckt å skrapa utsidan hehe..hade tur dock o klara mig de gånger de skedde
Ja då kan det bli lite mer problem att skrapa för dom! big_smile


Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
9 februari 2009
#17
FireTraXX skrev:
Glöm inte att betala böteslappen bara.
Får du rätt så får du tillbaka pengarna.
Får du inte rätt så får du en betalningsanmärkning om du inte betalar boten.
överklagar du så behöver du inte betala förens ett beslut har fattats!
så gjorde jag och det berättade dom även att så är det!
Senast redigerat av Malm3n (9 februari 2009)

Team Insane Racing

38 Inlägg
9 februari 2009
Trådstartare
#18
Okej, får ta och överklaga och se vad dom gör åt saken.


1 570 Inlägg
9 februari 2009
#19
Parkeringsvakter är pack. De måste ju få någon form av provision, 10% per bot eller något sådant. Annars skulle de inte vara så nitiska.
Senast redigerat av henrikh (9 februari 2009)

Försöker iaf
12 817 Inlägg
9 februari 2009
#20
Hexenhammer skrev:
te_wik skrev:
Det är nog mera så att det är Din skyldighet att se till så att biljetten syns.
Så har det iallafall stått tidigare på biljetten eller böteslappen. (?)



Mvh Tommy
Fast är man på ett viktigt möte med jobbet (t.ex), man har parkerat och betalat ordentligt o.s.v. Och sedan fryser det på under mötet. Inte fasen kan man ha sån koll så att man måste gå ut och skrapa konstant. Det ska dom ju kunna kolla.

Ett annat exempel; Min flickvän och jag har flyttat ifrån varandra, men umgås en del fortfarande. Utanför hennes nya lägenhet finns 4st gästparkeringar. Och man behöver en parkeringsbricka för att få stå där, annars får man böter. Jag sov över där i helgen som var. Ska jag alltså ut och skrapa hela natten, i fall att det skulle komma en lapplisa på morgonen?

Det låter väldigt orimligt, när lapplisan faktiskt kan skrapa bort lite is för att se efter... Så svårt är det inte.
Nej det låter inte klokt, jag vet.
Nu kommer jag inte ihåg helt 100% vad det stod på biljetterna här (vi behöver inte biljetter så ofta här uppe) men jag tror det var något i stil med "Se till att ALLTID placera biljetten på så sätt att den alltid är synlig".
Visst, man kan tolka det egentligen hursom helst. Men jag kan inte heller förstå vad man ska göra ifall man får bilen insnöad eller något sådant. Då är det ju omöjligt att placera biljetten så den alltid är synlig...


Ring och hör, inget mer med det?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!


Sök