2742
Sök

Felaktig parkeringsböter!?

Dieselgypsy
538 Inlägg
9 februari 2009
#21
Det är bara att överklaga, skicka in ett foto på ditt p-kvitto och att fråga om ett foto på överträdelsen. Lapplisor måste vad jag vet fota överträdelsen.

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

629 Inlägg
9 februari 2009
#22
Borde inte vara något problem om du kan visa att du har en biljett för den aktuella tidpunkten när boten utfärdades...
Senast redigerat av Oxygen (9 februari 2009)


Muttley
9 februari 2009
#23
FireTraXX skrev:
sallstrom skrev:
Nej, men jag vet att jag har rätt. Klart dom ska skrapa rutan för att kontrollera.
Du förstår alltså inte vad jag säger?
Att HA rätt och att FÅ rätt är INTE samma sak.

Hade det inte varit för att jag precis gjort det så hade jag frågat om jag skulle bokstavera det åt dig.

EDIT:
Och glöm fortfarande inte att betala böterna även om du ska överklaga.
Eller så gör han de enda rätta om han har sin biljett, att han går in till p-vaktens bolag och visar upp både böter och biljetten, så skriver de av böterna direkt istället. Så slipper han ligga ute med sina pengar för att deras inkompetenta pvakter gör fel för sig.?

249 Inlägg
9 februari 2009
#24
Jag fick böter i helgen på min egen parkeringsplats som jag hyrt i över ett år nu.. "plats outhyrd enligt lista".. det enda skälet jag kan tänka mig är att vakten får provision även om boten är felaktig. Annars skulle dom inte vilja framstå som efterblivna tattare.

Jävligt äckliga är dom (parkeringsbolagen) och det är klart dom får provision på alla böter dom sätter, var 5e böter är felaktig (eller mer?) och parkeringsbolagen tjänar sjukt mycket på alla som inte orkar överklaga. Läste nån gammal artikel där det beräknades att över 100 miljoner i felaktiga böter betalas av svenskarna varje år. Reglerna är åt helvete och parkeringsbolagen får härja fritt..

38 Inlägg
9 februari 2009
Trådstartare
#25
TheDeadDorkster skrev:
Lapplisor måste vad jag vet fota överträdelsen.
Jag tog själv en bild så att jag har bevis.



Sök