2888
Sök

Steget går i Protect-mode, Snabb hjälp önskas.

79 Inlägg
9 februari 2009
Trådstartare
Hej.
Blev precis klar med mitt basbygge igår och så fort jag startade stereon så tändes en röd lampa på steget som betyder att det går i protect-mode. Har kopplat allt rätt (tror jag). Va ute nyss och skruvade bort kabel för kabel, den röda lampan lös fortfarande efter jag tagit bort jord, remote och 12v samt högtalaren men när jag drog ur lågnivåkablarna så slocknade den fast utan att den gröna tändes (som ska tändas när det fungerar).

Fel på lågnivå då eller?

Är i behov av hjälp så snabba svar vore kanon!

16 197 Inlägg
9 februari 2009
tog du bort jorden först innan lågnivån??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

79 Inlägg
9 februari 2009
Trådstartare
Alltså jag tog bort dom en och en och den lös hela tiden tills jag tog bort lågnivå då den slocknade. Tog bort lågnivå sist av alla

16 197 Inlägg
9 februari 2009
Nyren skrev:
Alltså jag tog bort dom en och en och den lös hela tiden tills jag tog bort lågnivå då den slocknade. Tog bort lågnivå sist av alla

lågnivån tar man ALLTID bort först.. annars finns de stor risk att du bränner signaljorden.

testa å sätt dit +,- å remote å sen slå på de å se va som händer.

79 Inlägg
9 februari 2009
Trådstartare
- är samma som jord va? Okej med va ju så det va när jag tog ur lågnivå, då satt ju + - och remote i.

16 197 Inlägg
9 februari 2009
Nyren skrev:
- är samma som jord va? Okej med va ju så det va när jag tog ur lågnivå, då satt ju + - och remote i.

men hade du ström fram till steget när du tog bort jorden??

- (minus)=jord.

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
9 februari 2009
Är det ett mutant steg? Isf kan du ha samma problem som jag hade..

79 Inlägg
9 februari 2009
Trådstartare
Ja strömkablen va i men tändningen va inte på? Men det behövs väl inte? Nej steget är ett dls.

1 400 Inlägg
9 februari 2009
I vilken ordning drog du bort kabkarna. Lågnivå/remot/+/-  eller ?

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

79 Inlägg
9 februari 2009
Trådstartare
Har testat lite olika och det va bara när jag drog ur lågnivå som lampan slocknade. I och med att lampan slocknar när jag tar ut lågnivå så vet jag ju inte vad som händer när jag tar ur dom andra.

7 274 Inlägg
9 februari 2009
Om du bara har plus, jord och remoten ikopplad lyser prot. lampan då?

79 Inlägg
9 februari 2009
Trådstartare
Nej som jag skrev ovan så är det när jag tar ut lågnivåkablarna som lampan slocknar, alltså lyser den inte när plus, jord och remote är ikopplade.

21 761 Inlägg
9 februari 2009
Men den gröna lampan lyser alltså inte när du endast har plus, minus och remote inkopplad (och stereon påslagen)?

79 Inlägg
10 februari 2009
Trådstartare
Nej då lyser den inte alls. Nån som kan ge mig nått förslag på vad det kan vara?

7 274 Inlägg
10 februari 2009
Nyren skrev:
Nej då lyser den inte alls. Nån som kan ge mig nått förslag på vad det kan vara?

Alltså om inte ens den gröna lampan lyser då startar ju inte steget.

Koppla in jorden först, sätt därefter in plus.
Byggla sen över en kabel ifrån + till remote så att steget startar, då BÖR gröna lampan lysa.
Lyser enbart den gröna då eller lyser både gröna och prot. lampan?

79 Inlägg
10 februari 2009
Trådstartare
Vet bara att den slocknar när jag tar ut lågnivå, får kolla om den blir grön om jag startar med dom ute.

Hur byglar man pluskabeln då?

7 274 Inlägg
10 februari 2009
Ta en kabel ifrån plus och sätt den där det står remote.

344 Inlägg
10 februari 2009
har du kollat säkringen framme vid batteriet ? är den trasig så går steget in i protekt läge. den gjorde iallafall det för mig .

16 197 Inlägg
10 februari 2009
Effektiv skrev:
har du kollat säkringen framme vid batteriet ? är den trasig så går steget in i protekt läge. den gjorde iallafall det för mig .

va??   om säkringen e pajj så kan de inte gå i protect eftersom de inte får nån ström.

16 197 Inlägg
10 februari 2009
Nyren skrev:
Nej som jag skrev ovan så är det när jag tar ut lågnivåkablarna som lampan slocknar, alltså lyser den inte när plus, jord och remote är ikopplade.

kortis i lågnivån... testa å byt.

Sök